Ime talijanskog proizvođača Saver uglavnom se povezuje sa stakloplastičnim plovilima, a manje je poznato da uz otvorene, sundeck i glisere s kabinom proizvode i gumenjake s plastičnim dnom. Za razliku od čvrstih glisera kojih u proizvodnom programu imaju više od dvadeset modela, gumenjaka imaju četiri – u dužinama od 5,20 do 8,20 metara, i svi u imenu uz dužinu u centimetrima imaju i slovnu oznaku MG.
Za kupanje i sunčanje
Mi smo na testu imali Savera MG710 na čijoj je krmi bio crni izvanbrodski Suzuki snage 200 KS, što i ne čudi jer nam ga je na test ustupila riječka tvrtka Motonavis, uvoznik i distributer navedenog motora i gumenjaka. Kako mu i samo ime govori, riječ je o velikom gumenjaku dužine 7,10 metara i širine 2,73 metra koji je osmišljen za maksimalan užitak u toplim ljetnim danima, kupanju i sunčanju.
Za razliku od sličnih gumenjaka koji pucaju na segment ronilačkog i radnog tržišta, Saver ima nešto širi pramac koji završava s uzdignutom plastičnom platformom koja je idealna za stupanje na plovilo s kakve povišene rive.
Također, podvodni dio je u nekom srednjem V-obliku, što mu omogućava taman dovoljno stabilnost i vodljivosti u plovidbi koliko bi očekivao prosječni ljetni nautičar.
Bočni tubusi izgledaju prilično impozantno i izrađeni su od hypalon neoprena, a promjer im varira od 58 centimetara u krmenom do 45 centimetara u pramčanom dijelu. U odnosu na plastični podvodni dio izdignuti su taman toliko da prilikom glisiranja lagano dodiruju vodenu površinu i stabiliziraju plovilo.
Prostrana unutrašnjost
Unutarnji prostor Savera je dug 5,75 i širok 1,70 metara te je izuzetno prostran i njime dominira velika moderna konzola smještena na sredini plovila, kako po dužini tako i po širini. Takav smještaj pridonosi optimalnom rasporedu težine i nesmetanoj komunikaciji pramac-krma s obje strane.
Skipera od vjetra štiti lagano zaobljeni vjetrobran koji nema uobičajeni okvir od inoks cijevi već su rukohvati montirani na bočne stranice same konzole.
Iza konzole je sjedalica za skipera dovoljno široka za smještaj dviju osoba, a kako je i uobičajeno otklapanjem površine za sjedenje prema naprijed ukazuje se ugrađeni sudoper sa slavinom s dovoljno mjesta za montažu kuhala s jednim plamenikom.
Unutar samog bloka sjedalice dovoljno je mjesta za ugradnju hladnjaka tako da ovaj veliki gumenjak može imati i kompletno opremljenu kuhinju ako vlasnik to želi.
Plovilo ima dva velika sunčališta, jedno na provi i jedno na krmi. Krmeno sunčalište ima i vrlo pametno riješen preklopni naslon pa u plovidbi može služiti kao klupa za 3 do 4 osobe, dok je u prednje ukomponiran okrugli stol za četvero.
Ispod oba sunčališta su spremišta velike zapremnine s poklopcima s laganim otvaranjem i plinskim amortizerima, a u njih stanu svi jastuci sa sunčališta. Uz cijelu dužinu prednjeg sunčališta na obje su strane rukohvati po vrhu tubusa za dodatnu sigurnost prilikom plovidbe.
Talijanski dizajn
Na krmi su dvije stakloplastične platforme solidne veličine, a na desnoj su kvalitetne preklopne ljestve s drvenim gazištima i rukohvatom za izlazak iz mora. Uz platformu je tuš sa slatkom vodom, u serijskoj opremi sa 70-litarskim spremnikom i električnom pumpom.
Cijelo plovilo je vrlo kvalitetno izrađeno, a uz to je sve i lijepo dizajnirano sa zanimljivom kombinacijom boja i detalja – pravi talijanski, oku ugodan dizajn. Prema proizvođačkoj homologaciji MG710 je certificiran za 18 osoba što ga čini pravim izborom za iznajmljivanje jer bez problema može ponijeti veliko društvo.
Testirani model imao je i king size bimini iz dva dijela natkriven preko više od pola dužine plovila. Čvrsto je ostao na svome mjestu i nakon, pod punom brzinom odrađenog testa.
Veliki Saverov gumenjak bez motora i opreme težak 900 kilograma, s opremom, motorom i putnicima Iako može težiti i dvije tone, što stvarno nije malo. Pa iako proizvođač dozvoljava montažu motora snage do 250 konja, ovih Suzukijevih 200 na testiranom modelu pokazalo se sasvim dovoljno.
Prilikom testiranja s dvije osobe i pola spremnika goriva dostigao je maksimalnu brzinu od 44 čvora. Kao optimalna brzina krstarenja pokazalo se 25 nautičkih milja na sat uz potrošnju između 23 i 24 litre što je ispod čarobne granice od litre po milji i omogućuje 8 sati ili 200 milja dosega s punim 200-litarskim spremnikom goriva.
Stabilan i upravljiv
Iskreno, kada smo prvi put ugledali 710-icu u moru i nismo se nadali tako dobroj upravljivosti, slobodno možemo reći da se na prvu činio nekako daskast kao uostalom i većina pleasure gumenjaka. Ali, čim smo malo ozbiljnije pogurali ručicu gasa i žešće ga potjerali sasvim nas je razuvjerio, čak pomalo i oduševio svojom stabilnošću i vodljivošću pri svim režimima plovidbe, bilo po bonaci, bilo po valovima (doduše vlastitim). Čak su i ubrzanja izuzetno dobra, što uz dizajn podvodnog dijela trupa možemo zahvaliti i okretnom momentu kao rezultatu zapremnine motora.
Cijena standardno opremljenoga gumenjaka iznosi 29.515 eura, dok paket sa Suzukijem 200 košta 46.126 eura, a najskuplja je verzija s motorom od 250 KS vrijedna 49.967 eura. Nakon svega viđenog i isprobanog, slobodno možemo reći da za koju se god verziju potencijalni kupac odlučio, neće pogriješiti jer i sa najslabijim motorom MG710 izvrsno plovi, a svi ekstra konji mogu biti samo dodatni bonus na ionako dobro i kvalitetno plovilo.