Spomen jedrilica Bavaria najčešće se povezuje s najvećim mogućim brojem kreveta i toaleta u relativno malom i uskom prostoru namijenjenih iznajmljivanju. Iako svako malo Bavarci nekim novim linijama u ponudi nastoje uvjeriti nautičko tržište da Bavaria može biti luksuzan vlasnički brod, ta informacija teško dolazi do svijesti kupaca, što se očituje i u malom broju takvih modela, pogotovo u hrvatskim marinama.
Nakon ne baš uspješne vlasničke serije Ocean s centralnim kokpitom, serijom jedrilica s uzdignutim salonom – Vision, brodogradilište je s C linijom nastojalo uskladiti trenutne trendove kod vlasnika koji postavljaju velika očekivanja od svojih ljubimica, a dirigentsku palicu povjerili su nama dobro poznatom navalnom arhitektu Mauriziju Cossuttiju i njegovu timu.
Hrvatska veza
Sredinom 2015. godine tadašnje vodstvo Bavarije stavilo je Cossuttijev tim stavilo pred veliko iskušenje i izazov kako da za razmaženo nautičko tržištu dizajnira i izgradi jedrilicu koja bi s jedne strane nudila visoke performanse pod jedrima, a u isto vrijeme bila jednostavna i vrlo sigurna za jedrenje.
Također, držeći ne onoga po čemu su jedrilice Bavaria bile prepoznatljive do sada, nova C linija morala je nuditi puno prostora uz obilje komfora. Konačno 2017. nautičkom tržištu su u kratko vrijeme predstavljene nove jedrilice C linije oznake 57/50/45 kao remek djela cjelokupne dotadašnje 40-godišnje proizvodnje tvrtke Bavaria Yachts.
Nažalost, u isto vrijeme brodograditelj je upao u financijske poteškoće, te je uslijedila promjena vodstva i vlasništva koja se ubrzo odrazila i na budući razvoj C linije. Promišljeno postupajući, novo vodstvo pozvalo je svoje najbolje prodavače da prikupe informacije s terena i na tim temeljima unaprijede koncept C linije.
Ovom prilikom bi naglasili i hrvatsku kariku u tome procesu - Marina Katičina, suvlasnika i direktora tvrtke Pitter Yachting. On već više od dva desetljeća usko surađuje s bavarskim brodograditeljem, dokazujući da je Hrvatska, kao nautička destinacija gdje se nalazi najveća svjetska flota za najam jedrilica bez posade (bareboat), postala važno mjesto za razmjenu znanja i iskustva među brodograditeljima, prodavačima, iznajmljivačima i krajnjim korisnicima.
To omogućuje hrvatskim charter managerima da i dalje igraju veliku ulogu u svijetu male brodogradnje, iako je sama Hrvatska produkcija na vrlo niskim granama – činjenica iz koje bi i hrvatski brodograditelji mogli izvući dobre pouke.
Nova linija C
Zaključak je bio jedinstven – zbog svoje savršenosti jedrilice su bile prihvatljive uskom krugu pobornika perfomace cruisera, ali većina dotadašnjih kupaca Bavarie žele od svojih plovila, osim uživanja na moru, i mogućnost stvaranja profita. Njima su dosadašnji modeli C linija bila jednostavno cjenovno preskupi, pa su od Cossuttijeva tima zatraženi novi projekti koji moraju sačuvati inovativni proizvod, ali istodobno izraziti i jasan znak promjene smjera i načina razmišljanja nove uprave.
Tako je nastao koncept novog modela C linije od koje se očekivalo da postane lider na tržištu jedrilica dužine od 40 do 42 stope, te je na ovogodišnjem sajmu Boot u Dusseldorfu premijerno predstavljena Bavaria C 42.
Novi model C linije zadržao je osnovne karakteristike u dizajnu palube, a novi koncept su implementirali u trup, tako da je C 42 prvi Bavarijin chine trup s izraženim, ali još uvijek elegantnim promjenama kuta trupa. Trup je širok i zaobljen u podvodnom dijelu, nešto iznad vodene linije, a zatim se naglo i gotovo vertikalno izdiže u vis.
Tako gotovo po cijeloj dužini trupa dodatno naglašava agresivan, ali elegantni ukupan izgled plovila. A da bi se u pramčanom dijelu povećao volumen i zadržale dobre jedriličarske performanse, u dizajn trupa implementirana su najnovija saznanja iz bačvastih pramaca transatlantskih jedrilica. Filozofija linije C, težnja za postizanjem vrhunskog osjećaja pri jedrenju, i ovdje je prepoznatljiva, jer C 42 nudi vrlo izdašan plan jedara s jednim od najviših jarbola u svojoj konkurenciji.
Sva ta sila pod jedrima može se jednostavno ukrotiti zahvaljujući dobro projektiranom trupu i odmjerenom balastu, te se s jedrilicom lagano upravlja i u zahtjevnim uvjetima na moru i s reduciranom posadom.
