StoryEditorOCM

Dama s pogledomTest Bavaria Vision 46: komforom, kvalitetom izrade, plovnim karakteristikama i cijenom odskače od stereotipa o jeftinim njemačkim jedrilicama

Piše Sergije Dvornik
31. listopada 2014. - 10:24

Iako brodogradilište Bavaria svoje jedrilice serije Cruiser nudi i u vlasničkoj izvedbi, najčešće su one s najvećim mogućim brojem kreveta i toaleta u relativno malom i uskom prostoru namijenjenih iznajmljivanju. Da Bavaria može biti luksuzan vlasnički brod, teško dolazi do svijesti kupaca, što se očituje i u malom broju takvih modela, pogotovo u hrvatskim marinama.

Prije desetak godina, nakon ne baš uspješne vlasničke serije Ocean s centralnim kokpitom, serijom jedrilica s uzdignutim salonom – Vision, brodogradilište se uskladilo s tadašnjim trendovima. U suradnji s dizajnerskim studijom Farr Yacht Design, novim modelima serije Vision oznake 42 i 46 Bavarci su tržištu ponudili udobne i brze jedrilice po mjeri individualnih vlasnika.

Kako smo pri prošlogodišnjem testiranju Bavarijina Cruisera 37 naglasili iskorak u kvaliteti završne obrade i pažnju posvećenu detaljima te zaključili kako se više ne radi o istom škveru, sa zadovoljstvom smo prihvatili poziv da pobliže upoznamo Bavariju Vision 46.

Bucmasta forma

Jedna od glavnih osobina serije Vision vidljiva je već na vanjskim linijama, s povišenim središnjim dijelom kabine i elegantno izvijenim linijama nadgrađa koje prate bočna panoramska okna. Prostrana paluba još uvijek zadržava prepoznatljive Bavarijine bucmaste forme.

image
Vision ima vrlo atraktivne linije trupa
Vojko Bašić/Cropix

Linije trupa sigurno neće biti idealne za jedrenje oštro u vjetar po uzburkanome moru, ali od serije Vision se to i ne očekuje. Ona je ponajprije dizajnirana tako da vlasniku pruži što više udobnosti, uz veliku autonomiju i jednostavnost upravljanja i u težim vremenskim uvjetima. Bavaria Vision 46 nas je odmah dojmila prostranim i dobro promišljenim kokpitom te krmenim zrcalom.

Ono se jednostavno pretvara u dobro opremljenu i prostranu platformu za kupanje, a kokpit je čistih linija za neometanu komunikaciju prema potpalublju i palubi. Organizacijski, kokpit je vrlo funkcionalan, jednako kada služi kao vanjski salon za šestero ljudi, kao i u navigaciji koja je organizacijom palubne opreme prilagođena minimalnom broju članova posade.

Kormilaru su na raspolaganju dva kola kormila, opremljena konzolama za smještaj instrumenata, a vinčevi su na dohvat ruke. Pri jedrenju ovaj koncept se pokazao kao idealno rješenje jer skiper u svakom trenutku može naći optimalnu poziciju, a vinčevi, od kojih su dva elektromotorna, bili su od velike pomoći.

Inteligentni prostor

Svi konopi za trim jedara su pri ruci, a oni namijenjeni razvlačenju, dizanju i spuštanju jedara smješteni su pri ulazu u potpalublje. Iako su kokpit i paluba obloženi DuraDeck – umjetnom tikovinom koja je pružala dobar oslonac pri trčanju palubom, predložili bismo ugradnju podesta u podu koji će skiperu dati dodatni oslonac pri jačem naginjanju jedrilice. Cijeli prostor je okružen udobnom klupom i naslonjačima ovješenima o ogradu kokpita za dodatnu udobnost pri jedrenju.

image
S dodatnim jastucima udobnost u kokpitu je vrhunska
Vojko Bašić/Cropix

Ispod kormilareva mjesta je prostrano spremište, doduše s malo nespretnim pristupom s krmene platforme ili ako trebamo izvlačiti teže stvari iz spremišta. Za dodatnu zaštitu od vjetra, kapljica i sunca, kokpit je opremljen velikim sprayhoodom i biminijem, a prostor za posadu/goste inteligentno je zaštićen visokim bočnim stranicama i sa svake je strane opremljen klupicama oko preklapajućeg stola/sunčališta.

