Zahvaljujući izuzetno lijepim i ugodnim vremenskim uvjetima, zbog brojnih je sugrađana, ali i turista kojih još uvijek ima u našem gradu, Uprava javne ustanove Rezervat Lokrum i za razdoblje nakon 31. listopada produljila je sezonu plovidbe, kako bi svi mogli što dulje i izvan sezone boraviti te uživati na Lokrumu.
Međutim, unatoč nemalom interesu posjetitelja, a zbog zakonskih ograničenja kojih se Rezervat Lokrum mora pridržavati tijekom zimskog razdoblja koje se računa od 1. studenog do 31. ožujka, došlo je do nesporazuma i brojnih primjedbi.
Naime, nakon odrađene ljetne sezone, brodovi “Skala” i “Zrinski” koji su u vlasništvu te javne ustanove, zbog činjenice da imaju dozvolu za prijevoz putnika isključivo za tzv. ljetno razdoblje od 1. travnja do 31. listopada, već su na vezu uz rivu u Gružu i stoga što nemaju fiksno zatvorene palube za smještaj putnika s mogućnošću grijanja.
Za to vrijeme, mijenja ih i pomorski promet s Lokrumom obavlja isključivo treće plovilo brod Rezervata Lokrum, brod „Argosy”. Potvrdila nam je to i ravnateljica JU Rezervat Lokrum Nikolina Grković te dodala:
- Točno je da brod “Argosy” ima dozvolu za prijevoz stotinu putnika, uključujući i posadu, međutim to vrijedi samo za razdoblje od 1. travnja do 31. listopada. Sukladno propisima Hrvatskog registra brodova koje je naša JU dužna poštovati te s obzirom na zatvoreni dio broda koji ima grijanje, što je uvjet za zimski režim plovidbe, brod "Argosy" od 1. studenog do 31. ožujka ima dozvolu za prijevoz 36 putnika plus posada - naglasila je Grković.
Upravo zbog navedenog ograničenja događa se da je Lokrum pun posjetitelja koji žele do kraja dana uživati u lijepom vremenu, ali ukupni dojam boravka i uživanja na otoku pokvare na povratku u stari gradski Porat.
Naime, zbog limita od 36 putnika kojeg se zbog Hrvatskog registra i nadzora Lučke kapetanije moraju striktno pridržavati, putnici su na blagdan Svih svetih u Portoču čekali sve do iza 18 sati. Društvene mreže su „gorile” od negativnih komentara nezadovoljnih izletnika: hvaleći ažurnu posadu za koju su naveli da „plaćaju nečiju glupost”, istodobno su kritizirali birokratski tvrdoglave i neprilagodljive propise zbog kojih su u prohladnoj sjeni pristaništa u Portoču morali čekati i po sat i pol.
Zbog strogih propisa dozvole davanja izjava posadu nismo ni tražili izjavu, ali smo se stoga obratili brodarima koji su, tradicionalno, bili mnogo razgovorljiviji.
- Točno je: premda postoje izuzeci, Hrvatski registar brodova propisima kruto limitira uvjete prijevoza putnika na izletničkim brodovima i osobno mislim da je vrijeme da se mijenja zakon kojim se to regulira.
Mislim da bi nadležno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH trebalo ići u izmjenu zakonskih propisa, a do tada dozvoliti nadležnim Lučkim kapetanijama da, ako to vremenski i ostali uvjeti dozvoljavaju, da produlje „ljetne” uvjete plovidbe kao što je to sada slučaj.
Uz činjenicu da je vrijeme lijepo i toplo, da nema vjetra a more je mirno, povoljna je i okolnost da se u ovim uvjetima ni pogonski brodski strojevi ne pregrijavaju.
Nema logike da postoji interes turista te da nam vremenski i uvjeti mora dozvoljavaju plovidbu koju birokrati, kao i naše poslovanje uopće, tvrdoglavo stopiraju - ističe predsjednik Koordinacije udruga brodara i brodogradilišta Hrvatske te član Predsjedništva udruge brodara pri HGK, odnosno Hrvatskoj gospodarskoj komori Niko Miljas.