StoryEditorOCM

testirali smoPrvak modularnosti čvrst kao dijamant: Karnic SL702 MK2 ima impresivnu paletu opcija i visoku razinu kvalitete u svim detaljima

Piše Gordan Jelavić
14. lipnja 2022. - 15:15

Brzo ćemo mi to odraditi, kažem ja kolegi fotografu na putu u Makarsku, znajući da ga istoga dana čeka snimanje finalne utakmice nogometnog kupa. Lako smo se složili kako gliser od sedam metara nema puno interijera i da bismo mogli stići na vrijeme.

Tu smo se odmah prevarili jer je maleni cipranin bio prilično zahtjevan maneken; samo na istraživanje svih mogućnosti krmene garniture otišlo nam je pola sata. Tako je to s egzotičnim destinacijama, nikad ne znate što vas čeka.

Osim na Euroviziji Cipar se u našim medijima uglavnom spominje u turističkim paket-aranžmanima. U nautičkom svijetu je taj otok globalno poznat po tvornici motornih brodica Karnic, zavidnog renomea i na Jadranu.

Trideset godina od osnivanja, ta je tvrtka prošla nekoliko velikih ciklusa modernizacije i trenutno spada među tehnološki najnaprednije, s dugim iskustvom s vakuumskom infuzijom do računalno kontroliranim procesima proizvodnje. Estetski su na tržištu oduvijek odskakali hrabrijim dizajnom i svih 18 modela u ponudi ima isti stil, što je važno za prepoznatljivost.

Klupa iz tri dijela

Iako danas manje-više svi proizvođači nude modularan koncept uređenja, Karnic je u tome bio među prvima i danas nudi zaista impresivnu paletu opcija. Krma s početka teksta je najbolji primjer koliko se različitih funkcija korištenja može dobiti iz samo jedne pametno konstruirane garniture.

Naoko klasična klupa širine 190 centimetara napravljena je iz tri sekcije, svaka s vlastitim mehanizmom. Klizni nasloni omogućavaju svakome od putnika sjedenje s pogledom prema krmi. što bi bila komforna kupačka ili ribolovna pozicija s nogama na krmenoj platformi.

Naslon se može zaustaviti na pola puta. pa se sjedalo može podijeliti popola. Isti naslon ima i ulogu postolja kad se sjedalo preklopi prema pramcu.

Kada se preklope bočni dijelovi dobije se garnitura oblika slova C nasuprot rotiranih skiperskih sjedala – idealan prostor za postavljanje blagovaonskoga stola. Kad se sva tri preklope, s dodanim jastucima dobije se sunčalište dimenzija 145 x 190 cm. Očekivano, pod sjedalima su i spremnici s amortizerom dostupni preklapanjem prema krmi.

Iznad komfornih krmenih platformi formata 63 x 63 cm postavljeno je i dodatno gazište za lakše kretanje oko motora. Krmena i pramčana gazišta su obložena sintetičkim Seadeckom, kao i još neki detalji poput bočnih stepenica i naslona za ruke iznad bočnih spremnika u kokpitu. Ergonomija sjedala, prolaza i raspored rukohvata su dobri, osim u dijelu gdje inoks konstrukcija nadgrađa smanjuje bočni prolaz na samo 15 centimetara.

Ta predimenzioniranost konstrukcije tvrdog krova, inače poželjna za dugotrajnost, u ovom slučaju utječe na funkcionalnost. Čak i naslon prednjega sunčališta gubi na atraktivnosti jer ga nepotrebno natkriva masivna cijev. Malo prekrajanja i redukcija suvišnih dijelova poboljšali bi stvar i ne bi utjecali na čvrstoću.

image

Skiper je okružen masivnim cijevima

Božidar Vukičević/Cropix

Pramčano sunčalište također je komforno, najveće širine 160 i dužine 203 cm. Pogled prema pramcu otkriva originalno riješen podest s ukopanim zvučnicima, te širokim plohama za gazište. Veliki poklopac sidrenog vitla i lančanika potpuno je ravan i tu kupači neće imati problema dok se budu spremali na skok u more.

Pogled s unutrašnje strane glatko premazanog poklopca otkriva predanost brodograditelja detaljima koji su primjetni u svakome dijelu broda. U te detalje spadaju i filcom obložena mjesta gdje su završeci vijaka i matice s unutrašnje strane kabine, kako bi se smanjila mogućnost ozljede.

image

Vijci u stropu su zaštićeni od zapinjanja

Božidar Vukičević/Cropix

Zaštita za glavu

Visina u prvom dijelu kabine je 150 centimetara dok smo nad krevetom izmjerili 62 centimetra. Krevet je u najširem dijelu dimenzija 190 x 170 cm i to bi bilo prihvatljivo za ovaj koncept broda da vlasnik prvenstveno zbog supruge nije modularno naručio toaletnu kabinu.

image

Toaletna kabinica visoka je 130 cm

Božidar Vukičević/Cropix

Ona je "pojela" dobar dio unutarnjeg prostora i smanjila mogućnost produženja ležaja gdje bi se mogla smjestiti treća osoba ili dijete. Uz malo gimnastike uvukli smo se u toaletni prostor i izmjerili 130 cm do stropa, taman da se može sjesti na minijaturnu školjku.

Cijevi od ručne pumpe s oštrim bragama trebat će dodatnu zaštitu jer bi neki komad odjeće tu lako mogao zapeti. Tko je dobar u vizualizaciji može zamisliti širinu od 75, a dubinu od 80 do 100 cm. Uz to idu mali lavandin i prozorčić 27 x 11 cm, isti kao uz bokove ležaja.

