Građevinski radovi na 18-kilometarskom tunelu Fehmarnbelt između njemačkog otoka Fehmarn i danskog otoka Lolland započeli su u studenom 2021. godine ceremonijom polaganja kamena temeljca. Građevinski radovi, koji su u međuvremenu zaustavljeni s njemačke strane, mogu se nastaviti nakon nove presude Saveznog upravnog suda. Postupak se bavio zaštitom grebena obali Fehmarna, piše HAK Revija.
Između njemačke trajektne luke Puttgarden na Fehmarnu i danske luke Rödby na Lollandu gradi se 18 kilometara dugi kombinirani cestovni i željeznički tunel, kao i novi, 1,5 km dugačak tunel Fehmarnsund na njemačkoj strani, koji će spojiti kopno Holstein s otokom Fehmarn. Obje građevine trebale bi sadržavati autocestu s četiri trake i dva željeznička kolosijeka.
Time bi se – u gotovo izravnoj liniji – stvorila kontinuirana veza autocestom između Hamburga i Kopenhagena ukupne duljine oko 330 kilometara. Tada bi se ukinuo trajektini promet. Puštanje u promet trebalo bi se dogoditi 2029. godine.
Očekuje se da će novi prijelaz preko Baltičkog mora stajati oko 7,4 milijarde eura. Cijeli tunel – koji košta oko 6,6 milijardi eura – financira isključivo Danska, kojoj je također dopušteno ubirati prihod od cestarine nakon završetka. Njemačka će uložiti oko 800 milijuna eura za povezivanje tunela s mrežom njemačkih autocesta, piše HAK Revija.