Osnovne linije i oblik prvog modela Monachus Pharos 45 projektirane su po uzoru na lobstere, tipične američke brodove za lov rakova. Karakteriziraju ga visoki pramac, niska kabina, široki bokovi, spuštena krma s velikom slobodnom palubom, a krmeno zrcalo, u kutovima zaobljeno i u blagom luku nagnuto prema naprijed, samo dodatno naglašava uvijek popularan retro izgled.
Na novom modelu Issa 45 krmeni je dio izmijenjen. Ovdje je zrcalo ravno, čak i malo nagnuto prema natrag, čime brod poprima više klasičnu formu. Zanemarujući dimenzije, izgleda kao većina popularnih sedam do osammetarskih obiteljskih brodica, samo što je ovdje sve veće i komotnije.
Ova izmjena povećala je krmenu palubu sa šest na zavidnih devet četvornih metara, a i nisko postavljena platforma je dvadeset centimetara duža. Vrata za ulaz u kokpit su se iz sredine preselila uz desni bok, a pasarela s platforme na razmu.
Kako je prije bila podvučena pod palubu, oduzimala je dio prostora strojarnice, a sada je podignuta iznad platforme. Nije to slučajno, jer se ovako može koristiti i kao dizalica za gumenjak, kojem se tub, opet ne slučajno, podvuče točno pod cilindar pasarele i tu uglavi.
Veća stabilnost
Krma je izmijenjena i u podvodnom dijelu. Hidrodinamički tuneli su produženi i sada su dužine gotovo četiri metra. Produžena je i kobilica, gotovo do same krme, čime se povećala stabilnost. Istina, manevar okreta sada traži veći radijus i u punom okretu opiše kružnicu promjera većeg od trideset metara.
Za manevriranje u uskom prostoru kombinira se rad dvaju motora, tako da prigodom isplovljenja, a i poslije kod povratka na vez, korekcije bowthrusterom nisu bile potrebne.
Testirani brod ima dva commercial pleasure Iveco motora od 5900 kubika i po 365 konjskih snaga, deklariranih za tisuću radnih sati godišnje. Na minimumu od 600 okretaja već dostiže brzinu od gotovo pet čvorova, pa je kroz lučicu brod češće u leru negoli u brzini.
Dodavanjem gasa pramac mu se lagano podiže sve do 1500 okretaja kada plovi s gotovo 12 čvorova. Daljnjim podizanjem okretaja pramac zadrži istu visinu, brzina raste proporcionalno sve do maksimalnih 27,8 čvorova. Iznad 12 čvorova više gotovo da i ne kopa bočni val, a kod okreta se gotovo nimalo ne naginje, tek možda za koji stupanj.
Ubrzanje mu je također vrlo umjereno i stabilno. Dvadeset čvorova postigne za manje od osam sekundi, a u idućih dvadesetak sekundi i punu brzinu.
Bez obzira na to pod kojim kutom u odnosu na val i kojom brzinom plovili, a za vrijeme testa je puhalo otprilike tri bofora maestrala, brod je uvijek jednako miran i stabilan. Jednako se ponašao dok smo neko vrijeme ugašenih motora plutali na moru. Okrene se bokom na val i samo lagano ljulja, bez većih amplituda i ikakvog trzanja.
Zvučna izolacija
Osjećaj za kormilom je odličan, kao na velikom brodu, a i mjesto kormilara pred velikom komandnom pločom djeluje kao komandni most s kojeg je preglednost oko broda odlična. Toj ugodi svakako pridonosi i činjenica da motori imaju odličnu zvučnu izolaciju i nakon zatvaranja ulaznih vrata gotovo se i ne čuju. Čuje se tek samo visokofrekventno zujanje turbina, ali ni to nije nešto značajno da se u salonu ne bi moglo normalno razgovarati.
Brod je dovoljno velik da mu nisu prijeko potrebna neka polivalentna rješenja, što nikako ne znači da nije i maksimalno iskorišten. Velika komotna sjedeća garnitura sa stolom smještena je s lijeve strane, iza sjedala kormilara, a manja kuhinja, ali s velikim hladnjakom, uz desni bok kabine.
U donjem dijelu potpalublja su tri kabine i dva odvojena WC-a. Naprijed je velika kabina s podignutim golemim duplim ležajem, velikim ormarima za odjeću, komotnim prostorom za presvlačenje i velikom toaletnom kabinom u kojoj je prostor za tuširanje posebno odvojen.
Druga kabina WC-a je nešto manja, ali još uvijek dovoljno komotna i za tuširanje. Pod lijevim bokom je kabina s dvije odvojene komotne postelje, a desno nešto manja kabina za jednu osobu.
Veći kokpit podrazumijeva i veći komfor, kojeg ni na ranijem modelu nije manjkalo. Na kraju možda treba spomenuti još jedan detalj koji se učinio dosta intrigantnim. Naime, tik na palubi nije postavljen uzdužno i složen od uskih letvica, nego je sastavljen od širokih letava sa zaobljenim vrhovima i složen na riblju kost. Vrlo zanimljivo, a i taj detalj podsjeća na veliki brod.