StoryEditorOCM

test glisera‘Poletjeli‘ smo Baylinerom 185 BR: do 2500 okretaja i brzine od 9 čvorova ubrzava ujednačeno i tromo, a zatim zaglisira i rastereti se...

Piše Damir Višić
3. veljače 2015. - 11:09

Prilikom usaglašavanja termina za ovaj test, dogovor je bio da se nađemo na moru, u akvatoriju Pašmanskog kanala, između ona dva otočića pred Biogradom. Premda na ovom području uvijek ima dosta plovila, mali šest metarski gliser crvenih bokova Bayliner 185 BR trebao bi biti lako uočljiv. Pa ipak, prošlo je dobrih desetak minuta dok nismo shvatili kako bi to mogla biti brodica udaljena od nas nekih pedesetak metara, koja lagano plovi i očito također nekoga čeka.

Sedam sjedala

Ovako udaljena s malo veće distance, djeluje većom nego što jest. Vjerojatno je to radi odnosa njene širine i visine bokova, a dodatnu zabunu unosi i luk linije obojenog dijela boka koji taj odnos dodatno naglašava. Osim toga, kokpit je dosta dubok, a sjedala su postavljena tako da iznad vjetrobranskog stakla viri samo dio kormilareve glave, pa i te proporcije zbunjuju.

image
Sve manevre odrađuje s lakoćom
Jure Mišković/Cropix

Koliko je gliser stabilan uočili smo već pri ukrcaju s boka. Samo se lagano nagne i ostane miran. Registriran je za sedam osoba, koliko ima i sigurnih i udobnih sjedala, a posložena su tako da je komunikacija kroz kokpit uvijek slobodna. Na krmi je veliki škaf pod kojim je motor, a uz njega sa svake strane uglavljeno po jedno sjedalo. Podizanjem ovih sjedišta u nivo škafa, može se formirati ležaj za sunčanje.

Ležaji za sunčanje

Razmak do kormilareva sjedala je dosta velik, pa je s lijeve strane ugrađeno duplo sjedalo priljubljenih naslona, jedno gleda prema krmi, a drugo je u razini kormilareva sjedala. Ova dva sjedala također se mogu razvući u ležaj za sunčanje. Kormilarevo sjedalo ima preklopivo sjedište, tako da može odabrati na kojoj će visini sjediti, a kada ustane prostor za noge mu je dosta komotan.

image
Kormilarevo sjedalo je sklopivo
Jure Mišković/Cropix

Portela gavuna u sredini kokpita je relativno uska i duga, a sam gavun se proteže do vrha pramca, dovoljno duboko da se ovdje mogu odložiti vesla, skije, mezomariner, štapovi za ribolov ili dugačke podvodne puške. Veći dio takve opreme može stati i u jednu od polica otvorenih u bokovima. Vjetrobransko staklo nije visoko, ali odlično štiti kokpit od vjetra. Središnji dio mu se otvara za pristup pramcu, a naprijed je jedno manje V sjedalo, ali za dvoje dovoljno komotno, a nasloni pod vjetrobranskim staklom pružaju dodatnu udobnost.

Naravno, svi slobodni prostori iskorišteni su za gavune. Dodavanjem umetka između pramčanih sjedala i ova površina postaje ležaj za sunčanje.

image
Gavun u kokpitu može primiti ribičke štapove i mezomariner
Jure Mišković/Cropix

Sigurni manevri

S testom smo krenuli oštro, malo jačim gasom u puni okret, a gliser se samo blago nagnuo na bok i opisao kružnicu promjera tek nešto većeg od svoje dužine. Naglim oštrim okretom u suprotnom smjeru lagano se i vrlo mekano nagne na suprotni bok, bez trzanja, poskakivanja i ikakvog otpora. Krmom reagira jednako, samo što je radijus okreta još manji.

Mjereći odnose okretaja i brzine dobili smo graf koji je vrlo sličan grafu dobivenom kod tvorničkih mjerenja, samo što su nama točke promjena nešto oštrije, vjerojatno zbog toga što nas je u gliseru bilo dvoje, a bimini je bio otvoren. Do 2500 okretaja i brzine od 9 čvorova ubrzava ujednačeno i tromo, a zatim sam zaglisira, rastereti se, okretaje podigne na 3000, a brzinu na 23 čvora. Daljnjim dodavanjem gasa opet ubrzava ujednačeno, ali naglašenije. Maksimalnih 39,7 čvorova postiže s 4800 okretaja.

Litra po milji

Ubrzanje mu je također dosta ujednačeno. Za četiri sekunde postigne 15, za osam 25, za šesnaest već 35 čvorova, a u narednih osam sekundi i maksimalnu brzinu. Potrošnja se kreće oko jedne litre goriva na milju puta. Najpovoljniji omjer je u režimu rada između 3500 i 4500 okretaja, kada je potrošnja nešto ispod jedne litre, a preko 4500 okretaja potrošnja raste za dvadesetak posto.

image
Za četiri sekunde ubrza na 15 čvorova
Jure Mišković/Cropix

Sve navedeno su suhe brojke, međutim, zadivljuje činjenica kako se povećanjem brzine povećava i osjećaj sigurnosti za timunom. Za vrijeme testa puhala je lagana bura, snage oko dva bofora, val nije bio velik, ali ga je bilo. Osim toga bilo je dovoljno brodova u prolazu koji su dizali više mora.

Preskakanje valova

Naš Bayliner 185 na prvi se val samo podigne, a ostalima samo preskače na vrhove. Samo lagano poskakuje, ali opet vrlo mekano.

image
Maritimne sposobnosti su mu odlične
Jure Mišković/Cropix

Među promidžbenim materijalima proizvođača mogu se vidjeti slike gdje dvoje djece pri punoj brzini sjedi na prednjim sjedalima. Na prvi pogled malo neodgovorno, ali nakon testa to više nije čudno, jer su i ova sjedala vrlo sigurna, a osim toga, ovako ih kormilar ima na oku.

OSOBNA KARTA

Dužina........................................ 6,12 m
Širina.......................................... 2,31 m
Gaz............................................ 53 cm
Težina......................................... 1036 kg
Tanka goriva.................................106 l
Motor MerCruiser 4.3 ...................190 KS
Broj osoba.......................................7
Kategorija........................................ C
Proizvođač.....................................Brunswick Boat Group
Predstavnici...................................Twinport Marine & Franka Marine
Cijena...........................................146.290 kuna

Konačna ocjena


PLUS
- jednostavan
- siguran
- udoban

MINUS
- za vrijeme testa nismo uočili

24. studeni 2024 20:51