Ulaz u patpalublje je izmaknut u desnu stranu za neometanu komunikaciju duž cijelog kokpita. Za silazak služe prostrane i sigurne stube ispod kojih je smještena strojarnica. Inače, strojarnica je prostrana, zvučno i toplinski dobro izolirana, a pristup motoru – Volvo Penta D2-55– vrlo je dobar. Silaskom u potpalublje, odmah se zamijeti visoka razina oblikovanja i izvedbe tog prostora s mnogo promišljenih detalja.

Velika bočna panoramska okna, uz još dva smještena na trupu plovila, dodatno osiguravaju više nego dobro dnevno osvjetljenje uz prekrasan pogled na okolinu. Dnevno osvjetljenje potpomaže veliko stropno okno uz sam jarbol i četiri stropna okna koja se mogu otvoriti te salonu pružiti dovoljno zraka.

image
Svjetla u salonu ima u izobilju
Vojko Bašić/Cropix

Rezervna kabina

Krmene kabine nisu identične, što je inače uobičajeno kod jedrilica ove duljine. VIP kabina smještena na lijevom boku opremljena je dvama ležajevima i sa središnjim umetkom postaje bračni ležaj. Prostrana je i udobna, opremljena ormarom, ormarićima i ladicama u koje se može spremiti dovoljno stvari za višednevnu plovidbu. Ta se kabina prozračuje kroz okno na unutrašnjim stranicama kokpita i na stropu ispod sprayhooda , tako da se mogu držati otvorenim u gotovo svim uvjetima plovidbe.

Uz panoramsko okno na boku broda, koje se ne otvara, osigurava se i dovoljno prirodnog osvjetljenja. Kabina na desnom boku manja je – može dobro poslužiti za smještaj nenadanog gosta ili, kao što je u ovom slučaju, kao veliko spremište, s pristupom iz kokpita. Opremljena je ležajem i ormarima, a ima i poseban ulaz u krmenu kupaonicu koji se koristi i kao prolaz u salon.

Krmena kupaonica je prostrana i dobro opremljena, prozračuje se kroz bočno i stropno okno koje se može otvoriti, a bijela boja interijera unutrašnjosti kupaonice pridonosi dobrom prirodnom osvjetljenju. Kupaonica je ergonomski dobro oblikovana, te opremljena prostranim prostorom za tuširanje ili sušenje odjeće.

Nasuprot njoj je dobro opremljena kuhinja, prirodno osvijetljena, a prozračivanje je osigurano bočnim oknom, te stropnim otvorima u salonu koji se nalaze u blizini. Organizirana je na L s izdvojenom radnom plohom i sudoperom po sredini te može poslužiti i kao šank. Dobro je opremljena za smještaj svega potrebnog, a zahvaljujući velikim radnim plohama omogućen je nesmetan rad kuharu za pripremu zahtjevnijeg jelovnika.

Zahvaljujući izdignutom središnjem dijelu potpalublja, valja pohvaliti veliki skladišni prostor ispod podnica duž cijelog radnog dijela potpalublja i salona gdje se mogu pohraniti namirnice, organizirati vinski podrum ili instalirati dodatna oprema.

Salon za šestero

Svojim izgledom, rasporedom i organizacijom, centralnim dijelom dominira salon. Iako na plovilima ove duljine nailazimo na prostranije salone, organizacijski je dobro osmišljen i pruža više prostora nego bi se na prvi pogled moglo zaključiti. Naslonjač na L omogućuje puni komfor za šestero, a za potrebu se može pretvoriti u dodatni ležaj.

image
U ovakvom salonu se može ugodno živjeti
Vojko Bašić/Cropix

Nasuprot je navigatorov kutak sa svim potrebnim instrumentima za kontrolu stanja plovila i planiranje rute. Opremljen dvjema dodatnim foteljama i čajnim stolićem, ovaj prostor se može koristiti za čitanje i opuštanje uz televizijski ili radijski program, a zahvaljujući stoliću koji se može spustiti i pretvoriti u još jedan ležaj, ovaj prostor se jednostavno organizira za popodnevni odmor nakon ručka.

U pramčanom dijelu je vlasnička kabina, vratima od salona odvojen prostor koji zauzima gotovo trećinu duljine plovila. Opremljena je vlastitom kupaonicom na lijevoj strani s integriranom tuš-kabinom.

image
Vlasnička kabina ima komfornu kupaonicu
Vojko Bašić/Cropix

Opremljena garderobnim ormarima, te brojnim ormarićima i ladicama, pruža dovoljno mjesta za smještaj osobnih stvari vlasnika. S čak tri stropna okna osigurano je odlično provjetravanje, a uz dva mala bočna okna dodatno dnevno osvjetljenje.

