StoryEditorOCM

Mala ljepoticaPearlsea 40: prinovu domaće tvrtke krasi cijeli niz aduta, od odlično osmišljenog dizajna kokpita i interijera do besprijekornih plovidbenih svojstava i motorne moći

Piše Sergije Dvornik
18. prosinca 2019. - 12:26

Najnoviji model domaćeg brodograditelja Pearlsea Yachts privukao je veliku pažnju na jesenskom Biograd Boat Showu. Poštovanje brodograditeljske tradicije, funkcionalni detalji izrađeni s puno pažnje i zanatskog umijeća, te beskrajna sposobnost implementacije najnovijih tehnologija i praćenje svjetskih trendova u dizajnu, čine ovaj škver jednim od najuspješnijih u Hrvatskoj.

Prinova nazvana Pearlsea 40, mala i brza jahta duga 12 metara, pravi je maneken kućne filozofije Pearlsea Yachtsa. U varijanti hard top i/ili coupe, koju smo imali prilike testirati, još je jedan primjer spretnog dizajna ovog malog škvera. Pearlsea 40 u osnovnoj varijanti je hard top opremljen kliznim krovom, a opcijski se može nadograditi za 15.000 eura u coupe verziju, ugradnjom jedinstvenih garažnih vrata za zatvaranje kokpita koja se uvlače u krov, što smo već susreli kod modela od 31 stope.

Prostrana platforma

Gledano s krme, Pearlsea 40 sada vizualno definira prostrana krmena platforma površine nešto veće od 6,5 m2, te je za ovu dužinu plovila možemo okarakterizirati kao king size. Iako se više od 1,5 m pruža iza krme broda, dizajnerski i organizacijski je skladno integrirana s cjelinom plovila, a uz to svojom površinom ne ometa navigaciju i ne narušava maritimne sposobnosti broda, što se pokazalo u kasnijem testiranju.

Svojim dimenzijama omogućava maksimalan komfor i opuštanje neposredno uz more, a može se iskoristiti i kao suhi vez za tender pristojnih dimenzija. Opremljena je u platformu uvučenim stepenicama za silazak u more, tušem, velikim spremištem za konope i bokobrane… uz mogućnost dodatne personalizacije prostora.

Posvećenost detaljima vidljiva je u odabiru ljestava za silazak u more s rukohvatima, što će jako pomoći slabije pokretnim i nespretnijim kupačima. Cijela platforma obložena je tikovinom, a produljeni bokovi skladno se nadovezuju na platformu i s krmenim zrcalom zatvaraju prostor za rad posade pri uplovljavanju i isplovljavanju.

Testirano plovilo bilo je opremljeno i dodatnim joystickom za sustav Volvo Docking, koji skiperu omogućuje završetak pristajanja dok je na krmenoj platformi, što znatno olakšava posao u prenapučenim marinama. Ovdje bi prigovorili zbog nedostatka rukohvata, koji se osjetio prilikom pristajanja i naglog ubrzavanja.

Mjesto za opuštanje

​Kroz prolaz na krmenom zrcalu dolazimo do kokpita čiju organizaciju cjelina, opremljenost te pojedina projektantska rješenja možemo pohvaliti. Ulazeći s krme, s lijeve strane je odjeljak s malom kuhinjom dovoljnom za pripremu manje zahtjevnih jela. Kada se ne koristi, cijeli se odjeljak poklopi poklopcem i skladno uklopi u ostatak kokpita, a dobije se i dodatna korisna površina.

Nasuprot kuhinje je centralni dio kokpita namijenjen za opuštanje ili druženje. Stolić je okružen udobnim klupama, a kako se može spustiti, prostor se jednostavno prenamijeni za druženje ili izležavanje na otvorenom, po želji korisnika. Prednji dio s desne strane posvećen je skiperu i još jednom članu posade, te je opremljen s dvije udobne i ergonomski oblikovane fotelje.

image
Skiperske fotelje ergonomski su oblikovane
Božidar Vukičević/Cropix

Kokpit u više nivoa i ovdje se pokazao kao dobro rješenje, jer povišeno mjesto uz vjetrobransko staklo u jednom komadu, velike ostakljene bočne površine kokpita i otvoreni krmeni dio, omogućuju skiperu odličan pogled u svim smjerovima. Pomični krov mu u tome još dodatno pomaže.

Komfor kao vodilja

Prostor ispred i s desne strane skipera organiziran je kao komandni pult na koji se, pored postojećih dostatnih uređaja, mogu postaviti veći ekrani od postojećih ili ugraditi dodatni sklopovi. Testirano plovilo bilo je opremljeno s dva Garminova multifunkcijska ekrana koja su, nažalost, ugrađena u pult ispred skipera.

image
Komandni pult je funkcionalan i pregledan
Božidar Vukičević/Cropix

Tako im vidljivost zbog nagiba nije najbolja, pa bi bolja opcija bila njihova ugradnja na nosače, kako bi se nagib ekrana mogao prilagoditi skiperu i kutu dnevnog svjetla. Nasuprot komandnog mjesta nalazi se udobna tapecirana polusjedeća klupa ispod koje je prostrano spremište.

