Team Banque Populaire naziv je francuske jedriličarske ekipe koju sponzorira istoimena novčarska grupacija. Francuzi spadaju u skupinu offshore natjecateljskih timova koji su od početka zbog bogatog sponzora bili organizirani na razini cestovne Formule 1.
Sudjelovali su na glavnim regatama od 1989. godine i osvojili dosta trofeja, što uključuje trijumf na utrci Vendee Globe 2016./2017. (brod IMOCA Banque Populaire VII, skiper Armel Le Cléac'h), trofej Jules-Verne i Route du Rhum 2014. godine.
Biser tehnologije
Krajem travnja 2021. je Team Banque Populaire u Lorientu svečano predstavio novi brod koji nazivaju biserom tehnologije. Riječ je o trimaranu Maxi Banque Populaire XI, čija je gradnja u lokalnom brodogradilištu CDK Technologies iza zatvorenih vrata trajala dvije godine, uz odrađenih 150.000 radnih sati i uloženih 12 milijuna eura. Dug je 32 m, širok 23 m i napravljen od 16 tona karbona.
Javno predstavljanje trimarana Francuzi označavaju kao povijesni trenutak jer su uvjereni kako će u skoroj budućnosti s očekivanom prosječnom brzinom od 30 čvorova obarati jedriličarske rekorde pod dirigentskom palicom skipera Armela Le Cléac'ha.
Ovaj maxi-trimaran je, nakon Banque Populaire V (2008., s 40 m dužine najveći trkaći višetrupac ikada napravljen), Macifa (2015.) i Banque Populaire IX (2017.), četvrto divovsko regatno plovilo nastalo u istoj kuhinji.
Ogromna hidrokrila
Treba kazati da je na projektu trimarana budućnosti radilo još 150 specijaliziranih tvrtki, kao što su Multiplast iz Vanessa i Fibre Mechanics iz Lymingtona u Velikoj Britaniji.
Dizajn potpisuju VPLP Architectural i GSea Design, koji se bavio strukturnim kalkulacijama. Rezultat je najmodernija trkaća jedrilica s površinama koje se mogu podizati, te hidrokrilima koja su dvostruko veća nego kod prethodnih generacija.
Štoviše, Maxi Banque Populaire XI je izuzetno robusno napravljen, ima puno inovativnih rješenja, posebno u pogledu vanjskih linija i kokpita, dok je svaki detalj na njemu, napominju Francuzi, prostudiran i odrađen u suradnji samih natjecatelja i dizajnerskog studija brodogradilišta.
Duga testiranja
Skipera i njegovu ekipu najprije čekaju dugotrajna testiranja nove ploveće Formule 1 radi finog podešavanja svih sustava na njoj, a onda i nastupi na predstojećim regatama.
– Nakon havarije na Route de Rhum 2018., sada smo napravili brod koji će moći nastaviti brzo ploviti čak i kad ostane bez kormila ili krila. Koristit ćemo sva sredstva za detekciju opasnih plutajućih objekata da smanjimo vjerojatnost kolizije. Prva regata nam je u listopadu Transat Jacques Vabre, dogodine Route de Rhum, te 2023. solo regata oko svijeta Brest Oceans – rekao je u Lorientu Armel Le Cléac’h predstavljajući i novoga člana posade Kevina Escoffiera koji je nedavno završio svoj nastup na Vendee Globe.