StoryEditorOCM

FISH HOUSEI morska spiza može biti street food: Zadar dobio mjesto za mediteranski gastro užitak po recepturi chefa Jasmina

Piše Mišel Kalajžić/Sponzorirani sadržaj
28. srpnja 2023. - 14:00

Bračni par Ružica i Krešimir Fantov, upustili su se u nesvakidašnju, ali uzbudljivu gastronomsku avanturu. U Zadru, u staroj gradskoj jezgri Varoši, otvorili su nedavno Fish House – street food po uzoru na Fish House  Rovinj koji je u potpunosti osmišljen od chefa Jasmina Hajrule koji je zanat izučavao u Michelin star restoranima..

Burgeri s očišćenim repovima svježih kozica, filetima orade, skuše, carpaccia od tikvice, mozzarelle, majoneze od bosiljka, sve to začinjeno pomno biranim i spravljanim umacima čija su receptura strogo čuvana tajna… sve se to nudi u Varoši, u staroj zadarskoj četvrti nekad zvanoj "Dolina ćupova" koju rado posjećuju turisti, posebno mlađa klijentela.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Zasigurno street food na potpuno drugačiji način od "klasike". Zadarski Fish house prvi je franšizni restoran otvoren nakon prvijenca u Rovinju, na što su Fantovi neobično ponosni. A ovogodišnja turistička sezona, za njih je vatreno krštenje.

Ali kako se ing. radiologije po struci Krešimir Fantov upustio u pokretanje restorana u kojemu doduše ne radi on, ali ga vodi pomno birani tim educiran od vlasnika franšize Jasmina, pri čemu se pazi doslovno na svaki detalj.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Oduvijek mi je kuhanje strast, a što se tiče ribe, rodom sam s Pašmana iz mjesta Banj, tako da sam čitav život na moru. To je strast koja se spojila u jedno. Žena je vidjela na društvenim mrežama zanimljiv oglas što bi mogli raditi, nazvao sam, pronašli smo prostor, dogovorili se s Jasminom i praktično u tri mjeseca sve pokrenuli.

image
Matija Djanešić

Jedan gost iz Francuske bio je oduševljen uslugom. Pitao nas je, pa koliko već dugo radite? Kad je čuo da smo u poslu tek mjesec dana, nije mogao vjerovati, rekao je "pa to je nemoguće, vi ste super". Tim zbilja unosi veliku količinu energije u čitav posao i mislim da se to osjeti. Ovo je jedna mediteranska priča što ju čini različitom od uobičajenog street fooda po gradovima – kaže Krešimir.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Fish House bi opisao kao nešto potpuno novo i nešto potpuno različito. Sve se namirnice ujutro pripremaju, svi su sastojci svježi, ne postoji ništa zamrznuto što se prži ili peče. Lignje čistimo i režemo, filete od ribe sami odvajamo od kosti, kozice čistimo ručno, tunu režemo ručno. Ništa ne dolazi gotovo niti pakirano.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Svaki umak radimo po recepturi chefa Jasmina i jedinstven je i tajan. U doradi jela koristi se nagrađivano maslinovo ulje Chiavalon, toče se na čaše i na butelje, kvalitetnija, ali i cjenovno pristupačnija istarska vina Fakin vinarije iz Motovuna. U ponudi pića kao noviteti osim vina nude se craft pivo, limunade, kombucha chefa Hrvoja Belančića iz Makarske tj. fermentirani blago gazirani napitak Kocha klasičnog, limun-lavanda i đumbir-hibiskus okusa.

image
Matija Djanešić

To čini razliku od drugih i to je nešto što nas u ponudi izdiže. Što se tiče nabave namirnica, imamo uhodanu ekipu koja nas opskrbljuje svakoga dana sa svim što nam je potrebno. Nema razlike između Fish Housea u Rovinju i Zadra. I ne smije biti. Fish House je koncept koji pokušava približiti neke drugačije okuse s ribom, da to pri tome ne mora biti skupo ili komplicirano, već nešto je svakome čovjeku dostupno i izuzetno ukusno. Dolazili su nam ljudi koji ne uopće ne vole ribu, nakon što su probali naša jela nisu mogli vjerovati da je to tako ukusno – kažu nam Ružica i Krešimir.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Nakon mjesec dana rada Fish House Zadar već ima stalnu klijentelu.

