Suradnja Jeanneauova dizajnerskog tima i navalnih arhitekata Camilla i Vittoria Garonija kroz inovacijski dizajn bliži skandinavskom nego mediteranskom poimanju uživanja u plovidbi prije nekoliko godina rezultirala je s linijom plovila oznake NC (New Concept).
Francuski brodograditelj je ponudio tržištu sasvim novi, suvremeni koncept organizacije i integracije brodskog životnog prostora. Uz brojne inovacije za ugodniji boravak ide i efikasna forma trupa za savršenu stabilnost na moru, ekonomičnu plovidbu i izuzetne performanse s brzinama od preko 30 čvorova.
Novi koncept, namijenjen vrlo širokom segmentu nautičara brzo je stekao popularnost, a prvi NC model od 36 stopa (NC 11) je bio jedan od najprodavanijih plovila u svojoj klasi. Na njegovim brazdama uspjeha ubrzo je zaplovio i manji model od 29 stopa (NC 9), malo kasnije i perjanica serije, od 45 stopa oznake NC 14 koju smo zahvaljujući susretljivosti ponosnog vlasnika i tvrtki Euromarine testirali na ovogodišnjem sajmu u Splitu.
Obilje prostora
Prilazeći plovilu rijetki morski ljudi mogu ostati ravnodušni. Čiste i ravne linije trupa i nadgrađa uspješno skrivaju unutarnji volumen, a atraktivan i prostran kokpit na kojeg se skladno nadovezuje velika krmena platforma tek donekle daju naslutiti sav komfor i udobnost koji se pruža na trupu od samo 12 metara.
Prvi impresivan detalj je uranjajuća krmena platforma za lakše rukovanje s bajbotom.
Velika pasarela je vješto skrivena u trupu i dodatno olakšava izlazak na kopno. Razne igračke, bokobrani i konopi mogu se spremiti u prostoru u krmenom zrcalu i u voluminoznom tijelu krmene klupe. Ona je postavljena na klizačima tako da se prostor jednostavno prilagođava trenutnim potrebama.
U krajnjem prednjem položaju dobije se druga razina privatne plaže za skakanje i sunčanje, a trenutak kasnije se klupa povlači do ruba i otvara kokpit koji se otvaranjem kliznih vrata i okretanjem naslona fotelje na ulazu objedinjuje u jedinstvenu cjelinu sa salonom.
Spojeni salon
Po želji, i cijeli kokpit s klupom može postati ležaj ako se sklopivi stol spusti i prekrije jastucima. Taj dio broda je natkriven tvrdim spojlerom i pomičnom tendom tako da se izloženost suncu može lako regulirati. Ispod kokpita je prostrana strojarnica s dva Volvo IPS motora i dovoljno mjesta za ugradnju pomoćnih agregata i aparata.
Salon karakteriziraju velike staklene površine za iznimnu dnevnu osvijetljenost i osjećaj izravnog kontakta s prirodom što je dodatno naglašeno u kombinaciji s kliznim krovom i bočnim vratima pokraj kormilarice. Dizajnerski open space koncept omogućuje organizaciju salona prema trenutnom broju i potrebama gostiju.
U stražnjem dijelu je prostor za kuhanje i blagovanje odnosno opuštanje ili spavanje. S lijeve strane je linijski organizirana kuhinja sa svim elementima, a nasuprot nje je stol okružen kutnom garniturom koja se može jednostavno pretvoriti u dvostruki ležaj. Uz naslonjač se mogu pričvrstiti i dva taburea da ne smetaju tijekom navigacije.
Široko i pregledno
Taj dio salona karakteriziraju brojna i dobro pozicionirana spremišta, a u podu se nalazi ulaz za spremište/predstrojarnicu pruženu većim dijelom potpalublja ispod salona što pruža mogućnost ugradnje brojnih dodatnih aparata i uređaja. Upravljačko mjesto smješteno s desne stane opremljeno je klupom za dvije odrasle osobe, upravljačka ploča je prostrana i pogodna za ugradnju velikog broja instrumenata.
S lijeve je prostor za opuštanje s dva naslonjača i stolićem, a sve se jednostavno može pretvoriti u još jedan ležaj. Budući da se iznad svega nalazi i klizni krov, pozicija je odlična za pogled na okoliš za vrijeme navigacije.
