OPG Prović je osnovan 2003. godine, a 2016. godine su ušli u ekološku proizvodnju. Citrusi (klementine, limuni, grejp, a ponajviše mandarine) čine veći dio nasada.
Nositelj OPG-a je Vlaho Prović, izvanredni student prava treće godine, mladi poljoprivrednik, i dva člana obitelji, otac i majka. Otac je dip. ing. agr. Ivica Prović, koji i vodi proizvodnju, piše Agroklub.
Svi zajedno djeluju i rade na OPG-u. Zapošljavaju, kažu, samo po potrebi, kada su veći poslovi, kao što su proljetna obrada, ručno uništavanje korova, okopavanje i berba mandarina i maslina.
"Godina 2016. je bila godina promjena u načinu rada na našem obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu i godina uspješne suradnje s kupcima naših mandarina. Za početak, u našim promišljanjima, stavovima prema proizvodnji citrusa, nastaje veliki preokret. Okrećemo se ekološkoj proizvodnji i danas imamo ekološki certifikat. Mi u delti Neretve osuđeni smo na poljoprivredu, tako da se oduvijek njome bavimo", priča Vlaho.
OPG Prović se prostire na 3,5 ha zemlje koja obiluje bogatstvom plodova i velikom ljubavi prema tom poslu. Imaju oko 2.500 stabala, od toga je zasađeno 2.300 mladih voćki.
"Rad oko mandarine, kao voćke, nije previše zahtjevan. Ona traži prisutnost, ali budući da ima malo prirodnih neprijatelja, može se smatrati jednom od zdravijih voćaka. Također možemo isto reći i za maslinu", nastavlja Vlaho.
“Zato škarice, pilu i ljestve u ruke!” poručuju.
Problemi se pojavljuju u plasiranju plodova i u učestalim vremenskim nepogodama. Najteže je plasiranje plodova na tržište. Uložili su puno truda za pronalaženje pravih kupaca koji će prepoznati trud i kvalitetu ekološkog proizvoda. I kad im je bilo najteže, nisu se pokolebali jer su vjerovali da su na pravom putu i zadovoljni su s ostvarenom suradnjom.
"Reakcije naših kupaca bile su jako dobre, zadovoljni su kvalitetom, slatkoćom i svježinom ploda", kažu nam. Za sada im je sam proizvod, koji je 100% ekološki-organski, najveća reklama. Koriste i usluge interneta, a radi se I na redizajnu logotipa i ambalaže.
"Naše su proizvode prepoznali u cijeloj državi, najviše u Istri, Međimurju i Zagrebu. Pored malih kupaca, tu su i solidarne ekološke udruge, kojih je sve veći broj i male specijalizirane trgovine organskom hranom. Također, veliki kupac naših proizvoda je i "Dida Boža", koji u prodaji imaju vrhunski proizvod od naših mandarina- sok od mandarina i džem od mandarina, najbolji proizvod na našem tržištu, koji se prodaju u cijelom svijetu", priča Vlaho
Imaju unaprijed ugovoren otkup kod nekih kupaca što im je veliki poticaj u radu. Vremenske (ne)prilike su zadnjih godina postale jako učestale. Samo prošla, 2017. godina je napravila velike probleme, gdje je cijeli siječanj bio ekstremno hladan i nastale su velike štete i nikad toplije-vruće-suho ljeto.
Obitelj Prović je mišljenja da se nedovoljno mladih bavi poljoprivredom i da je to strateški posao Vlade.
"Najveći izazov je udružiti naše poljoprivrednike i krenuti ka stvaranju krovnih udruga. Cilj zadruge i udruge u tim sektorima, je upravo udruženje, (krovna udruga u pčelarstvu, krovna udruga u maslinarstvu i uljarstvu, krovna udruga u voćarstvu i vinogradarstvu. Cilj je udružiti ih, kako bi lakše izlazili na tržište i prodavali svoje proizvode. Samo to je jako, jako teško, nažalost", priča Vlaho
"Mala smo i jako bogata zemlja samo je treba bolje urediti u svakom pogledu, pa tako i u poljoprivredi. Po nama bi poticaji u poljoprivredi trebali biti dostupniji malom poljoprivredniku. Puno smo puta bili u Italiji i vidjeli kako se udružuju javno i privatno partnerstvo, a tu nam također može biti i uzor Istra", poručuje za Agroklub.