StoryEditorOCM

Leteći francuzJeanneau Cap Camarat 6.5 BR: duboki kokpit, brojni rukohvati i lakoća upravljanja su snažni aduti, a Yamahinih 200 ‘konja‘ potegne sve do 43 čvora

Piše Gordan Jelavić
15. rujna 2017. - 13:10

Američki koncept bow ridera, jednostavnih glisera s pramčanim kokpitom i otvorom u sredini vjetrobrana, osvaja sve veći dio europskog tržišta. U kombinaciji s izvanbrodskim motorima nisu zahtjevni za održavanje, imaju funkcionalan interijer i dobar su izbor za one koji ne namjeravaju spavati na brodu. Za dnevne ljetne izlete su najpraktičniji gumenjaci, no plastični brodovi otvorenog koncepta imaju niz prednosti, u prvom redu visoke bokove s dozom sigurnosti poželjnom za djecu i manje iskusne putnike.

Poznati koncept

U tu tržišnu nišu nedavno je ušla i najveća svjetska grupacija Jeanneau, s modelima Cap Camarat 5.5 i 6.5 BR (bow rider). Za prvi test smo odabrali većega s trupom dužine šest metara, opremljenog Yamahom 200. Zbog crnoga roll-bara dojam je kako je brod namijenjen sportovima na vodi, no pokazalo se da je iskoristiv za različite namjene.

image
Sportski karakter otkriva i roll-bar
Gordan Jelavić

Na temelju već poznatog koncepta Francuzi su ubacili par vlastitih konstrukcijskih rješenja. Jedan od njih je mogućnosti upravljanja stojeći što zbog niskog položaja kokpita i vjetrobrana kod mnogih sličnih modela nije moguće. Uz to su važne veće krmene platforme i pametno spremište za bimini, vrlo dragocjen estetski i funkcionalan detalj.

U usporedbi s originalnim američkim bow riderima, prednost je i to što se Jeanneau gradi u Poljskoj pa mu osnovna cijena bez poreza iznosi 18.100 eura. Za razliku od klasičnog opena iste dužine, bow rider zbog centralnog prolaza ima više korisnog prostora i opcija podjele cjelina. Plovilo je registrirano za sedam osoba, ima i više mjesta za sjedenje, pa je svakako zanimljivo i za iznajmljivanje.

Velike platforme

Kao i gotovo svi Jeanneauovi modeli posljednjih godina, i Cap Camarat je primjer besprijekorne funkcionalnosti i ergonomije. To se osjeti čim stupite nogom u kokpit preko prolaza daleko većeg od standarda šestmetarske klase. Ljestve za kupanje su složene u razini gazišta i s ugrađenim rukohvatom omogućuju komforan izlazak iz mora.

U hodanju tim dijelom pomaže i tikovina postavljena na krajevima platforme. Oko motora ima dovoljno prostora čak i kada se glava podigne iz mora.

Desni dio naslona stražnje klupe ima ulogu vratašca za ulazak u kokpit sjedišta složenih u obliku slova C. Kraći bočni dijelovi su dodatne kutije i nemaju predviđen naslon, ali zato je rješenje za popunjavanje sredine kokpita savršeno. Plastična ploča ispod središnjeg dijela klupe je složena poput sendviča iz dva dijela, pa ako poželite sunčalište samo preklopite gornji dio i složite jastuke.

image
Preklapanjem klupe dobije se sunčalište
Gordan Jelavić

Pristup krmenom spremniku je također jednostavan zahvaljujući velikim ručkama i kvalitetnom amortizeru. Spremnik goriva obujma 170 litara od ostatka servisnog prostora odvojen je u kutiji od plastificirane šperploče s dodatnim vratašcima, a baterija je također u posebnom kućištu.

Ekran u sredini

Ergonomski besprijekorna su i dva centralna sjedala za skipera i njegova suvozača, s preklopnim valjkom za polusjedeći položaj. Vrijedi istaknuti pod rukom vrlo ugodan brzosušeći materijal dvobojnih presvlaka nazvanih Mastic&Stone.

image
Sjedala imaju dvobojne presvlake
Gordan Jelavić

S ručicama za podešavanje visine i dubine lako je pronaći idealan položaj za trokrakim sportskim upravljačem.

Konzola izvedena u sivoj boji ima kompas, dva instrumenta od motora i prostor za centralni multifunkcijski ekran, na testnom primjerku Lowrance Elite koji se isporučuje tvornički kao dio dodatnog elektroničkog paketa.

image
Konzolom dominira multifunkcijski ekran
Gordan Jelavić

Pred suvozačem je umivaonik sa sklopivom slavinom i poklopcem za zaštitu prostora. Unutrašnji obujam ispod vjetrobrana je iskorišten za dva simetrična spremnika s velikim vratima.

