StoryEditorOCM

strujni valAnaliziramo ambiciozan projekt splitskih znanstvenika i poduzetnika: domaći električni trajekti zamijenit će dizelaše

Piše Željko Simunić
8. svibnja 2021. - 12:41

Prvi trajekt za prijevoz vozila i putnika s pogonom na struju bio je norveški MV Ampere, koji je u svibnju 2015. prvi put zaplovio na liniji između Lavika i Oppedala. Taj ro-ro putnički trajekt u vlasništvu kompanije Norled, dug 79 i širok 21 metar, označio je praktički početak nove ere u putničkom prijevozu. Norvežani, Danci i Šveđani bili su pioniri u tom segmentu, a sada vidimo da cijeli svijet ide u pravcu strujnog pogona plovila.

Uostalom, dovoljno je pogledati samo informacije objavljene proteklih par mjeseci: najveći trajekt na strujni pogon Basto Electric dug 139,2 i širok 21 metar zaplovio je 2. ožujka u Oslo fjordu, švedski Stena Line će do 2030. napraviti dva električna trajekta za liniju od Göteborga i Frederikshavena, švicarski ABB će proizvoditi...

26. studeni 2024 04:14