Ti prozori su svakako mogli biti veći, ne bi narušili ni čvrstoću ni estetiku broda. Za prvu ruku bi se mogla ugraditi barem zrcala da se dobije osjećaj prostornosti.

Modularna opcija koju ovaj brod nije imao je kuhinjski blok umjesto dvaju okretnih sjedala. To bi malo smanjilo slobodan prostor u kokpitu, ali bi dalo još jednu dimenziju iskoristivosti za mogući višednevni boravak na moru. Od dodatne opreme sugerirali bismo još hladnjak koji je predviđen u kabinskom ormariću kod kliznih vrata.

image

Tvrdi krov je dao na eleganciji

Božidar Vukičević/Cropix

S tvrdim krovom površine 210 x 150 cm riješeno je pitanje hladovine i buduće ugradnje solarnih ploča, a ako jednoga dana poželi ići na đite vlasnik će lakše tendama zatvoriti kokpit i iskoristiti potencijal krmenog ležaja. Brod je inače registriran za osam osoba i motor maksimalne snage 250 "konja".

image

Vrhunski projektirana krmena klupa

Božidar Vukičević/Cropix
image

Sunčalište širine 190 cm

Božidar Vukičević/Cropix

Manje od toga ne bismo ni preporučili jer je ugrađeni Suzuki 250 taman po mjeri tonu i pol teškoga broda, odnosno s masivnim tvrdim krovom i nešto više. Maksimalna brzina od 38 čvorova podatak je koristan za bijeg od oluje, inače će biti optimalno ploviti 24 čvora i trošiti 35 litara na sat. Na ugrađenih 200 litara goriva to bi bio doseg od 150 milja.

image

Sa Suzukijem 250 sve glatko klizi

Božidar Vukičević/Cropix
image

Krmene platforme formata 63x63 cm

Božidar Vukičević/Cropix

Glatke komande

U stvarnosti je brod puno teži od brojke na papiru, dojmila nas je čvrstoća i krutost trupa na koji Ciprani daju 10 godina garancije. Solidnost izvedbe i opipljiva debljina infuzijske plastike osjeti se i na volanu dok smo poskakivali po valovima.

Na visokom trimu se to poskakivanje zna nastaviti pa je potrebno nakratko spustiti trim. S glatkim elektronskim komandama i hidraulikom volana upravljanje će svakome biti jednostavno.

Sjedalo je čvrsto i dobro profilirano, a podešavanje po visini i dubini olakšat će pronalazak optimalne pozicije. Preglednost je odlična iz sjedećeg položaja i vjetrobran ne ometa pogled. Osim kompasa na vrhu, kokpit je lišen analognih instrumenata jer se sve može pratiti na zajedničkom ekranu.

image

Santine su odvojene pregradom

Božidar Vukičević/Cropix
image

Veliki crni bok krije mali prozorski otvor

Božidar Vukičević/Cropix

Osobno mi nedostaje suhi pretinac za mobitel, dokumente i pametni ključ jer držanje na dostupnoj plitkoj polici nije baš mudro. Eventualno u tu svrhu mogu poslužiti otvori za čaše.

Uz sportski volan su kontrole radio prijemnika, inače dio serijske opreme. Osigurači su smješteni s unutrašnje strane kabine, odmah ispod kliznih vrata.

Ukupan dojam broda je vrlo pozitivan. U ovoj klasi nema puno brodova koji imaju visoku razinu kvalitete u svim detaljima.

Osnovna cijena broda na Cipru je prihvatljivih 30 tisuća eura, no kada se dodaju prijevoz, motor i dodatna oprema onda se taj iznos učas udvostruči na što još treba dodati i porez tako da treba računati s kreditom od 80 tisuća eura. To ga već udaljava od mogućnosti širokih radnih masa, ali oni sretnici koji ga iduće godine uspiju privezati u svojoj lučici mogu biti zadovoljni s odabirom.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega 7,80 m

Dužina trupa 6,80 m

Širina 2,45 m

Gaz 0,38 m

Težina 1480 kg

Kategorija C/8 osoba

Motor Suzuki 250 KS

Spremnik vode 45 l

Spremnik goriva 200 l

Proizvođač Karnic, Cipar

Zastupnik Bravo, Makarska

Cijena s PDV-om 78.000 eura

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega 7,80 m

Dužina trupa 6,80 m

Širina 2,45 m

Gaz 0,38 m

Težina 1480 kg

Kategorija C/8 osoba

Motor Suzuki 250 KS

Spremnik vode 45 l

Spremnik goriva 200 l

Proizvođač Karnic, Cipar

Zastupnik Bravo, Makarska

Cijena s PDV-om 78.000 eura

KONAČNA OCJENA

PLUS

– krmena garnitura

– čvrstoća plastike

– pramčani podest

MINUS

– bočni prolazi

– pramčani naslon

– ručica sjedala

image

Širina broda je pogodna za trajler

Božidar Vukičević/Cropix
image

Krevet je dimenzija 190x170 cm

Božidar Vukičević/Cropix
image

Cijev nadgrađa prelazi preko naslona

Božidar Vukičević/Cropix
image

Skriveni zvučnici i sidreno vitlo

Božidar Vukičević/Cropix
image

Spremnik po mjeri ribolovaca

Božidar Vukičević/Cropix
image

Jedna od mogućih konfiguracija krmenog prostora

Božidar Vukičević/Cropix
image

U sredini je mjesto za stol

Božidar Vukičević/Cropix
image

Zgodni spremnici u bokovima

Božidar Vukičević/Cropix
image

Rukohvat je suzio prolaz po bokovima

Božidar Vukičević/Cropix
16. studeni 2024 23:55