StoryEditorOCM

plovni putBudućnost Panamskog kanala sigurna i uz meksičku i kolumbijsku konkurenciju

Piše Hina
1. kolovoza 2024. - 08:50

Prihod Panamskog kanala snažno će porasti u novoj fiskalnoj godini zahvaljujući neuobičajeno ranom početku kišne sezone, istaknula je uprava, zaključivši da je budućnost važnog plovnog puta sigurna i uz nove projekte u Meksiku i Kolumbiji.

U fiskalnoj godini koja počinje u listopadu prihod će biti veći za 18 posto i dosegnut će 5,6 milijardi dolara, izračunala je uprava. 

Sezona kiša počela je neuobičajeno rano, već prije nekoliko tjedana, što je omogućilo tranzit više brodova, dodali su. 

U lipnju bili su najavili da će zahvaljujući kišnim oborinama koje su podigle razinu vode Neopanamax i Panamax od 5. kolovoza moći primiti 35 brodova dnevno, a od rujna dodat će još jedan brod. 

Oborine su stvorile uvjete za oporavak slivnog područja nakon prošlogodišnje suše.

UNCTAD je u veljači utvrdio da se tranzit kroz kanal zbog suše smanjuje unatrag dvije godine, a početkom 2024. sveden je na samo 22 broda dnevno i gotovo je prepolovljen u odnosu na prosinac 2021., najprometniji mjesec u njihovim podacima.

Uprava je u međuvremenu najavila da planira proširiti kapacitete za tranzit gradnjom novog rezervoara. Projekt akumulacije rijeke Indio postat će dio mreže umjetnih jezera koja brodovima omogućuje tranzit i osigurava vodoopskrbu. Trošak projekta procijenjen je na oko 1,2 milijarde dolara, a dodatnih 400 milijuna dolara bit će uloženo u lokalne zajednice, rekao je početkom srpnja direktor Ricaurte Vasquez.

Zamjenica direktora Ilya Espino naglasila je da će Panamski kanal ostati konkurentan čak i ako Meksiko i Kolumbija ubrzaju projekte koji bi također trebali povezati Atlantik i Pacifik.

Meksički predsjednik Andres Manuel Lopez Obrador želi graditi željezničku liniju na prijevoz tereta, a Kolumbija već godinama raspravlja o kopnenom koridoru koji bi povezao dva oceana.

Naši su projekti "komplementarni", naglasila je čelnica uprave Panamskog kanala.

"Tržište je jako raznoliko, s puno segmenata koje kopneni koridor, za razliku od nas, ne može transportirati jer nema potrebnu fleksibilnost ni dostupnost", objasnila je Espino.

Panamski kanal nastoji poboljšati operativnu konkurentnost, ali prioritet nam je potraga za novim izvorima vode, naglasila je. 

03. studeni 2024 08:34