Prije nego što na tržište plasiraju novi model proizvođači dobro osluškuju što im radi konkurencija. Jedan od malih škverova na izvoru informacija je poljski Sea Life, kod nas poznatiji kao proizvođač glisera Atlantic Marine. Naime, u njihovoj blizini su pogoni Jeanneaua i Brunswicka pa najbolje znaju što se novoga sprema u najvećim nautičkim kužinama.
Velika gužva u šesnaestercu je dovela do toga da su razlike među pojedinim modelima toliko male da na kraju često presuđuju pregovaračka vještina lokalnog dilera i sitni darovi u obliku dodatne opreme. Promatrajući hrvatsko tržište, vrlo traženi su radni brodovi za jednodnevno iznajmljivanje i prijevoz turista.
Najveća zamjerka korisnika je bila ograničenje broja putnika zbog kojeg su često bili u prekršaju.
Poljaci su stoga tržištu ponudili otvorenu verziju Sundecka 730 nazvanu Open 750 registriranu za čak 12 osoba. Za brod dužine 7,70 metara to je izvanserijska nosivost i sigurno će zaintrigirati mnoge iznajmljivače. Pogotovo bi ih mogla impresionirati tvornička cijena od 23 tisuće eura, odnosno s V6 motorom i porezom bi sve zajedno iznosilo oko 50 tisuća eura.
Rezerva snage
Mi smo isprobali bijeli primjerak s Hondom 250 koji je prošloga ljeta stavljen u pogon na dubrovačkom području. Tristotinjak radnih sati napravljenih oko Elafita i Mljeta znak su velike potražnje za plovilom ovakvog profila. Ono što za vrijeme testa nismo mogli isprobati jest ponašanje na moru pod punim opterećenjem, a prema riječima skipera s 12 osoba brod sigurno i stabilno plovi brzinom od 23 čvora.
S obzirom na profil dubokog V-trupa i vrlo visoke bokove ne sumnjamo kako je brod spreman za najveće izazove. U našem testu s troje putnika i nešto malo obraštaja na trupu dostigli smo 36 čvorova uz impresivan osjećaj sigurnosti za timunom. Za one koji poznaju plovila ovoga proizvođača to nije ništa novo, ali vrijedi naglasiti kako je dizajn trupa na razini najboljih europskih škverova.
Za prosječne korisnike je 250 konja dovoljno dok bi profesionalci morali računati s maksimalnih 300 konja. Rezerva snage je puno dragocjenija od relativno male razlike u cijeni.
Open 750 je najveći otvoreni model u obitelji i ne odskače od klasičnih linija karakterističnih za Atlantic. Stroga kvadratna krma, visoki bokovi i blago zakrivljenje prema oblomu pramcu jednostavno su i funkcionalno rješenje.
S obzirom na nove smjerove oblikovanja proteklih godina, ovaj dizajn se može smatrati i prilično konzervativnim što je prvenstveno odraz želje brodograditelja da se svidi svima. Po komentarima prolaznika dojmovi su redom pozitivni iako bi intenzivnijom bojom trupa efekt bio još bolji.
Prazna kabina
Kao najveći od pet primjeraka serije Open, ovaj model ima i najveći volumen ispod konzole. Dimenzije poda su 190x170 centimetara što se sužava na 140x135 cm. Uz visinu od 140 centimetara to otvara različite mogućnosti, od jednostavno skladišnih do postavljanja klupe ili dječjeg ležaja.
Na testiranom brodu je s desne strane postavljen mali kuhinjski blok s lavandinom i slavinom, a uz njega je ostavljen prostor za ugradnju kemijskog ili ispirnog wc-a. Osim klizne ulazne stijenke širine 45 i visine 105 centimetara nema drugog otvora već su postavljena dva zračna odušnika i dvije LED svjetiljke.
U slučaju da se prostor uredi za spavanje bilo bi korisno napraviti barem mali prozor. Svakako je preporučljivo napraviti pregrade i mrežaste nosače za najbolje iskorištenje prostora.
Prostrani pramčani prostor ima mjesta za šestero putnika, četvero na prednjoj klupi u obliku slova U i dvoje nasuprot na klupi s prednje strane kabine. Uz udobne jastuke pod stražnjicom tapecirani su i visoki bokovi tako da je lako zauzeti najudobniji položaj.
Vanjska ograda je dovoljan rukohvat za većinu putnika i po uobičajenim vremenskim uvjetima se može ugodno preći i veće udaljenosti. U sredini je postolje za stol spremljen u spremištu ispod klupa zajedno s pet dodatnih jastuka za stvaranje pramčanog sunčališta.
Pramac je ravan tako da se preko njega može lako hodati i sigurno iskrcati na obalu. Ograda je prekinuta na pramcu, a sidro i nosač su izbačeni prema vani tako da ne smetaju u prolasku. Poklopac sidrenog lanca je prekriven tikovinom za dodatnu sigurnost.
Čvrst mehanizam
Prolaz od pramca do krme je širok 38 cm i s ogradom na 90 cm visokom boku i okviru vjetrobrana je vrlo siguran. Krmeni prostor je izveden u skladu s posljednjim trendovima - fiksni središnji dio, te bočne klupe sklopive u bokovima. Treba naglasiti da je mehanizam vrlo jednostavan, ali i čvrst te će bez problema dugo trajati.
Pred garniturom za četvero je plastični stol formata 100x50 cm s dvije aluminijske noge. Njega mogu koristiti i skiperi i suvozač u foteljama, ako spuste mehanizam postolja i zaokrenu ih za 180 stupnjeva.
Bimini ugrađen na testiranom brodu sasvim natkriva taj prostor i osigurava ugodnu hladovinu u ljetnim mjesecima. Konstrukcija s četiri nosača i konopima pričvršćenima za okvir vjetrobrana može izdržati i plovidbu punom brzinom. Kao i kod ulaska preko pramca, za prolaz preko krmenog dijela potrebno je ugaziti na jastuke.
U tom manevru pomažu nosači biminija jer taj dio broda nema ogradu. Maleni rukohvati su postavljeni kao pomoć pri penjanju iz mora sklopivim ljestvama. To je nužno jer je visinska razlika između krme i platforme prilično velika. Središnji dio zauzima veliki motorni zdenac pa su volumeni krmenih spremnika ograničeni.
Nakon odrađenog cjelodnevnog testiranja bili smo sasvim zadovoljni s doživljenim impresijama. Visoka razina kvalitete plastike i jednostavna rješenja bez neugodnih iznenađenja ono su što profesionalni nautičari najviše cijene, a poljsko podrijetlo je već odavno postalo vrlina.