StoryEditorOCM
Panorama‘BETTER MAN‘

Robbie Williams je pjevao ‘Me & My Monkey‘ i na kraju ga u filmu glumi majmun: ‘Želim pokazati kako stvarno vidim sebe‘

Piše Marko Njegić
6. siječnja 2025. - 07:30

Set-lista koncerta Robbieja Williamsa u Zagrebu 2013. sadržavala je i pjesmu “Me and My Monkey”, ali da vam je netko rekao kako će 11 godina kasnije u kinima zaigrati biografski film o slavnom pjevaču s njim kao računalno generiranim majmunom, nema šanse da biste mu povjerovali. No, Robbie je za sebe rekao da se osjeća kao majmun dok nastupa i to je bilo inspirativno redatelju/koscenaristu Michaelu Graceyju (“The Greatest Showman”) da snimi “Better Man”.

“Želim vam pokazati kako stvarno vidim sebe”, govori Williams u filmu. Robbiejev glas je prepoznatljiv, a glumac Jonno Davies “skinuo” je njegov govor tijela u “motion capture” ulozi Williamsa kao majmuna. Gracey je snimio “Better Man” kao da snima neki nastavak serijala “Planet majmuna”, ovogodišnje “Novo kraljevstvo”.

FILM: Better Man; biografska drama; Velika Britanija/SAD/Kina/Francuska/Australija, 2024. REŽIJA: Michael Gracey ULOGE: Jonno Davies, Raechelle Banno DISTRIBUCIJA: Blitz OCJENA: *** ½

“Better Man” je visokobudžetni film težak 110 milijuna dolara, a vizualni efekti su djelo novozelandske kompanije WETA koja je radila “Rise Of The Planet Of The Apes” nakon što je revolucionizirala “motion capture” s “Gospodarom prstenova”, “King Kongom” i “Avatarom”. Doista, film izgleda kao spoj “Rocketmana” i “Planeta majmuna”, što ga čini najneobičnijom biografskom dramom o nekom glazbeniku, čak i u usporedbi s Pharrellovim “biopicom”, snimljenim u formi “Lego” crtića (“Dio po dio”).

Nedvojbeno, Gracey nastoji evocirati zaraznu energiju “biopica” o Eltonu Johnu i “Better Man” u nekoliko navrata režijski izaziva “Rocketmana”, recimo u izvrsnoj “Rock DJ” sceni sa spektakularnom mjuziklovskom koreografijom u eksterijerima i interijerima londonske Regent Street, dostojnom “Najvećeg showmana”.

“Better Man” odlazi i korak dalje u snolikim sekvencijama poput Robbiejeve “brze i žestoke” jurnjave automobilom uz “Come Undone” nakon što je izbačen boy benda Take That (Garyja Barlowa glumi Jake Simmance) da bi sletio u jezero i utapao se naočigled paparazza i obožavatelja koji bljeskaju oko njega poput električnih jegulja koje su Jamieja Foxxa pretvorile u Electra u “Čudesnom Spider-Manu 2”.

Začudo, ne čujemo puno hitova grupe Take That koja je dobila počast u “Anori” Seana Bakera s remiksom pjesme “Greatest Day”. Visoki koncept s majmunom čini “Better Man” drukčijim biografskim filmom, iako se drži standardne formule o kaotičnom usponu, padu i novom usponu pojedinog glazbenika koji je imao teško djetinjstvo (otac Peter u tumačenju Stevea Pembertona napustio je obitelj u potrazi za slavom).

Ipak, u usporedbi s formulaičnom dokumentarnom serijom “Robbie Williams” iz 2023., ali i recentnim biografskim dramama o glazbenim zvijezdama (“I Wanna Dance With Somebody: Film o Whitney Houston”, “Bob Marley: One Love”, “Back To Black” o Amy Winehouse), “Better Man” je prilično subverzivan.

Sve samo ne hagiografski film iznosi prljavo rublje i odbija staviti pod tepih ovisnost o cugi i drogi problematičnog pjevača velikog ega (“The Ego Has Landed”), ali i uljepšati njegov karakter kad su u pitanju odnosi s obitelji, prijateljem i bivšom “She’s The One” djevojkom Nicole Appleton iz sastava All Saints (Raechelle Banno).

Čini se da je “Better Man” svojevrsna terapija za Robbieja još više u odnosu na dokumentarnu seriju kako bi se suočio s demonima prošlosti i postao “bolji čovjek” (“Ja sam samo mangup koji je dobio što je htio”). U jednoj akcijskoj sceni Williams se doslovce bori s majmunskim demonima tijekom masivnog koncerta u Knebworthu 2003. i sve to nalikuje na “Planet Of The Apes”.

Film zna ići iz jedne krajnosti u drugu, od takvih blockbusterskih scena preko teatralnih “let me entertain you” plesnih točaka do intimnih trenutaka nalik “kitchen sink”/”working class” drami Kena Loacha ili Mikea Leigha u scenama s Williamsom i njegovom bakom Betty (Alison Steadman) kojoj je posvetio hit-baladu “Angels”.

Međutim, Gracey nekim čudom većinski uspijeva sačuvati balans i “Better Man” funkcionira više no solidno, unatoč tome što se njegov majmunski “gimmick” relativno brzo potroši kao novina, ali ima ironično simboličko značenje za moderne pop-zvijezde koje nisu samo “performing monkeys” nego i djeluju kao umjetna (računalna) tvorevina. Iako Robbie ne postaje “pravi” Robbie Williams do kraja filma, “Better Man” pronalazi čovjeka ispod kompjuterskih piksela njegova majmunskog avatara. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. siječanj 2025 07:32