Stol u pramcu

Cijeli prostor je dobro zaštićen vjetrobranskim staklom preklopivim u središnjem dijelu, te prozirnim vratašcima u sredini kako bi se spriječilo strujanja zraka u plovidbi. Vjetrobran je dodatno učvršćen s dva nosača i vrlo kvalitetan.

image
Prozirna vrata čuvaju kokpit od vjetra
Gordan Jelavić

Pramčani prostor zatvaranjem pregrade funkcionira kao odvojena cjelina i dvoje putnika može uživati na udobnim naslonjačima. I taj se prostor može popuniti u sunčalište, no nama se više sviđa u funkciji blagovaonice s pravokutnim stolom u sredinu.

Ograda je izbačena prema vani i lijepo se nadopunjuje na linije broda. Izići na kopno može se preko poravnatog središnjeg dijela pramca ili preko desnoga boka koristeći unutrašnju praktičnu stepenicu.

Sidro, konope i druge potrepštine može se skloniti ispod triju pramčanih spremnika.

Uz impresivnu iskorištenost prostora i udobnost, mali Cap Camarat je prije svega zabavan za vožnju. Maksimalno dopuštenih 200 "konja" slutilo je na pretjerivanje, ali u nijednom trenutku za vrijeme testa nismo osjetili proklizavanje ili nestabilnost.

Stručna ugradnja ne odnosi se samo na odabir dužine noge, propele i položaja motora već i na sajle i komande bez uobičajenog odstupanja, koje su toliko dobre da je španjolski kolega komentirao kako ima osjećaj da je u pitanju elektronski prijenos.

Tvrdoća volana je također optimalna, ni pretvrda ni premekana. Činjenica je da je brod pripremljen za novinarska testiranja i da su se mehaničari posebno potrudili, ali ne postoji razlog zašto svaki prodani primjerak ne bi bio dobro uštiman.

Litra po milji

S dvjesto Yamahinih "konja" na krmi, tisuću kilograma lagan gliser trebao bi letjeti. Tako je i bilo. S rukom na gasu za par sekunda jurili smo Azurnom obalom s vjetrom u kosi i testirali izdržljivost sjedala. Putniku na stražnjoj klupi nije bilo svejedno kad smo hvatali zavoje, ali bilo znali smo da će i on doći za timun.

Trokraki SDS propeler dimenzija 14 ¼ x 17 odlično je pogođen i čak ni u žestokom startu nije posustao u transferu velike snage. Za glisiranje su mu potrebne dvije sekunde na punom gasu ili polaganim ubrzavanjem već na 2500 okretaja motora što je garancija vrlo ekonomične plovidbe. Optimalna je brzina 21 čvor s potrošnjom od 22 litre na sat, no to je tek polovica mogućnosti maloga Camarata.

Ugodan Yamahin zvuk jednostavno vuče na guranje ručice gasa pa se odmah prijeđe 30 čvorova. Maksimum je u vjetar 40 čvorova, a nizbrdo čak 43 čvora, što lagani trup dobro podnosi. Svakako, zaključak je da bi pri kupnji bio dovoljan i motor od 175 ili 150 "konja", pogotovo ako se ne planira često prevoziti veći broj putnika.

Raspored težine

Gledajući iz perspektive manje iskusnih kupaca kojima bi ovaj model mogao biti ulaznica u svijet nautike, sigurnost plovidbe je na vrlo visokoj razini. Duboki kokpit, rukohvati i lakoća upravljanja su snažni aduti. Zahvaljujući masivnom roll-baru bimini možemo bez problema montirati, iako je njegova prvenstvena namjena za sportove na vodi. Na njega se lako mogu zakačiti različiti konopi i daske, nosači štapova, ali i mokra odjeća koju možemo osušiti.

image
Može se voziti stojeći i sjedeći
Gordan Jelavić

Kod prijevoza većeg broja putnika, svakako treba voditi računa o rasporedu težine. Prema usmenim uputama francuskih inženjera, idealno je da na pramcu bude trećina putnika. Kad je bonaca i toplo vrijeme, ne bi trebalo biti problema, ali kad se valovi povećaju i počne prskanje, svi će spas potražiti iza vjetrobrana koji dobro čuva i skipera i putnike na krmenoj klupi.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega 6,40 m
Dužina trupa 6,06 m
Širina 2,48 m
Gaz 0,43 m
Težina bez motora 1035 kg
Spremnik goriva 170 l
Kategorija C/7 osoba
Maks. snaga motora 200 KS
Proizvođač Jeanneau, Poljska
Cijena s motorom i PDV-om ??? tisuća eura

BROJ OKRETAJA - BRZINA - POTROŠNJA

1000        4        3,0
1500        5,5        5,3
2000        6,8        8,7
2500        7,8        13,2
3000        13,7        17,7
3500        20,8        22,1
4000        25,7        29,7
4500        28,9        37,0
5000        32,7        54,0
5500        36,6        67,3
6000        39,7        74,8

KONAČNA OCJENA

DOBRO:
Funkcionalnost
Performanse
Udobnost

LOŠE:
Osnovna oprema

08. studeni 2024 17:50