Korisni špirun
Standardno, kao i prethodni modeli C linije, i ovdje imamo self-tacking klizač za flok i tradicionalno bočni klizač za genou, što uz robusni pramčani špirun pruža veliku mogućnost odabira plana jedrilja prema potrebama budućeg vlasnika. Osim toga, promišljeno osmišljeni špirun je funkcionalan ne samo kao bowsprit za genaker, nego kao vodilica za lanac sidra ili za silazak s pramca na obalu.
Dizajn pramčane ograde slijedi promišljeni dizajn špiruna, te je otvorena tako da ne ometa formu prednjih jedara pri jedrenju oštro u vjetar i olakšava kretanje prema samom pramcu. Layout palube konceptualno svojim ravnim površinama omogućuje sportsko jedrenje.
Inače, cjelokupna paluba je prostrana i vrlo funkcionalna, što omogućuje siguran rad posade prilikom manevriranja, ali isto tako brojna mjesta za izležavanje i sunčanje. Jedino bismo zamjerili brodograditelju da klasa zaslužuje konope za podizače provučene ispod kabine.
Priča se skladno nadovezuje i na kokpit, gdje su funkcionalnost i dizajn maksimalno usklađeni. Širina plovila omogućila je idealnu organizaciju kokpita pri jedrenju i manerviranju – dovoljno prostora za komotan rad posade i mogućnost ugradnje dovoljnog broja vinčeva i ostale opreme, a isto tako dovoljno udobnog prostora za goste, kako za vrijeme navigacije pod jedrima tako i prilikom sidrenja i opuštanja u kokpitu. Sve to je začinjeno prostranom krmenom platformom koja se spušta tik do mora.
Funkcionalni salon
Širina kokpita omogućila je organizaciju klupa na L, čime je dodatno naglašen prostor oko stola u kokpitu. Veliki volumeni omogućili su prostrana spremišta ispod klupa i na lijevoj strani krmenoga dijela kokpita u podu. U potpalublju se najbolje vidi unaprjeđenje postignuto izraženim lomom linije bokova. Veliki volumen u potpalublju omogućio je da se četrdesetdvojka nudi u 4 varijante layouta, s dvije ili tri kabine i jednim ili dva kupatila, što omogućuje maksimalnu optimalizaciju prema potrebama budućeg vlasnika.
U potpalublje se silazi stepenicama ispod kojih je strojarnica, a odmah s desne strane je dobro opremljena linijski organizirana kuhinja. Nasuprot nje je prostor za kupatilo.
Centralni dijelom dominira salon funkcionalno organiziran kao da pojedine cjeline nadopunjuju jedna drugu. U prednjem dijelu na desnoj strani je sofa koncipirana u obliku slova U koja okružuje promišljeno oblikovani stol, a nasuprot nje je još jedna sjedeća garnitura duga 1,5 metara koja se može koristiti za blagovanje kada se stol rasklopi i maksimalno raširi, ili pak kao udobna fotelja za dobro osmišljeni navigacijski stolić.
Dobar spoj
Ispod i iznad sjedećih garnitura nalaze se brojna spremišta, a mogućnost pohrane stvari nadopunjuje i velik prostor za spremanje ispod podnica.
Krmene kabine su zrcalno identične, opremljene velikim krevetom (1,6 x 2 m), policama i garderobnim ormarom. Smatramo da je s obzirom na visinu poda kokpita krmena kabina mogla biti bolje osmišljena i osigurati veću visinu iznad kreveta. Time bi se izbjeglo da krmene kabine, što je česta pojava, stvaraju korisnicima pomalo klaustrofobičan osjećaj prilikom korištenja.
Prednja kabina s pravom može nositi epitet vlasničke. Vrlo je prostrana, s velikim krevetom (1,8 x 2 m) ispod kojeg se nalazi veliki ladičar, s vlastitim predsobljem čiji se jedan dio koristi kao dobro opremljena kupaonica, a drugi kao veliki garderobni ormar. Cijeli prostor dobro je dnevno osvijetljen uz mogućnost prirodne ventilacije, a odabirom boja obloga i materijala osjećaj udobnosti i topline dodatno je naglašen.
Prema onome što smo uspjeli vidjeti u kratkoj prezentaciji plovila, koju su omogućili Marin Katičin i Klaus Pitter, možemo zaključiti da je Cossutti u uskoj suradnji s Bavarijim timom, na bazi koncepta C linije i implementacije dobrih iskustava Bavarijine Cruising linije, osmislio jedrilicu koja će uspjeti jednako zadovoljiti one željne regatnog adrenalina, kao i one koji preferiraju opuštanje u plovidbi. A u upravo takvim plovilima u Hrvatskoj se postižu najduže sezone.