Joystick za manevriranje

Pri isplovljavanju s veza koristili smo Bavarijin sustav Dock Control – plovilom upravljate pomoću joystika koji upravlja (uvlačivim) pramčanim i krmenim potisnikom – thrusterom i motorom – uz čiju je pomoć u četrdesetšestica slušala komande bez teškoća. S izvučenim potisnicima brzina je ograničena na tri do četiri čvora, ali nakon njihova uvlačenja u trup, joystickom i dalje možete nesmetano kontrolirati gas motora.

Pod motorom smo, uz dobro ubrzanje i dostignutih maksimalnih 2500 okretaja u minuti, dosegnuli 7,2 čvora, a za zaustavljanje ovom plovilu težine od petnaestak tona bilo je potrebno tri i pol duljine broda. Oba puna kruga, ulijevo i udesno, pri brzini od četiri čvora izveli smo u nešto više od jedne duljine jedrilice.

Zadovoljni manevarskim sposobnostima u vožnji motorom, odlučili smo razvući jedra. Kako je prašilo nešto više od 10 čvorova, odlučili smo uz jedro odmah podići i genaker. Ovdje bismo pohvalili organizacijski raspored cjelina palube. Nas troje smo jedro lako digli i prilagodili uvjetima te razvukli genaker. Uz promjenjivi vjetar prosječne snage oko osam čvorova, četrdesetšestica bez problema održava brzinu od 5,5 čvorova, a poslije, kad je sjeverozapadnjak dostizao snagu na udare i 12 čvorova, brzinomjer bi pokazivao oko sedam čvorova.

image
S genakerom se može brzo jedriti
Vojko Bašić/Cropix

Idealni uvjeti

Valja pohvaliti ubrzanje pri udarima jačeg vjetra, a isto tako i reakcije na okret kormila, pri čemu je brod vrlo brzo prihvaćao i otpadao od kursa i bio poslušan pri okretima niz vjetar. Vjerojatno je razlog u činjenici da, za razliku od svojih Cruising sestara, serija Vision ima samo jedan veliki list kormila.

Pri jedrenju na jedro i genovu i brzinu vjetra oko osam čvorova, dostizali smo kut jedrenja i do 35 stupnjeva u odnosu na stvarni vjetar i prosječnu brzinu od 4,5 čvorova. Naravno, uvjeti su bili idealni za nju, mirno more i friški vitar, a kako je testirana jedrilica bila opremljena jedrima Elvström Hi Tech s vertikalnim letvicama i e-foam triradijalnom genovom, jedra bi trebala zadržati dobru formu i kada su dijelom zarolana.

Iako je osnovna cijena Bavarije Vision 46 175 tisuća eura, testirani personalizirani model s bogatim paketom opreme, sprayhoodom i biminijem, tikovinom, jačim motorom od 75 konjskih snaga sa saildriveom i još nešto opreme, spreman za plovidbu, bez poreza bi težio oko 280 tisuća eura.

Osobna karta


Dužina preko svega 13,99 m
Dužina trupa 13,70 m
Duljina vodene linije 12,83 m
Najveća širina trupa 4,19 m
Dubina na kobilici 2,14/1,70 m
Visina u potpalublju 2,00 m
Težina (balast) 12.300 (3.450) kg
Motor Volvo Penta D2-55
Spremnik goriva 210 l
Spremnik vode 580 l
Kabina 2/3
Ležajeva 4/6
Prosječna visina u potbalublju 2,00 m
Površina jedrilja – bez genakera 103 m²
Max. broj putnika 10/16
CE kategorija A/B
Proizvođač Bavaria, Njemačka
Zastupnik Yachten Meltl, Tkon
Osnovna cijena 185 tisuća eura

Tablica brzine: okr/min - brzina (čv.)


500         2,7
1000       3,2
1500       4,5
2000       6,3
2500       7,5

Konačna ocjena


PLUS

Zrak i svjetlo u potpalublju
Organizacija palube i kokpita
Prostor ispod podnica

MINUS

Uporište u podu za skipera
Pristup spremištu na krmi

01. studeni 2024 00:08