U prednjoj cjelini kokpita, držači za čaše, mobitele ili slične dnevne potrepštine, sigurno bi bili korisni. ​Cijeli prostor kokpita odlično je ​osmišljen, a treba pohvalili projektante, koji se nisu vodili težnjom da u što manje prostora smjeste što više ljudi, već su im prioriteti bili udobnost i komfor. Naravno, sve je obloženo tikovinom, što i priliči plovilu ovakve razine opremljenosti.

​Nadgrađe je osmišljeno u skladu s najmodernijim dizajnerskim trendovima, s diskretno integriranim robusnim roll barom koji nosi navigacijsku i drugu opremu. Na njega se uspješno nadovezuje krovna konstrukcija s kliznim krovom te vjetrobran i bočne stranice, što sve dobro zaštićuje kokpit.

Brojni rukohvati u salonskom dijelu naglašavaju osjećaj sigurnosti putnika, dok velika panoramska stakla sa strane, koja se djelomično mogu otvoriti, kao i krov do polovine kokpita, omogućuju neposredni dodir s okolinom, dobru dnevnu osvijetljenost i cirkulaciju zraka. U coupe verziji mogućnosti organizacije kokpita su još veće, pogotovo kod loših vremenskih prilika.

Iz kokpita se prostranim šetnicama, osiguranim čvrstom ogradom i brojnim rukohvatima, dolazi do pramčane palube, koja je organizirana kao sunčalište, s tim da se pazilo na svaki detalj, pa nisu zaboravljeni ni nosači za čaše. U samome pramcu locirano je pak sidreno spremište.

Odlična kuhinja

​Kroz velika i prozirna klizna vrata preko tri masivne stepenice spuštamo se u potpalublje dizajnirano u maniri minimalizma, korištenjem pravilnih i smirenih, a izrazito elegantnih linija. U centralnom dijelu potpalublja je prostrani hodnik, gdje je smještena glavna razvodna strujna ploča, pregledna i sa svim osiguračima. Hodnik se organizacijski nadopunjuje s kuhinjom na desnoj strani i garderobom na lijevoj.

Kuhinja je linijski organizirana s velikom radnom površinom za ovu veličinu plovila, a opremljena je keramičkim kuhalom, sudoperom, prostranim spremištima..., svime što je potrebno za boravak na brodu.

image
Glavna kuhinja i ulaz u krmenu kabinu
Božidar Vukičević/Cropix

Velikim bočnim panoramskim staklom s oknima koja se mogu otvoriti, kuhinjski prostor dobro je prirodno osvijetljen i ventiliran. Kuhinju i hodnik organizacijski nadopunjuje mala kabina smještena na lijevoj strani, predviđena za garderobu, skladišni prostor ili po želji vlasnika.

Pramčana kabina opremljena klasičnim dvostrukim krevetom i garderobnim ormarima uz police s obje strane kreveta, ujedno je i vlasnička. Zahvaljujući visini stropa, dizajneri su krevet maksimalno podigli te tako dobili prostor za ugradnju tanka vode i pramčanog potisnika, ali i veliko spremište ispod samoga kreveta, do kojeg se dolazi podizanjem madraca.

image
Vlasnička pramčana kabina
Božidar Vukičević/Cropix

Osobno bih ipak preferirao da dio skladišnog prostora ima ladice zbog jednostavnijeg korištenja tog dijela. ​Uz velika bočna panoramska stakla s oknima koja se mogu otvarati, te stropno okno, ova kabina ima odlično prirodno osvjetljenje i provjetravanje.

Dvodijelni toaletni prostor

​Druga kabina nalazi se po sredini broda, ispod prednjeg dijela kokpita. Već smo spomenuli da je taj dio kokpita izdignut, pa se dobila prozračna i udobna kabina. Iako u njoj nije postignuta puna stajaća visina, kako se proteže cijelom širinom plovila i organizacijski nadopunjuje hodnikom koji služi kao njezino predsoblje, ima dovoljno prostora za udoban boravak dviju odraslih osoba.

image
Krmena kabina dovoljno je prostrana
Božidar Vukičević/Cropix

Opremljena je s dva odvojena ležaj između kojih se može ubaciti umetak i dobiti vrlo veliki dvostruki ležaj. Na oba boka su velika panoramska stakla s oknima koja se otvaraju, pa je svijetla i dobro ventilirana.

