StoryEditorOCM

Terminator ribaParker 660 Open jasno se svrstao u kategoriju čistokrvnih ribolovaca, no sigurnost dubokoga kokpita i toalet ispod konzole proširuju mu primjenu i na turizam

Piše Sergije Dvornik
21. svibnja 2018. - 12:00

Iako je na prvi pogled Parker 660 Open sličan nizu fishermana koji se zadnjih godina nude na tržištu, zahvaljujući dizajnu i nekim funkcionalnim detaljima ovaj poljski proizvod ipak privlači posebnu pažnju. Brodograditelj ga je složio na trupu popularnih modela Weekend i Pilothouse te uspješno zatvorio seriju modela oznake 660.

Iako smo navikli da moderni fishermani slijede koncept brzih gliserskih formi, Parkerov Open odlikuje se i neuobičajeno visokim bokovima, čime je naglašena sigurnost u plovidbi na otvorenom i uzburkanom moru, a domišljato je i iskorišten prostor s unutarnje strane.

U svojoj klasi dodatno ga karakterizira jedinstven oblik trupa i veliki prostor na palubi, što ga čini idealnim plovilom za ribolov na udaljenijim destinacijama od obale.

Toalet u konzoli

Raspored cjelina je standardan, kokpitom dominira centralna konzola okružena prostranim šetnicama, a veliki kokpit je iskorišten za smještaj klupica i spremišta. Zahvaljujući širokom trupu centralna konzola je natprosječnih dimenzija i volumena za ovu dužinu, što je omogućilo organiziranje brojnih i prostranih spremišta u samoj konzoli.

image
Visoka konzola s preglednim instrumentima
Božidar Vukičević/Cropix

Veliko spremište s malim prozorčićem može se opremiti i zahodskom školjkom kao na testiranom modelu.

image
Ima mjesta i za toalet
Božidar Vukičević/Cropix

Kompaktnost konzole i robusnost trupa omogućuje bez straha nadogradnju krovića biminijem ili sličnim rješenjem, tako da se cijela krma može zaštititi ili zatvoriti od udara sunca, vjetra ili nekog drugog razloga.

Na konzolu se skladno nadovezuje robusna konstrukcija od inoksa koja ujedno nosi stakloplastični tvrdi i čvrsti krović.

image
Konstrukcija kao dobar rukohvat
Božidar Vukičević/Cropix

Konstrukcijska kompaktnost i čvrstoća cjeline omogućuju nadogradnju brojnom dodatnom opremom – od reflektora i antena do niza nosača štapova.

Skipera od vjetra i mora štiti veliki vjetrobran; uz prostranu konzolu koja uz veliki multifunkcijski ekran može udomiti još dodatnih korisnih uređaja, osiguran je ugodan i zaštićen prostor za kormilarenje uz neometan pregled na svaki kutak plovila i plovni put.

Sve za ribolov

Dobro je riješena skiperska klupa ako se uzme da se s ovim plovilom lako postižu brzine od tridesetak čvorova. Ergonomski je projektirana tako da se skiper pri nemirnome moru dodatno oslanja nogama na podest u dnu konzole. Rješenje skiperske klupe omogućilo je još jedan skladišni prostor koji je brodograditelj iskoristio za opremanje plovila malom kuhinjom sa sudoperom i kuhalom.

image
Kuhinjski blok je ispod skiperskog sjedala
Božidar Vukičević/Cropix

Testirana brodica isključivo je namijenjena ribolovu pa je i organizacija spremišta prilagođena tomu. Sa svake strane u bočnim stranicama ima upuštene otvore za odlaganje ribolovne opreme, a na samoj krmi bazen za živu ješku s prozirnim poklopcem.

Kokpit je prostran, tako da će više ribolovaca imati osobni ribolovni prostor i uređen bez puno dijelova za koje bi se moglo zapeti s dosta praktičnih spremišta za opremu, ribolovni pribor i ješku. Na krmenom zrcalu su dvije male platforme, dovoljno velike za kretanje oko izvanbrodskog motora i prihvaćanje ulova.

Desna platforma sa sklopivim stubama predviđena je za silazak u more i do nje se može doći kroz otvor u krmeno zrcalo. Ovdje bismo mogli dodati kako je brodograditelj, s obzirom na visinu bokova i krmenog zrcala, morao razmišljati o postavljanju krmenih platformi na niže pozicije, što bi olakšalo neposredniji pristup moru, pogotovo ako nosite težu opremu.

Ležaj u pramcu

Zahvaljujući širini brodice od 2,5 metara i obliku pramca, prostor ispred konzole je velik i prostran. Na prednjem dijelu konzole je klupica, a u samom pramcu je polukružna klupa s tri poklopca pa je dobiveno još jedno veliko spremište. Umetanjem podloge i jastucima jednostavno se može pretvoriti i u ležaj za sunčanje.

Sidro i sidreni prostor su na povišenom mjestu, što je veliko olakšanje kod svakodnevnog korištenja. Iako testirani primjerak nije imao električno vitlo, osiguran je prostor za naknadnu ugradnju. Zanimljivo je rješenje pramčane ograde, bolje rečeno, stupnog rukohvata s lijeve strane. Praktično je i jednostavno, no za siguran i jednostavan silazak na neuređene obale preporučili bismo ugradnju špiruna s vanjske strane.

Prema tvorničkoj dokumentaciji, Open 660 je predviđen za izvanbrodski motor do 200 konjskih snaga i brzinu od 35 čvorova, a na testiranom modelu je bio instaliran Mercury EFI 150. Iako s 1100 kg praznog plovila spada među masivnije modele u klasi, Parker brzo izglisira i s lakoćom dostiže brzine iznad 25 čvorova. Maksimalnih 27,8 čvorova pri 5500 okretaja smo dostigli u 35. sekundi.

image
Sa 150 konja dostigli smo 28 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

Odlična maritimna svojstva

Budući da se radilo o novom plovilu čija optimizacija još nije dovršena, vjerujemo da bi ovako opremljen Open 660 mogao dosegnuti maksimalne brzine iznad 30 čvorova. Maritimna svojstva su za ovu duljinu plovila odlična, naglašeni V dna plovila lako reže male valove, odlično drži pravac i sluša promjene kursa. Puni okreti se izvode bez značajnog gubitka brzine i proklizavanja krme.

Trup je konstruiran i dizajniran imajući na umu brzi dolazak na udaljenu ribolovnu lokaciju te udoban smještaj i praktičan radni prostor za više ribolovaca. Možemo zaključiti da Parker 660 Open nudi kompaktnost, jednostavnost uređenja, prostranost i komoditet mini ribarice, ali s mogućnostima zavidne gostoljubivosti prema izletnicima i turistima koje ribolov ne zanima.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega 6,60 m
Širina 2,50 m
Gaz (bez motora) 0,33 m
Težina praznog plovila 1100 kg
Spremnik goriva 140 l
Spremnik vode 40 l
Kategorija C/7 osoba
Maksimalna snaga motora 200 KS
Proizvođač Parker, Poljska
Zastupnik Maća, Trogir
Cijena s motorom i PDV-om 50 tisuća eura ???

BROJ OKRETAJA - BRZINA

1000        3,8
1500        4,5
2000        5,2
2500        6,1
3000        8,7
3500        14,4
4000        16,5
4500        20,5
5000        23,4
5500        27,8

Konačna ocjena

PLUS:
Sigurnost plovidbe
Organizacija kokpita
Cijena

MINUS:
Nedostatak špiruna
Visina krmene platforme

06. studeni 2024 02:50