StoryEditorOCM

Vatrogasni brod‘Orlando‘ olakšava sve vrste intervencija na moru, ali i život otočanima: do sada je sudjelovao u gašenjima, prijevozu unesrećenih te akcijama potrage i spašavanja

Piše Bruno Lucić
21. lipnja 2022. - 11:12

Prije tri godine javnosti je u starom gradskom portu predstavljen prvi dubrovački vatrogasni brod "Orlando".

Te 2019. godine obilježavala se 600. obljetnica od postavljanja Orlandova stupa, bila je to službeno "Orlandova godina" pa ne čudi da je plovilo dobilo ime po ovom velikom svjetovnom simbolu Dubrovnika.

Brod je u ugovorenom roku izgradila tvrtka "Marservis" d.o.o. iz Kaštelira s dugogodišnjim iskustvom u proizvodnji plovila. Investicija je stajala četiri milijuna, a financirana je sredstvima Grada Dubrovnika i Javne ustanove Rezervat Lokrum.

Riječ je o polivalentnom plovilu ukupne dužine 13,5 metara s dva motora, 550 konjskih snaga za brze intervencije koje se može koristiti za žurni transport vatrogasaca na Elafite i Lokrum, brzu reakciju gašenja požara, ali i prilikom intervencija u slučaju onečišćenja mora te u ostalim hitnim akcijama spašavanja ugroženih ljudskih života.

image
Tonči Plazibat/Cropix

Više o brodu kazao je voditelj službe vatrogasnog broda Vatrogasne zajednice Grada Dubrovnika, Emilio Puljizević.

- Vatrogasni brod Orlando dio je operativnih vatrogasnih snaga Vatrogasne zajednice Grada Dubrovnika, usidren je u Zatonu u režimu 24-satnog dežurstva. Brod je registriran za 10 osoba (2 člana posade i 8 putnika). Autonomija plovidbe je, ovisno o vremenskim uvjetima, između 15-20 sati. Gašenje je moguće fiksnim provenim monitorom pjenom i morem dometa 70 metara te s još dva neovisna tlačna voda za potrebe vatrogasnih snaga pri desantiranju. Brod je opremljen i uređajem za samogašenje. Od ostalih uređaja i opreme, ima ugrađenu hidrauličnu dizalicu s vitlom koja služi za prijenos tendera, vatrogasne opreme... Odnedavno je brodica opremljena uređajima za saniranje akcidenata na moru te opremom za prijenos i imobilizaciju unesrećenih - pojašnjava Puljizević.

Zaposleno je pet zapovjednika plovila: Maro Marković, Ivica Kmetović, Lukša Kraljević, Mato Korać i Marijan Dadić.

image

Lukša Kraljević, jedan od petorice zapovjednika plovila

Tonči Plazibat/Cropix

Također, kako bi se osigurao određeni broj mornara na brodu, Vatrogasna zajednica Grada Dubrovnika financirala je izobrazbu 20 vatrogasaca Javne vatrogasne postrojbe Dubrovački vatrogasci i Dobrovoljnog vatrogasnog društva Zaton.

- Do sada je "Orlando" sudjelovao u akcijama gašenja plovila i otoka, prijevozu unesrećenih i akcijama potrage i spašavanja na moru. Svoju ulogu ispunjava u svim potrebama gradskih službi na Elafitima. Tijekom COVID pandemije u suradnji s Domom zdravlja Dubrovnik obavili smo 10-ak prijevoza oboljelih, što je bilo novo iskustvo za posadu koja je rabila zaštitna medicinska odijela - ističe Puljizević te dodaje:

- Brodicom je zadovoljna posada koja je bogata i prethodnim iskustvima, bilo duge plovidbe ili poslovima na brodovima Lučke kapetanije. Vatrogascima pruža potrebiti optimum za sve vrste intervencija koje se konstantno uvježbavaju s posebnim naglaskom na desantiranje na teško pristupačnoj obali kopna i otoka. Česta je suradnja na združenim vježbama svih žurnih službi. Istaknuo bih nedavnu vježbu simulacije požara na otoku Lopudu nastalom potresom gdje se simuliralo gašenje požara, spašavanje unesrećenih iz ruševina i pružanje pomoći zatečenom stanovništvu - kaže Puljizević.

image
Grad Dubrovnik

Vatrogasci su s "Orlandom" dobili znatno pojačanje koje im olakšava sve vrste intervencija na moru. Ne kriju zadovoljstvo dosadašnjim iskustvom s "Orlandom".

- Uvijek se pripremamo za najgore a nadamo najboljem, takva je ovo služba koji rade dobri - posebni ljudi. "Vatreno krštenje" "Orlando" je imao par dana po uplovljavanju u matičnu luku kad smo brzom i profesionalnom akcijom ugasili plamteću jedrilicu u Rijeci dubrovačkoj gdje je spašen brod, a i spriječeno je daljnje širenje požara. Izdvojio bih i intervenciju na Šipanu gdje smo noću s vatrogascima JVP Dubrovački vatrogasci izvršili desantiranje na gotovo nemogućem terenu, s broda smo radili opskrbu morem i osvjetljavali požarište. Svaka je intervencija posebna, no zajednička je sinergija hrabrih ljudi i tehnike koja mora biti besprijekorna kako bi svi bili sigurni i sretno uplovili natrag u Zaton - kazuje Puljizević.

Uhodali su se i kad je riječ o samom održavanju broda.

- Izuzev opreme koja traži angažman ovlaštenih servisera, sve drugo obavlja posada i vatrogasci. Zahvaljujemo i djelatnicima ACI Marine Dubrovnik s kojima imamo odličnu suradnju na održavanju broda - zaključuje Puljizević.

image
Grad Dubrovnik
28. studeni 2024 14:39