Pet metara dužine, više od dva i dvadeset širine, umjerena visina bokova, podignut pramac, otvoren kokpit i izvanbrodski motor srednje snage, osnovne su karakteristike ove brodice. Na njoj je sve jednostavno i nema ništa upadljivo što bi je bitno razlikovalo od sličnih brodica ovih dimenzija. Međutim, na ovako malim dimenzijama upravo ta jednostavnost otvara mogućnosti.
Kokpit i trup su spojeni po vanjskom obrubu, nekoliko centimetara ispod razme, a šav spoja prekriven je zaštitnom gumom. Širina bokova je dovoljna da sjedenje na njima nije neudobno, a na vrhu pramca se širi u gazište, dovoljno komotno za oba stopala.
Nosač vodilice sidrenog konopa je malo spušten u odnosu na gazište, sama vodilica izbačena izvan razme, a kaštanjole pramčanih priveza pomaknute uz rubove, tako da nimalo ne smetaju normalnoj komunikaciji preko pramca. Čvrsta portela, širine gotovo cijelog gazišta, otvara mali lančanik, ipak dovoljan za manje sklopivo sidro i tridesetak metara konopa manjeg promjera.
Široki prolazi
Pramčani škaf spušten je na za skalu niži nivo i dosta je velik. Velika portela po sredini, ugrađenim amortizerom osigurana od nekontroliranog zatvaranja, otvara ogromni i od ostalog dijela dvodna odvojen gavun. Prostor između škafa i sjedala na prednjoj strani konzole je dosta širok, jednako kao i prolazi oko konzole. I sjedalo i škaf imaju ugrađen zub za postavljanje umetka koji cijeli pramac pretvara u veliki ležaj za sunčanje.
Kako se trup u nadvodnom dijelu pramca naglašeno širi, tako je prostor nad škafom neuobičajeno širok, a radi pune sigurnosti po rubovima su ugrađeni vrlo domišljati rukohvati. Naime, dijelom su uvučeni u bokove, zakrivljeni tako da prate liniju boka i minimalno vire izvan ruba.
Drugi robusni rukohvat postavljen je uz rub centralne konzole i zakrivljen prema obliku vjetrobranskog stakla, tako da štiti i njegove rubove.
Veća dubina kokpita, time i dodatna sigurnost putnika, postigla se i postavljanjem dna kokpita tek koji centimetar iznad vodene linije.
Slobodan prostor
Volumen konzole, osim dijela pod prednjim sjedalom, nije organiziran za još jedan gavun. Premda je to lako izvedivo, za tolikim zatvorenim prostorom ne postoji realna potreba. Osim već spomenutih gavuna, veliki prostor pod duplim sjedalom kormilara također je zaseban suhi gavun, a pod sjedalima uz zdenac motora također ima dosta mjesta.
Slobodnih prostora za ugradnju dodatnih gavuna ili polica ima još u širokim bokovima i dvodnu pod krmom, što se u ranijoj verziji i radilo, ali bi time brodica izgubila na jednostavnosti. Naravno, za potrebe i po želji kupca, oni se mogu ponovno otvoriti.
Jedna od prednosti ove brodice je i komotan prostor krmenog dijela kokpita.
Sjedala u krmenim kutovima su poravnata sa zdencem motora tako da su sve površine ravne, jednako kao i sjedalo kormilara. Sjedalo je izvedeno u obliku kvadra, opremljeno preklopnim naslonom i dovoljno komotno za dvoje.
Kut preklapanja naslona je jednak i prema naprijed i prema natrag, tako da je sjedalo jednako udobno bez obzira na to s koje se strane sjedi. Osim toga, visina naslona je podešena tako da je odličan oslonac i prilikom upravljanja iz polusjedećeg položaja.
Oštri okreti
Belmarin Quintus predviđen je za izvanbrodske motore do 75 konjskih snaga, a nama je za test ponuđen s Yamahom 40, prigušenim motorom od 70 konjskih snaga.
Isplovljavanje malom brodicom s izvanbrodskim motorom je jednostavno, a oštrim okretom krmom u lijevo mala platforma, tolika da se na nju tek mogu složiti pomoćne skale za izlaz iz mora, malo zaroni, nešto se mora prelije u zdenac, ali ne toliko da prelije u kokpit. Isto se dogodilo i kada smo kasnije činili nešto snažniji oštri okret krmom.
Dodavanjem gasa brodica ubrzava dosta ujednačeno. Do 3000 okretaja i brzine nešto veće od 10 čvorova nešto tromije, a daljnjim podizanjem gasa nešto većim korakom. Pri punom gasu na 5800 okretaja postigli smo brzinu od 29,3 čvora. Osjećaja stvarne brzine niste ni svjesni sve dok ne pogledate instrument jer što brzina više raste, timun je sve čvršći i sigurniji.
Kontrolirano proklizavanje
Taj se osjećaj ne mijenja ni kod naglih okreta timunom. Krmom se samo lagano nagne i odmah prihvati zadani smjer, a kod nagle i oštre promjene smjera samo se blago prebaci na drugi bok i odmah hvata novi smjer. Startajući u punom okretu opiše kružnicu promjera pet do šest metara, a dodavanjem gasa u okretu krma počne lagano proklizavati, ali ujednačeno i vrlo kontrolirano.
Val koji kopa u plovidbi je neznatan, a kako je za vrijeme testa more bilo mirno nismo ga mogli isprobati ni na valu koji sam kopa. Ni val koji stvar po krmi nije velik. Naglim skidanjem gasa krmeni val ga sustigne, ali samo se odbije od zrcala i ništa se ne prelijeva u zdenac.
Na ovoj jednostavnoj brodici nema ničega što bi je izgledom bitno razlikovalo od plovila ovakvog tipa i sličnih dimenzija, međutim, ono što pruža čini je vrlo konkurentnom u svojoj klasi.