Linija Marlin od samog početka uživa kultni status među moreplovcima jer ne ostavlja dvojbe kako se radi o brodu stvorenom za ribolovne namjene. Koncept je jednostavan, na standardnom Jeanneauovu trupu bi se na uštrb kabine povećao kokpit i dodala oprema za što veći užitak u lovu na male i velike ribe.
Sa standardom ribolovaca s vremenom se i komfor počeo podizati pa se današnji Marlini mogu koristiti i za višednevne avanture. Jeanneau Merry Fisher 695 Marlin najmlađi je i najmanji primjerak u obitelji, dužine trupa 6,45 metara.
Tih pola metra iznad šest metara je nužno kako bi se dobio prostor za toaletnu kabinu, sad već uobičajen preduvjet za tržišni uspjeh svakog novog modela. Vrijeme spartanskih đita je odavno prošlo i nisu više žene jedine koje inzistiraju na tom dijelu privatnosti.
Čuvanje prostora
Naš testirani primjerak nije imao taj ograđeni luksuz već samo WC školjku ispod desnog dijela petodijelnog ležaja dijagonalnih dimenzija 200 x 140 cm. Ne računajući doplatu, očuvanje veličine ležaja jedini je razlog protiv ugradnje kabine.
U prednjem dijelu prostor nad krevetom je visok metar, dovoljno za ugodno sjedenje. Prozora na kabini nema jer se pretpostavlja da je ulazni otvor dovoljno velik, no uz doplatu se i to može riješiti. Pogled prema stropu nije baš bajan jer je kontraštampa palube izvedena s hrapavom površinom što odskače od glatke unutrašnjosti donjih stijenki kabine.
Osim toaletne kabine glavna dilema kod narudžbe broda je odabir oblika stražnjeg dijela kabine. Klizna stijenka značajno poboljšava prohodnost i komunikaciju, no bez nje se s unutrašnje i vanjske strane mogu postaviti fiksne klupe što povećava broj sjedećih mjesta.
Marlin na testu isporučen je sa stražnjim kliznim vratima što je uz standardna bočna vrata s desne strane veliki korak naprijed. Taj minijaturni salon s dva ulaza dobiva na funkcionalnosti i s visinom od 195 centimetara osvojit će svakoga.
Osim visine, još više impresionira modularnost maloga prostora jer se dvije stolice mogu podešavati po visini i okretati prema natrag.
Praktični stolić
Okrugli stolić promjera 40 centimetara se po uzoru na skandinavske brodograditelje nalazi na stropu i po čeličnom rukohvatu spušta do sredine salona, te zakreće za lakši prolazak kroz sredinu broda.
Uz prostor skiperski dvojac, još su dva mjesta za sjedenje - prvo na sklopivoj klupi uz lijevi bok, a drugo na tapeciranom podlošku iznad sudopera.
Kuhinjski blok ima dvoja drvena vratašca s prostorom predviđenim za hladnjak i plinsku bocu za prijenosno kuhalo. Dodatni pretinci za namirnice su ispod suvozačkog sjedala i drvenog poklopca u podu.
S obzirom na uski prostor i slaganje interijera u visinu, pred svim povišenim sjedalima su dodane praktične konzole za noge.
Osjećaju većeg prostora uz nakošeno vjetrobransko staklo pridonosi i krovni otvor dimenzija 70 x 70 cm. Jednostavni ručni mehanizam ulijeva povjerenje da će dugo služiti svrsi bez straha od zapinjanja ili curenja.
Vrlo kvalitetni su i mehanizmi aluminijskih kliznih vrata s kočnicama, kako jednostrukih bočnih tako i stražnjih.
Zavidnu ergonomiju ima i vanjski dio broda. Trend dugačkih krmenih platformi je i dalje prisutan što uvijek daje dimenziju više. Iz perspektive putnika njihov položaj je savršen, ali bi zbog udaljenosti od površine kupači mogli imati malih problema s penjanjem iz mora. Motorni zdenac je minimalnih dimenzija, pa se centralna radna ploha uz bazen za živu ješku miče s podizanjem pente.
Kokpit je zaštićen od prskanja s malim vratašcima kao na većim modelima. Radni prostor je potpuno slobodan i po želji se uz bokove mogu ugraditi jednostavne sklopive bočne klupe. Uz rukohvate je postavljena i rotirajuća inoks cijev za lakše rukovanje ribolovnim alatima. Ispod velikog poklopca s dva amortizera je spremnik ivericom podijeljen na dva dijela. U jednom su 200 litara goriva i akumulatori, a drugi je slobodan za bokobrane, konope i druge stvari.
Ekscentrično postavljena kabina s lijeve strane ima povišen nužni prolaz od 15 centimetara, a s desne primjeren prostor širok tridesetak centimetara. Kretanje je jednostavno i s rukohvatom unutar okvira krova vrlo sigurno.
Na pramcu je najzanimljiviji detalj klupica za udičarenje, s jedinom manom što kod naslanjanja možete udariti glavom u okapnicu krova.
Sredinom pramca dominira aluminijska bitva za razne namjene, a veliki poklopac natkriva opsežan sidreni prostor. Pozicijska svjetla su zaštićena okvirom od inoksa i u kombinaciji s čvrstom ogradom estetski i funkcionalno zaokružuju priču.
Odlična vidljivost
Najveća Marlinova mana je nedostatak snage.
Naime, proizvođač je propisao maksimum od 175 konja što je dovoljno za postizanje brzine od 32 čvora. To smo postigli s čistim trupom i samo dvoje putnika, pa je očekivati da će u praksi dostizati 30 čvorova na punom gasu i rastrošne dvije litre po prijeđenoj milji.
U ekonomičnom krstarenju će to biti oko dvadesetak čvorova što bi za put do udaljenijih pošta nekima moglo biti nedovoljno. Naravno, slabiji motor od ugrađenoga nikako ne bismo preporučili.
Ergonomija stolice i kokpita je odlična, i s hidrauličkim volanom promjera 35 centimetara i novim dizajnom ručice upravljanje je ugodno. Vidljivost kroz bočne prozore i nakošeni vjetrobran je izvrsna. Kao i kod ostatka game, gliserski V-trup je besprijekoran i omogućava uživanje u plovidbi u svim uvjetima. S malim valovima na testu se lako obračunao bez lupanja.
Osnovna cijena broda bez poreza je 23 tisuće eura i s motorom bi se mogao kupiti za 50 tisuća eura. Za ovako svestrano plovilo dimenzija prilagođenih cestovnom prijevozu to je dobra cijena i zato se s razlogom nalazi na samom vrhu želja europskih i hrvatskih nautičara.