Prostori u potpalublju dostupni su kroz ugodno stepenište i hodnik iznenađujuće velike širine.
Velika i prostrana vlasnička kabina smještena je u pramcu, a bračni krevet može se razdvojiti u dnevni položaj radi korištenja spavaonice kao izdvojene vlasničke dnevne zone. Dva bočna trupna prozora daju lijep pogled na more.
Od dvije kupaonice jedno je povezano s vlasničkom kabinom sa zasebnim ulazom dok je drugo namijenjeno gostima.
Bočna kabina je opremljena s dva kreveta, zasebnim predsobljem i vlastitim ulazom u kupaonicu.
Ljestve na pramcu
Osim u salonu i potpalublju četrnaestica nas je ugodno iznenadila i promišljenim rješenjima na palubi, prije svega bočnim vratima za direktan pristup palubnom prolazu za vrijeme manovre i rješenjem špiruna s ljestvama. To omogućava lakši silazak na neuređene obale ili vezivanje pramcem za rivu i zadržavanje privatnosti krmenog dijela plovila. Naravno, pramac se skoro cijelom površinom s jastucima može pretvoriti u udobno sunčalište.
Uvjeti na moru nisu bili idealni za dostizanje maksimalnih vrijednosti brzine, ali jaka bura s valovima je dala priliku da četrnaesticu isprobamo baš u tipičnim dalmatinskim uvjetima. Krstarili smo u smjerovima niz i kontra kratkih i visokih valova visine od pola do jednog metra.
Brod je plovio bez poskakivanja i klapanja, a neka znatna odstupanja pri umjerenim brzinama nismo primijetili bez obzira na smjer plovidbe. Uzimajući u obzir da se radilo o novom vlasničkom plovilu maksimalne vrijednosti smo mjerili s valom u bok do maksimalno 45 stupnjeva.
Trup se iskazao
Iako su bočni prolazi opremljeni rukohvatima i dodatno zaštićeni robusnom ogradom ovdje bismo ipak mogli prigovoriti na širinu šetnice i nespretno riješenu razdjelnicu razine palube po sredini skiperove desne strane. Iako smo, prema izgledu plovila očekivali tromu reakciju na valove i klapanje ravno odsječenog i izdignutog pramca, pri ovakvim uvjetima trup četrnaestice se svojim maritimnim sposobnostima iskazao.
S dva Volva IPS 500 snage po 370 KS maksimalnu brzinu od 31 čvor dostigli smo za nepunih 20-ak sekundi pri 3600 okretaja motora. Zbog efikasno projektiranog hidrodinamičkog trupa koji sprječava propinjanje plovila u momentu prelaska iz deplasmanskog u glisirajući režim plovidbe teško je bilo procijeniti točan trenutak glisiranja no možemo reći da se događa nakon 6-7 sekundi.
Efikasnost trupa se iskazala i uspoređujuću potrošnju i brzinu plovila koja se u režimu srednjih okretaja uvijek kretala oko 4,2 do 4,7 litara na sat – za oba motora!
Elegancija i udobnost
Uspoređujući tvorničke podatke za motor i dostignute vrijednosti za preporučujemo režim rada od 3200 do 3300 okretaja gdje bi se brzina ovisno o uvjetima na moru kretala oko 24 čvora s potrošnjom malo iznad 4 litre na sat. Napomenuli bismo da su Jeanneauovi stručnjaci modificirali trup u odnosu na manje modele iz serije NC tako da je sada upravljanje plovilom pri punim zaokretima sličnije teškim krstašima, a ne sportskim plovilima s IPS pogonom.
No, koliko treba za svakodnevnu i normalnu plovidbu plovilo je poslušno i s njim se upravlja odlično. Elegancija i udobnost, posvećenost detaljima i završnoj obradi iznad je uobičajenih standarda ovog brodograditelja, pa četrnaestica sigurno postaje sada zaštitni znak ne samo serije NC.
Cijena osnovne verzije plovila iznosi 367 tisuća eura, no za potpuni užitak ga je potrebno dodatno opremiti. Testirani primjerak prilagođen svih zahtjevima vlasnika i bogato opremljen koštao je 395 tisuća bez poreza.