Turisti dođu u Zadar, posjete nas jednom i onda ih vidimo svakoga dana ili za ručak ili za večeru. Ima i domaćih ljudi koji su nas otkrili. Dođu u vidu neke marende ili s društvom na zajednički objed. Ukusno im je i dolaze redovno. Postoje ekipe koje dolaze poslovno u Zadar jednom ili dva puta tjedno i svaki put posjete i nas. Domaćima se sviđaju burgeri s oradom, tunom, skušom i kozicama koji su najskuplje jelo i koštaju s krumpirićima i umakom 14,5 eura, a radi se o kompletnom jelu težem od 300 grama.

image
Matija Djanešić

Trenutno je hit Fritto misto, fritadura od jadranske kozice, trlje, srdele i gavuna koja stoji 13,5 eura. Burger kozica i kozica salata također dobro idu, kao i razne salate koje stoje oko desetak eura. Treba naglasiti da u naše burgere ne idu nikakvi mljeveni sastojci već isključivo file od skuše, orade, steak tune, odnosno repovi kozica, s umacima koji su različiti i odgovaraju posebno za svaki od burgera.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Možda je naša hrana nekome nešto skuplja od klasičnog street fooda, ali nakon što kuša naša jela, osjeti razliku u kvaliteti koja opravdava takvu cijenu. Radimo čak i take a way, odnosno preuzimanje hrane i konzumiranje na drugom mjestu, kad se dogodi da je prevelika gužva za sjesti. Uostalom, najbolja nam je referenca tko nas jednom posjeti, opet se vraća - reći će Krešimir.

- Željeli bi se zahvaliti na ogromnoj podršci chefu Jasminu, roditeljima i prijateljima. I našem osoblju. Bez svih njih ne bi uspjeli!

Chef Jasmin Hajrula

Nakon uspješno otvorene prve franšize u Zadru na jesen bi se trebao otvoriti Fish Houseu i u Zagrebu. Iako ranije najavljivan, čekala se idealna lokacija kao i kod Zadra i Rovinja i sad mogu reći da smo ju našli – pojašnjava plan širenja ribljeg street fooda Fish Housea njegov tvorac chef Jasmin te dodaje da bi u sljedećoj godini želio da se franšiza otvori bar u još jednom hrvatskom gradu, a od inozemnih pretendira na Njemačko tržište točnije München, zbog sličnog odnosa prema poslu: red, rad i disciplina.

- Cilj nam je podizanje kvalitete street fooda u Hrvatskoj. Kao zemlja koja se ponosi svojom gastronomijom i kojoj je glavna gospodarska grana turizam, želimo promovirati Mediteran kroz street food. Želimo također biti začetnici jednog novog pristupa u street food industriji na našim prostorima koristeći vrhunske sastojke i svježe namirnice.

Kvalitetno maslinovo ulje, vino, riba te razni sirevi dosad su se mogli pronaći samo u restoranima više kategorije, a naša filozofija je da ih omogućimo što većem broju ljudi preko Fish House jela i našeg gastro koncepta. Za takvu priču osim lokacije ključni su ljudi, franšizeri koji mogu slijediti taj koncept, a zauzvrat osim franšiznog treninga, prenošenja znanja, podrške i uhodanog poslovnog koncepta i branda, našim franšizerima omogućujemo i zero waste edukaciju. Od početka su naši meniji osmišljeni planirano i pažljivo i ništa se ne baca – zaključuje Jasmin.

16. studeni 2024 15:07