IZ PRVE RUKELjubitelj spinninga prepričao nam je svoja ljetna ribolovna iskustva: ‘Zvijezda je bio gof...‘

Piše Borna Beroš/MAX FISHING
6. studenog 2023. - 11:40

Spinning mi je oduvijek posebna strast pri čemu mi ni ostale udičarske tehnike nisu strane.

Ipak, spinning i shore jigging sumi na prvom mjestu a ovom prilikom bih htio podijeliti neka svoja ribolovna iskustva od prošlog ljeta.

Ispalo je da sam napokon uspio dočekati jedno pravo ljeto, bogato raznolikom ribom, kako u ribolovu varalicama tako i u ribolovu ješkom.

Kako živim tako i lovim u Mošćeničkoj Dragi, tijekom ljeta lovim na rivi a onog trenutka kada maknu mrežu za kupače, premještam se na spining s plaže.

Prošla godina bila je za mene izrazito loša, ponajprije što se tiče spinninga te shore jigginga. Ulovljeno je tek nekoliko strijelki i nekoliko brancina no zato sam se jako dobro zabavio na ultralight spinu šaruna.

Ultralight spinning je poseban gušt

A već u proljeće ove godine, spining je napokon proradio.

Početkom svibnja ulovljeno je nekoliko brancina na površinca, od kojih je samo jedan zadržan, dok su ostali bili premali te kao takvi vraćeni u more. Najlovniji su bili Envy Lures, mala iglica te Zara.

Površinci su idelani za brancine

Sredinom mjeseca zapuhala je škura bura koja je namamila sitnu srdelu u kraj.

Sitna srdela u kraju je privukla lovce

Plavice, šaruni te brancini su imali gozbu uza samu plažu.

Naravno da smo to ja i nekolicina prijatelja primijetili te smo se bacili u akciju. Ulovljeno je nekoliko manjih brancina, koje smo sve pustili te dobar broj plavica i šaruna. Interesantno je da su tih nekoliko dana radile samo manje varalice kao što su Rapala Rip Stop te Duo Ryuki 8.

Rapala Rip Stop te Duo Ryuki su napravili poharu

Ljeto nije moglo bolje početi, međutim nisam mogao očekivati da će bit toliko dobro i raznovrsno.

U lipnju i srpnju, radi nedostatka slobodnog vremena, nisam toliko često išao na spin pa je ulovljeno tek nekoliko manjih strijelki.

Krajem srpnja prijatelj je ulovio jednu predivnu palamidu što me ponukalo da se ponovno aktiviram u spinningu.

U prva tri dana kolovoza je ulovljeno nekoliko strijelki dok mi je jedna lica od oko 3 kilograma ispala pod samom rivom.

Sve strijelke lovljene su na Envy Lures iglicu dok se lica zaletila na Rapalinu X Skitter iglicu.

Nedugo zatim sam i na shore jigging napokon dočekao i palamidu od ravno 2 kilograma dok su u naredna dva dana radile strijelke tako da su na jigove ulovljene još dvije.

Palamida je bila aktivator

Zanimljivo je to da su sve ribe u ta tri dana ulovljene na Savage Gear Needle Jig od 60 grama i to roze boje, s tim da niti jedan drugi jig nije davao rezultate.

Do kraja kolovoza sam bio sam na desetak strijelki, nekoliko šaruna, te jednoj palamidi.

Rujan također nije razočarao.

Počeo sam bacati voblere kao što su Rapalin Max Rap 15 te Duo Tide Minnow 175 pa je ulovljeno još 5 - 6 strijelki te sam napokon dočekao uloviti i licu koja je bila premala te je vraćena nazad.

Lica je, naravno, vraćena natrag

A nedugo nakon lice po laganoj buri na spinning je skočio i jedan manji luc, koji je bio pravi užitak za izvući.

Borbeni lucevi su uvijek dobrodošli

Nakon toga sam se odlučio malo pozabaviti ribolovom strijelki na plovak, te ih je nekoliko tako i ulovljeno.

A lovio sam jednim štapom na plovak, a drugim na olovo i na crva kada je na moje ogromno iznenađenje, na crva ulovljen jedan manji zubatac od oko osamdesetak deka.

Ovaj je car došao na crva

Nakon toga sam napokon dočekao da se makne mreža za kupače tako da se s plaže moglo loviti bez straha da ću baciti preko mreže.

Ulovljeno je još nekoliko strijelki te za mene ‘zvijezda godine‘, jedan gof od oko kile, koji se zaletio na Duo Tide Minnow od 17,5 centimetara i koji mi je pružio nevjerojatnu borbu i užitak prilikom vađenja.

Gof je, naravno, pušten da pliva dalje.

Duo Tide Minnow mu je prisjeo

Naravno, i gof još uvijek pliva

Dakle, generalno gledano, more, kao i uvijek do sada, nije razočaralo, ali mi je ove godine pružilo jako puno iznenađenja.

Nije bilo nekih kapitalnih ulova što zapravo uopće nije toliko bitno.

Bilo je jako puno raznovrsne ribe, a svaka riba je i priča i gušt za sebe.

Svakako gofa, palamidu kao i ispadanje veće lice neću tako brzo zaboraviti.

Jako puno nedorasle ribe sam vratio te znam da će more to na isti način vratiti i meni, prije ili kasnije, već možda i po prvoj sljedećoj buri.

A ono što vjerojatno sve zanima je korišten pribor.

Dakle, u spinningu sam koristio štap NFC IM 868-2 Custom Made by LMT Croatia i rolu Shimano Vanford 4000 na kojoj je bila Sufix 8 Carrier Braid x8 upredenica, a na kraju Gorila FC 0,30 milimetarski fluorokarbonski predvez s BKK Duo Lock Snap-51 kopčom.

U shore jiggingu sam koristio štap Tailwalk Salty Shape 100XH Shore Jigging uz rolu Ryobi Zeus II 6500 na kojoj sam testirao upredenicu Bakawa x12, inače naručenu preko AliExpressa i ostao ugodno iznenađen.

Predvez je za shore jigging bio Gorila FC 0,50 milimetara, a na njegovom kraju je bio vezan BKK Solid Ring 51.

Rogi svima, do neke slijedeće priče!