StoryEditorOCM

Zavodljiva ljepoticaTestirali smo Sampu 6: brodica je rađena po uzoru na tradicionalnu gajetu, ali ipak prilagođena novom vremenu

Piše Damir Višić
3. listopada 2016. - 13:45

Prvi model malog brodogradilišta Brodomehanika Brnabić s Raba bila je Sampa 740, sedamipometarska brodica, modernog izgleda i jednostavnih linija. Novi model Sampa 6 ima potpuno drugu koncepciju.

Rađen je po uzoru na tradicionalnu gajetu, koristeći njezine načelne forme i izgled, ali ipak od novih materijala i prilagođen novom vremenu. Trup i paluba izliveni su od stakloplastike, ali s jasnim detaljima koji ukazuju na poveznicu s tom tradicionalnom drvenom brodicom.

image
Sampa 6 bit će svugdje primijećena
Božidar Vukičević/Cropix

Imitacija madira

Uzduž trupa utisnuti su plitki paralelni žljebovi koji asociraju na nekadašnje madire, a na plastičnoj palubi pramčanog škafa blaga ulegnuća daju prostor i formu za ugradnju tikovih letvica. Desetak centimetara visoka mrtva banda također je izvedena od stakloplastike, ali je odozgo prekrivena letvom od punoga drva, što posebno pridonosi ugodnom izgledu brodice.

image
Sampa 6 prava je ljepotica
Božidar Vukičević/Cropix

Oblik i izgled pramčane i krmene ašte dodatno upotpunjuju taj dojam. Prošireno uzdignuće i prepoznatljiv luk ostavljeni su u golom drvu, zaštićenog samo bezbojnim lakom.

image
Provena i krmena ašta daju brodici poseban šarm
Božidar Vukičević/Cropix

Udobna sjedala

Niski prag oko kokpita, naravno i on izveden od punog drva, ne dozvoljava prelijevanje vode s palube u kokpit. Bočni dijelovi poda kokpita zatvoreni su plastikom, a središnji dio za kaljužu zatvoren je rebrastim pajolama kakve su se koristile i na gajetama. Škaf motora je u sredini kokpita, a mali Vetusov motor od 16 konjskih snaga zauzima malo prostora.

image
Brodski motor Vetus od 16 KS
Božidar Vukičević/Cropix

U kutovima kokpita su sjedala jako dobro pogođenih mjera. Osim što su komotna, premda izrađena od jednostavnih ravnih ploha, izuzetno su udobna. Mjere visine i površina na kojoj se sjedi odlično su pogođene. Prostori pod njima su gavuni, prednji za opremu, u lijevom krmenom je akumulator, a u desnom ugrađen spremnik za gorivo.

image
U klupi je gavun
Božidar Vukičević/Cropix

Odlična upravljivost

Predviđeno je da se ista brodica može koristiti u tri verzije, otvorena s nadograđenom kabinom, te s jarbolom i jedrom. Naime, kabina je s nekoliko vijaka pričvršćena za palubu i lako se skida, a pojačanja i mjesto za jarbol su već predviđeni, ali se detalji još razrađuju.

Škarmi za vesla su pristojnih dimenzija, međutim, vesla nismo odmah uočili. Uvučena su pod lijevi bok i dijelom pod pramčani škaf, tako da nimalo ne smetaju.

image
Vesla su praktična i imaju skriveno mjesto
Božidar Vukičević/Cropix

Brodicom se upravlja s krme, argolom, a za slučaj kiše ili polijevanja predviđena je duža argola koja doseže do kabine.

image
Argola i komanda motora
Božidar Vukičević/Cropix

Upravljivost je odlična, a i u plovidbi krmom je dosta poslušna.

image
Upravljanje je jednostavno
Božidar Vukičević/Cropix

Ujednačeno ubrzavanje

Kobilica je u prednjem dijelu relativno plitka, a prema krmi uranja na šezdesetak centimetara, koliko je uronjen i list vanjskog kormila. Testirana brodica imala je ugrađen Vetusov dvocilindrični motor od 16 konjskih snaga, što se čini dovoljno dobrim rješenjem. Ubrzavanje je dosta ujednačeno i na punom gasu plovi brzinom 6,5 čvorova.

Za vrijeme testa puhalo je umjereno jugo s umjerenim valom. Bez obzira na smjer vala, u plovidbi se valja minimalno i dosta mekano, slično kao i drvene brodice ovih gabarita. U jednom smo se trenutku namjestili bokom na val.

Reakcija je jednaka, blago se valja za valom, bez naglašenih amplituda i trzaja. Bez obzira što izgleda krajnje jednostavno, u ovu je brodicu ugrađeno veliko iskustvo, što najbolje dokazuje udobnost u plovidbi.

image
Najveća brzina je 6,5 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

OSOBNA KARTA

Dužina.......................................... 6,10 m
Širina............................................ 2,15 m
Gaz............................................... 60 cm
Istisnina......................................... 1100 kg
Motor............................................ Vetus 16 KS
Cijena............................................. 25.000 eura
Proizvođač..................................... Brodomehanika Brnabić

KONAČNA OCJENA

PLUS
- izgled
- jednostavnost
- komfor
- udobnost u plovidbi

MINUS
- za vrijeme testa nije bilo zamjerki

21. studeni 2024 14:53