Izlazak novog modela na tržište uvijek pobuđuje veći interes kupaca i medija jer se na sajmovima najviše gleda u trupove s naljepnicom premiere, novita, nouveaute. Imati najnoviju igračku stvar je prestiža i u potrošačkom društvu pokreće gospodarstvo.
Ako nisu dobili popust na brod s lagera, u takvoj situaciji najlošije prolaze oni koji su kupili brod pri kraju serije jer im smjenom generacija imovina gubi na vrijednosti. Po receptu iz automobilske industrije gdje je redizajn postao najčešće spominjani izraz i brodograditelji su učestali s manjim promjenama u vizualnom identitetu svoje flote.
Posljednji takav primjer je Jeanneau Merry Fisher 795, nasljednik modela 755, na tržištu prisutnog nepune četiri godine. Iako je prodan u nakladi većoj od tisuću primjeraka, što ga svrstava u neke od najuspješnijih modela u novijoj povijesti, nije mogao izbjeći dizajnerski tretman.
Velike platforme
Razloga za izmjenama trupa nije bilo jer je koncept broda već desetljećima isti, no menadžeri su procijenili da su estetske promjene nužne kako bi brod zadržao status vodećega u klasi. Jedan od marketinških trikova je novi naziv 795 koji sugerira da je riječ o osammetarskoj brodici iako je dužina trupa 6,97 metara.
Najveći doprinos dužini daju platforme dimenzija 60x90 centimetara za veliki komfor na krmi. Prije je to bilo riješeno na dvije razine, što je zgodno za sjedenje, ali novim je konceptom naslon klupe povučen prema motoru i povećan slobodan prostor u kokpitu. Naravno, kod podizanja motora iz mora središnji dio naslona se preklapa.
Teleskopske ljestve za kupače sada su sklopljene u razini platforme pa se po njoj može slobodno gaziti, što je veliki napredak u odnosu na prije. Malena vratašca za ulazak u kokpit estetski su dodatak bez neke funkcije jer su u donjem dijelu šuplja, pa ni eventualno prskanje mora ne bi značajnije zaustavila. Kokpit je jednostavan i prostran za čak šestero putnika.
Osim stražnje preklopne klupe pričvršćene britvelama zbog podizanja motora, drugi dio kutne garniture može se izvaditi i osloboditi prostor za ribolovnu ili ronilačku djelatnost. Unutrašnji prostor je naravno iskorišten za spremanje stvari, kao i prostor u podu gdje je smješten stol. Rukohvati su u podnožju klupe i na bokovima, tako da je i u plovidbi svaki putnik siguran.
Tri klizne stijenke
Osim za blagovanje, stol je u spuštenom stanju podloga za veliko sunčalište. Kao zaštita od sunca i vjetra učinkovito služi i pola metra dugačak krovni spojler usmjeren prema gore. Na ulazu u salon su tri neovisne klizne stijenke, što omogućava svijetli otvor širok čak 90 centimetara.
Kod ulaza odmah primjećujemo ormarić s glavnim sklopkama smješten na boku kuhinjskog bloka. Treba napomenuti da je gavun za plinsku bocu odmah uz sklopku, ispod vanjske bočne stepenice, tako da se s jednoga mjesta svi izvori energije lako mogu zatvoriti.
Salon visok dva metra vrlo je prostran i za razliku od stare verzije ima još veće staklene površine s prozorima za bolji ugođaj. U ljetnim mjesecima to zna biti i mana, ali na raspolaganju su zato zavjese za doziranje insolacije, te stropni otvor kao klima uređaj. Kuhinjski blok dimenzija 105x60 centimetara s umivaonikom, dvama plinskim kuhalima i hladnjakom sasvim je dovoljan za ljetne potrebe.
U trenucima kužinavanja kormilarsko sjedalo se jednostavno preklopi da ne smeta. Povišena blagovaonica ima metar široke sjedalice, s time da se naslon na prednjoj može preklopiti za kopilotsku funkciju. Spuštanjem stola i stavljanjem umetka u par sekundi se napravi pomoćni ležaj dimenzija 206x105 cm, što je dovoljno za dvoje djece.
Košarkaški ležaj
Ležaj u pramcu je s trokutnim umetkom širok i dug po 160 centimetara pa su moguće razne kombinacije ležanja. Da ne bi bilo zabune, po dijagonali je dužina 210 centimetara, tako da će se i košarkaši moći dobro ispružiti.
Za osjećaj komfora presudna je visina od ležaja do stropa koja je u ovom slučaju ugodnih 105 centimetara. Iako u kabinu dopire svjetlo kroz široki hodnik, iznad kreveta je dodatni krovni otvor koji uz svjetiljku i tapecirane bočne police stvara ugodan osjećaj.
Po mnogima preduvjet komfora je odvojena toaletna kabina tlocrtne površine 110x90 cm. Uz umivaonik, ispirnu školjku i prozor ima visinu od 150 centimetara pa je za kupanje predviđen vanjski tuš na krmi.
Unatoč maksimalno iskorištenoj širini trupa od 2,81 metar, na dimenzije kabine za bočne prolaze ostalo je 25 cm s desne, odnosno 15 cm s lijeve strane broda. To jest malo, ali uz pomoć krovnih rukohvata i čvrste ograde kretanje zaobljenim prolazima je sigurno.
Ograda na samome pramcu zamijenjena je sajlom, što je vrlo praktično rješenje. Pramčani poklopac je vrlo velik i natkriva sidreno vitlo s električnim komandama te voluminozni prostor za lanac i konope. Kako i priliči brodu s motorom i putnicima teškom gotovo tri tone, sve je vrlo predimenzionirano.
Mjera za 200 konja
U plovidbi nije bilo iznenađenja jer smo dobro upoznati s mogućnostima Jeanneauova proslavljenog trupa. Spletom okolnosti na prototip je postavljena Yamaha 150 koju smo za potrebe testa morali natjerivati do krajnjih granica. Na punom gasu i 6000 okretaja stigli smo do 30 čvorova, što nije loš rezultat, ali za prazan i čisti trup sa samo dvojicom ljudi u kokpitu to je ipak premalo.
Tvornica propisuje 200 konja kao maksimalnu dopuštenu snagu, ali po našem sudu ovaj trup bi sigurno izdržao i više. Svaki zavoj odrađuje bez proklizavanja i u svakom trenutku se može osjetiti kako brod dolazi iz ugledne brodograđevne obitelji. Jedini problem je što se na ovakav brod može nakrcati puno dodatne opreme, što podiže razinu komfora, ali i cijenu s osnovnih 50 tisuća eura.