Jedini toaletni prostor smješten je centralno na lijevome boku i organiziran u dvije kabine. Ulaz je omogućen kroz hodnik za goste, ali i direktno iz vlasničke kabine.

image
Vlasnička kabina i direktan ulaz u toalet
Božidar Vukičević/Cropix

U prvom dijelu je toaletni prostor s umivaonikom i ormarićima za pohranu higijenskih potrepština, a drugi je odvojen staklenim vratima i organiziran kao tuš-kabina s prostorom za WC. I ova cjelina ima okna koja se otvaraju za dnevno svjetlo i provjetravanje.

image
U prvom dijelu tolatenog prostora je umivaonik
Božidar Vukičević/Cropix

Sve u svemu, projektanti su promišljenim dizajnom uspjeli kreirati vrlo prostran i funkcionalan interijer, pri čemu odabrani materijali i boje za obloge dodatno naglašavaju osjećaj topline i udobnosti.

Moćni motori

Budući da je Pearlsea 40 namijenjen za ugodna krstarenja, ali i brzu plovidbu, karakterizira ga trup naglašenog V-profila, koji jamči stabilnost i brzinu. Izgrađen je tehnologijom vakuumske infuzije korištenjem vinilesterske smole, što mu daje izuzetnu otpornost na osmozu.

Što se tiče pogona, budući vlasnici mogu birati motore ​Volvo Penta snage od 270 do 340 KS s različitim vrstama propulzije. Testirani model bio je opremljen s dvije Volvo Pente D4 300 DPI Aquamatic Duoprop najnovije generacije, te novim Z-pogonom koji promjenu kretanja naprijed/natrag obavlja mnogo ugodnije, gotovo bez udarca. Imali smo i sustav Volvo Docking Joystic koji uplovljenje i isplovljenje čini vrlo jednostavnim, čak i skučenom prostoru.

Ugrađene elastične motore karakterizira najveći okretni moment već na niskom broju okretaja, što je uz dobro projektirani trup rezultiralo da smo hint granicu, kada plovilo prelazi u glisiranje, preskočili za nepunih 10-ak sekundi pri brzini od 12 do 14 čvorova.

Maksimalnih 35 čvorova uz 3700 okretaja dosegnuli smo pak nakon 20-ak sekundi s osjećajem da bi mogli izvući i koji čvor više da smo imali vremena za igru s trimom i nagibom noge. ​Prema iskazanim rezultatima, za brzinu krstarenja preporučili bi režim rada motora na 2600 okretaja, uz očekivanu brzinu od 20 čvorova i potrošnju od 60 litara goriva na sat.

image
Najveća brzina bila je 35 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

​Iako na prvi pogled zdepasta u silueti, kako bi se dobilo više prostora, Pearlsea 40 u plovidbi se diskretno uklopi u morsku površinu i poslušno prihvaća okrete kola kormila, pa skiper cijelo vrijeme ima potpunu kontrolu nad plovidbom. Valove od drugih brodova u prolazu sjekli smo glatko, a preglednost sa skiperskoga mjesta je odlična.

Mogućnosti personalizacije

Cijenu standardno opremljene četrdesetice sa spomenutim motorima od 262.000 eura bez PDV-a, ipak uzmite kao okvirnu. Riječ je o modernoj jurilici savršenoj za opušteno uživanje u obiteljskom krugu, koju će ipak kupovati oni dubljega džepa, a to u pravilu znači nadogradnju osnovnog modela dodatnim sustavima i detaljima koji oblikuju konačnu cijenu.

To, naravno, nije nikakav problem, jer je individualni pristup dio poslovne filozofije Pearlsea Yachta, počevši od velikog izbora motora, do brojnih mogućnosti personalizacije broda.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega 11,99 m
Dužina trupa 11,5 m
Maksimalna širina 3,90 m
Visina 3,45 m
Težina plovila (punog) 10.900 kg
Gaz 0,95 m
Tank goriva 800 l
Tank vode 340 l
Broj kabina 2
Ležajevi 4+2
CE kategorija B/10
​Proizvođač Pearlsea Yachts Zagreb
​Osnovna cijena 262.000 eura + PDV

Br. ok. - Brzina (čv) - Potrošnja l/sat

800..........4.......... 0,7
1000.......6........... 6,2
1500.......9........... 15
2000.......13.......... 37
2500........18......... 60
3000........ 24........ 70
3500..........32....... 93
3700.........35....... 100

KONAČNA OCJENA

PLUS
– Površina krmene platforme
– Veliki kuhinjski blok u potpalublju
– Prostranost interijera
– Obilje svjetla i dobra ventiliranost

MINUS
– Nedostatak rukohvata na krmenoj platformi
– Položaj multifunkcijskih ekrana
– Fale držači čaša u prednjem dijelu kokpita
– Nedostatak ladica ispod pramčanog kreveta

23. studeni 2024 09:25