NOVIJE
Na najbolji mogući način započelo je ovogodišnje 77. izdanje Viške regate krstaša, trodnevnog jedriličarskog nadmetanja na ruti Split-Vis te nazad, a to je oboreni rekord regate!
Nakon osam godina, najbrže jedreno vrijeme od 2 sata i 24 minute te 34 sekunde, koje je na 69. Viškoj regati postigla slovenska posada jedrilice “Veliki Viharnik” legendarnog kormilara i olimpijca te surfera Dušana Puha, sada je oborila opet ekipa iz – "dežele" koji tradicionalno sudjeluju na ovoj regatu i “dižu” prva mjesta. To je brod “Generali”, tip TP 52 kormilara Samo Žvana iz JK Mariborčanka, koji su zadanu rutu projedrili brže od rekorda za punih 10 minuta.
I to sve zahvaljujući buri, zbog koje je planirani start s 9 sati ispred splitske luke, pomaknut na 10 sati kada je bura trebala biti u opadanju, što se i obistinilo prvih 11 milja do Splitskih vrata. Ali je tada Eol, bog vjetra, opet pustio preko 20 čvorova te je flota od ukupno 146 brodova samo “poletjela” put Visa.
- Jurili su svi na potezu od Splitskih vrata do Vodnjaka, kada je vjetar opao, no prvih 15 brodova na ulazu u cilj, ispred Visa jednostavno je dobilo novi vjetar u jedrima te su glisirajući prolazili ciljnu liniju – referira nam izuzetno zanimljiva događanja na moru Alen Kustić, predsjednik Regatnog odbora organizatora ove omiljene regate - splitskog kluba Labud.
Uz jedan kuriozitet, još tri broda su unutar “starog” rekordnog vremena prošli cilj – nakon Slovenaca koji su jedrili rekordnih 2:14, 29 sati, drugi brod u jedrenom vremenu je bio “Paula” skipera Kolje Dumanića sa 2:16,20 sati iz kluba B.F.Y.C, a zatim i dva maxi krstaša prvo “Molo Longo Tutta Trieste” s Rajkom Kujundžićem (JK Galeb-Kostrena) za kormilom te vremenom od 2:16,50 ispred “Toto Travel Tutta Trieste” skipera Marija Hrvoja iz JK Trogira, kojem se piše jedreno vrijeme od 2:19,41 sati!
Ovo su najbrži brodovi u realnom jedrenom vremenu, no u ORC razvrstanju (nakon korekcija odnosno takozvanog matematičkog “izjednačavanja” brodskih performansi) pobjednik prve etape 77. Viške regate je Denis Vukas iz dubrovačkog kluba “Orsan” u kokpitu broda “Dubrovnik”, ispred drugog “Generalia”, te trećeplasirane ekipe na palubi “Matarana 32” skipera Ive Matića iz JK Labuda.
Inače, Regatni odbor na brodu Lučke kapetanije “Pojišan” imao je popriličnu muku pratiti prve brodove koji su jurili, lebdjeli regatnim poljem na krilima bure koja je imala i olujne udare na refule, dok su drugi imali i problema na moru. Srećom nije bilo ozljeđivanja posade, tek nešto polomljene opreme, pa bilježimo i odustajanja nekih jedrilica, te je u višku luku od ukupne flote od 146 jedrilica, uplovilo na kraju 125 krstaša!
Subota je rezervirana za dva plova unutar viškog porta na regati “Luka Vis” sa startom u 11 sati, u organizaciji Grada Visa i Turističke zajednice Visa, kao i domicilnog jedriličarskog kluba, partnera JK Labuda. Dok je nedjelja po standardnom oraru - start u 9 sati i povratak nazad u Split.
---------------
Startala je 77. Viška regata. Flota od 154 prijavljena krstaša zajedrila je put Visa na ruti od 28 nautičkih milja.
Sutra će se jedriti regata unutar viškog porta, dok je nedjelja tradicionalno predviđena za povratak nazad put Splita, sa startom u 9 sati.
Inače, flota je podijeljena u dva razvrstanja: prvo OPEN sa podrazredima racing odnosno regatni brodovi, te cruising odnosno navigacijski krstaša, te drugo razvrstanje ORC.
Najuspješniji brod po ORC razvrstanju je i službeni pobjednik Viške regate, dok će jedrilica koja bude u obje etape od Splita do Visa te nazad, najbrža u jedrenom vremenu osigurati epitet i pokal "najbrže jedrilice regate“.
- Uz ove nagrade, pripremili smo pokale i za prvoplasirane po grupama, a u nedjelju navečer u prostorijama kluba imamo dodjelu priznanja, te glazbu uživo – najavljuje i svečanost za kraj trodnevnog druženja na moru, podno jedara, Damir Skelin član Uprave JK Labuda.
Najbolji jedriličari po skupinama kao nagradu za svoj uspjeh dobivaju i jedinstvenu skulpturu koju je specijalno za Višku regatu kreirao jedan od eminentnih suvremenih hrvatskih kipara Dalibor Stošić. Naravno, velika izvorna skulptura kako tradicija i nalaže biti će prijelazna, a najbolji osvajaju one nešto manje koje im idu u trajno vlasništvo, kazao nam je kapetan Toni Mlikota, direktor regate.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....