StoryEditorOCM

Gumena moćTestirali smo Barracudu 500: ubrzanje je nevjerojatno, do maksimalna 42 čvora, s dvije osobe i s pola spremnika goriva, stigli smo za manje od 15 sekundi

Piše Sergije Dvornik
3. ožujka 2015. - 08:55

Na osnovi svojega dugogodišnjeg iskustva, Danijel Petrak iz godine u godine priređuje ljubiteljima gumenjaka nova iznenađenja. S modelom Barracuda 500, nautičkoj javnosti predstavljenog na ovogodišnjem sajmu plovila u Biogradu, popunio je prazninu u ponudi između proslavljenog modela 470 i 530, a poklonicima osebujnih gumenjaka Barracuda proširio izbor. Dok je model 530 bio križanac modela 470 i tada većeg 590, za petstoticu ipak možemo kazati da je nastavak priče kod naših gumonautičara popularne četristosedamdesetice.

Pametna rješenja

Kao i za sve Barracudine gumenjake, i za model 500 vrijedi da je začinjen dugogodišnjim iskustvom brodograditelja uz implementaciju dobrih sugestija dobivenih od strane samih korisnika. Tako, osim niza dobrih rješenja, na sebi ima i hrpu pametnih detalja.

Riječ je o gumenjaku s plastičnim dnom na kojem se jasno vidi da je namijenjen ne samo uživanju, nego isto tako ronjenju ili podvodnom ribolovu. To ponajprije sugerira činjenica da je u osnovnom paketu opreme gumenjak spartanski opremljen, ali potpuno funkcionalan za obavljanje svih radnih zadaća.

image
Stol na pramcu s klupama
Božidar Vukičević/Cropix

Naravno, uz mogućnost opcijskog opremanja raznim dodacima za uživanje. Primjerice, sunčalištem na pramčanom dijelu, čiji se jastuci mogu smjestiti u velika spremišta, ili pak biminijem koji se može držati i za vrijeme vožnje, pa sve do oblaganja poda tikovinom.

Poliesterska gazišta te podesti na krmi i pramcu zaštićuju tubuse prigodom ulaska na gumenjak preko pramca ili prolaza prema krmenoj platformi, a onaj tko želi malo više, može ih obložiti tikovinom. Inače, te su plohe iskorištene za ugradnju heavy duty opreme. Na stražnjima su to po jedna bitva i tri rukohvata na svakoj, dok se na prednjoj nalaze dvije bitve i vodilica za sidro.

Kao i kod kraće sestre, bitna odlika ovog plovila je iskorištenost svih prostora stakloplastičnog korita, tako da postoje tri velika spremišta koja se mogu zaključati.

Sajle u cijevi

U pramčanom dijelu je veliko pramčano spremište opremljeno plinskim amortizerom za pridržavanje velikog poklopca. Na testiranom plovilu u njemu je opcijski ugrađen 90-litreni spremnik goriva uz koji je ostalo dovoljno prostora za smještaj bokobrana ili dodatne opreme.

Za ozračivanje spremišta od para gorive smjese, postoje dva ventilacijska otvora. Do njega, u samom vrhu pramca je malo spremište za sidro i sidrene konope, a u ovoj varijanti s ugrađenim rezervoarom promišljeno je ugrađen čep za gorivo, tako da se u slučaju nespretnog ulijevanja goriva u pramčani rezervoar i njegova prolijevanja gorivo ne razlije ispod podnica, čime je olakšano njegovo čišćenje.

Preklapanjem upravljačke konzole s integriranom sjedalicom ispred nje, pristupa se velikom spremištu koje se proteže i ispod podnice kokpita. Preklapajućom konzolom pristup ploči s instrumentima za ugradnju dodatne ili kontrolu postojeće elektronike je znatno olakšan. Domišljatost i iskustvo brodograditelja potvrđena je i činjenicom da su sve sajle i kabeli električne instalacije koji idu prema krmenom dijelu i motoru zaštićene njihovim provlačenjem kroz cijev prema krmi.

image
Praktična upravljačka konzola
Božidar Vukičević/Cropix

Skladni rollbar

Na krmenom dijelu ispod skiperske sjedalice, nalazi se najveće spremište na cijelom plovilu, tako da u njega jednostavno stanu svi jastuci sunčališta i još mnogo toga. Konzola je opremljena vjetrobranom i čvrstim rukohvatom. Veličinom pruža dovoljno prostora za smještaj instrumenata, dok dobru zaštitu od vjetra i kapljica pruža samo jednoj osobi. Suputnicima koji sjede na tubusima dobro dođe čvrsti rukohvat na konzoli.

Opremljena je i malim spremištem ispod upravljača, a sa svake strane konzole postoje još dva duga spremišta integrirana u bok stakloplastičnog korita. Sjedalica je dovoljno široka da se na nju mogu bez problema smjestiti dvije odrasle osobe, te je šteta što ne postoji mogućnost bolje zaštite putnika vjetrobranom.

