Tvrtka Silver Arrows Marine je na nautičkom sajmu u Monaku napokon predstavila prvi model jahte napravljen u suradnji s Daimlerovim dizajnerskim odjelom Mercedes Benz Style, koju smo već najavili na stranicama Otvorenog mora, jer ne događa se baš svaki dan da tako veliko ime izrađuje brodove po uzoru na svoje cestovne bolide. Morski jurišnik elegantnog dizajna i srebrne boje nosi naziv Arrow 460 Granturismo i ispred Azurne obale odradio je prve testove.
Na jednom od snimanja sudjelovala je i Josipa Kusić, nekadašnja Miss Hrvatske na privremenom radu u Londonu. Igrom slučaja, Josipa je iz Imotskoga, grada gdje, znamo svi, ljudi najviše vole Mercedese, pa bi se tamo mogao naći i netko zainteresiran za ovaj luksuzni proizvod vrijedan 2,5 milijuna eura.
Štoviše, možemo prognozirati da će jahta vrlo brzo postati statusni simbol i stvar prestiža za sve koji mogu platiti traženu cijenu.
Knjiga narudžbi već je otvorena, no neće ga graditi ni Mercedes ni Silver Arrows, nego će serijsku proizvodnju preuzeti tvrtka Baltic Yachts iz Jakobstada. Razlog je to što su Finci poznati po bogatom iskustvu u brodogradnji i izradi komponenti od karbona, a Silver Arrows i Mercedes će zajedno sa svojim dobavljačima u škver slati sve ostale potrebne dijelove i opremu.
Statusni simbol
Ideja o kreaciji jahte nastala je još 2012., ali je cijeli proces do stvaranja prvog modela nazvanog Arrow 460 Mercedes trajao gotovo četiri godine, što upućuje na to da se sve polako i pomno planiralo. Mercedesovi dizajneri su, naravno, inzistirali na linijama koje krase njihove cestovne modele E, S i C klase i u tome su sasvim uspjeli.
Naime, čak i oni što iz tko zna kojih razloga ne vole ni marku ni bogataški imidž Mercedesa, priznat će da Arrow 460 impresivno izgleda. Njegov dizajn, koji su zajednički osmislili Mercedes-Benz Style, Martin Francis i Tommaso Spadolini, nikoga neće ostaviti ravnodušnim.
Dizajn podvodnog dijela trupa odradila je nizozemska tvrtka Van Oossanen Naval Architect, tako da je Arrow 460 zapravo rezultat timskog rada europskih majstora. Međutim, cijeli projekt počiva na želji ljudi iz Daimlera da i tijekom izleta u morsku kategoriju naprave motorni brod inteligentnog i progresivnog dizajna, za kojim će se, kada prođe, svi zadivljeno okretati.
Izgled, naravno, nije jedini adut ovog Mercedesa na valovima. Na njemu su brojne inovacije i bogata oprema, s time da su, kažu Nijemci, birani najkvalitetniji materijali. Interijer kombinira prednosti sportskog open plovila s luksuzom prostornosti i privatnih kabina kao na većim jahtama.
Registriran je za 10 osoba i prikladan za jednodnevne izlete i kraća putovanja. Unutrašnjost ima visoku razinu varijabilnosti kako bi vlasnik i posada mogli zadovoljiti sve želje vezane uz estetiku i količinu raspoloživog prostora.
Primjerice, stolovi i kreveti se mogu sklapati i rasklapati, kao vjetrobran koji podignut izgleda kao poklopac motora. Bočni prozori se također spuštaju kao u automobilu za bolji pogledi i obilje svjetla. Ljepotu i finoću interijera naglašavaju dijelovi od drva eukaliptusa, a praktične i luksuzne kupaonice su osmišljene s puno ukusa.
Yanmarovi motori
Popis standardne raspoložive opreme na brodu zadovoljit će i najzahtjevnije. Dakle, osim elektroničke kontrole svjetala i nekoliko hidrauličnih sustava, Arrow 460 ima kožna sjedala, generator, moderni navigacijski sustav, klima-uređaj, JBL by Harman i BOSE muzički sustav, dva hladnjaka za hranu i vina, ledomat, kompresor zraka...
Jahta certifikata B je preko svega duga 14,17 i široka 3,97 metara. Gaz je 0,98 m, s time da je istisnina 13 tona kada je poluprazna (50 posto putnika, goriva i namirnica). U spremnik goriva prima maksimalno 910 litara, dok u spremnik vode stane 285 l. Logično, morski jurišnik se u duhu Mercedesa može podičiti s jakim motorima. Uz pomoć Yanmar 6LY3-ETP dizelaša s common-rail ubrizgavanjem goriva ukupne snage 960 KS (2x480 KS) doseže top brzinu od 38 čvorova.
U opciji motorizacije su također dva Yanmara 6LY440 sa po 440 KS. Ima i dvije kopče Twin Disc MGX-5075 IV, te dva Rolla custom propelera s pet listova. Na smijemo zaboraviti ni bočni potisnik BCS - BP220 s hidrauličnim motorom, te Twin Disc Express Joystick EC300JS sustav elektroničkog pristajanja na obalu. Za ženski dio nautičke populacije vrijedi spomenuti kako se velika krmena platforma izvlači pritiskom na dugme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....