Razmak između sjedalice i konzole dovoljno je velik da se ugodno mogu smjestiti i korpulentnije osoba. Krmenim dijelom dominira stakloplastični rollbar koji se vrlo dobro uklopio u siluetu plovila pa, iako je relativno nizak, ne smeta pristupu krmenoj platformi.

Na popisu je dodatne opreme, robustan je i pruža mogućnost ugradnje još koje igračke, a na testiranom plovilu bio je opremljen LED navigacijskim svjetlima i rasvjetom (opcija). Krmena je platforma podijeljena u dva dijela i dovoljno velika da olakša pristup moru, a na jednoj su strani montirane sklopive ljestve za silazak u more.

Barracuda 500 projektirana je za izvanbrodski motor od 60 do maksimalno 100 KS.

Impresivno ubrzanje

Testirani model bio je opremljen četverotaktnom Hondom od 100 KS koja se tijekom testa pokazala više nego dovoljnom, tako da se na ovo plovilo odličnih hidrodinamičkih svojstava može bez straha montirati i motor preporučene minimalne snage uz zadržavanje odličnih performansi u pogledu plovnosti ili brzina.

image
Honda 100 više je nego dovoljna za najbolje performanse
Božidar Vukičević/Cropix

Hondina stotica je zaista krajnja granica koju bismo preporučili za korištenje na ovoj Barracudi. Ubrzanje je nevjerojatno, pa smo do maksimalna 42 čvora, koje smo na testu postigli s dvije osobe i s pola spremnika goriva, stigli za manje od 15 sekundi uz nevjerojatno podizanje adrenalina.

Podvodni dio trupa je odlično prilagođen uvjetima na moru koji u većini slučajeva prevladavaju kod nas.

Petstotica nas svojim plovnim karakteristikama u potpunosti podsjeća na svoju manju sestru 470. Osjećaj za upravljačem je odličan. Iako je ukupna silueta trupa niska, te vam pruža osjećaj bliskog kontakta s morem, zbog tubusa promjera 55 cm u svakom trenutku osjećate se potpuno sigurni.

Koliko god se trudili, trup i tubusi vas sprečavaju da nekontrolirano prokližete ili zalijete kokpit morem. Zahvaljujući kombinaciji bočnih brizgobrana po cijeloj dužini – koji more bacaju široko sa strane, a prema krmi se profiliraju kao stabilizatori s pozitivnim uzgonom, te naglašenog V profila kojem se nagib ploha prema krmi smanjuje – pri plovidbi većim brzinama i po nemirnome moru nema lupkanja o morsku površinu, karakterističnog za većinu gumenjaka ove dužine.

Isto tako, u bilo kojem režimu rada motora, petstotica se ne propinje, nego zadržava vodoravan položaj, čak i prigodom prelaska u glisiranje.

Serija aduta

Prilikom naglije promjene pravca pri velikim brzinama, trup ne proklizava, nego se tvrdoglavo opire i pokušava zadržati pravac. Na temelju iskustava u plovidbi možemo zaključiti da je meštar Danijel odabrao dobar trim za petstoticu – korito pruža dovoljno uzgona za ekonomičnu i brzu vožnju, a ipak zadržava mogućnost da pri nemirnome moru prolazite kroz valove.

Elegantno, bez poskakivanja ili zalijevanja. Ipak kako se riječ o plovilu koji prelazi 30-ak čvorova s motorom deklarirane maksimalne snage, oni željni navigacije na otvorenom moru sigurno bi voljeli istaknutiju provu kao što imaju veći Barracudini modeli.

image
I u najtežim manevrima plovi stabilno i bez proklizavanja
 
Božidar Vukičević/Cropix

Barracudi 500 sigurno neće biti laka borba s konkurencijom, čija je ponuda u ovom segmentu jaka, ali svjedočenja postojećih korisnika Barracuda gumenjaka, vrlo kvalitetna izrada svih stakloplastičnih dijelova, korištenje kvalitetnih materijala, visoki stupanj završne obrade svih cjelina, te naglašena posvećenost detaljima i odlična maritimna svojstva, uz cijenu osnovnog modela od 70.000 kuna, vjerojatno će biti ponovno prepoznati na tržištu.

OSOBNA KARTA

Dužina.............500 cm
Širina................ 245 cm
Težina................ 350 kg
Spremnik goriva............90 lit.
Spremnik vode................. 55 l (opcija)
Broj komora........................5
Materijal tubusa ................Hypalon Orca 828
Promjer tubusa........................55 cm
Snaga motora......................... 60 - 100 HP
Proizvodnja.............................Barracuda brodovi, Zagreb

Tablica brzine: OKR./MIN - brzina (čv.)


700       5,7
1500       6,7
2000       7,7
2500       12,7
3000       3,7
3500       23,7
4000       29,4
4500       34,3
5000       37,8
5500       40
6000       42

Konačna ocjena


PLUS
Kvaliteta izrade
Efikasnost trupa
Veličina spremišta
Cijena

MINUS
Malo vjetrobransko staklo
Nenaglašen pramac

24. studeni 2024 09:48