Nakon višegodišnjeg tavorenja bez posla i stalnih prijetnji otkazom, pločanski željezničari ovih su dana od Uprave iz Zagreba dobili obavijest da se HŽ Cargo u Pločama gasi.
Drugim riječima, njih 32, od kojih 19 sa statusom hrvatskog branitelja, uskoro idu na burzu rada. Ovaj državni gubitaš odlučio se tako obračunati s malim ljudima, koji su svoj kruh pošteno zarađivali desetljećima radeći na željeznici.
Klasična je to hrvatska priča u kojoj glavnu ulogu ima državna tvrtka Hrvatske željeznice (HŽ), koja je prije trinaest godina podijeljena na tri tvrtke: HŽ Infrastrukturu, HŽ Cargo i HŽ Putnički promet.
Kronologija propasti
U Pločama je prvi nastradao HŽ Putnički promet, kada su pod krinkom neisplativosti vožnje ukinuli vlakove najprije za Mostar, a kasnije za Metković. Zaposlenici koji su imali uvjete otišli su u mirovinu, no većina je završila na burzi rada.
Zatim je na red došao HŽ Cargo, koji se bavi teretnim prometom. U nekoliko navrata otpuštani su radnici uz obrazloženje da posla nema i da nemaju što raditi u Pločama. I tako je malo-pomalo red došao i na posljednju skupinu zaposlenika, koja će za sobom zatvoriti vrata pločanske željeznice.
Istina, radnici i nemaju što raditi, jer uprava HŽ Carga godinama u Pločama nije ugovorila ni jedan posao. Točnije, prijevozničke poslove preuzela je privatna tvrtka, u koju je prešla i nekolicina vlakovođa, koji su se od burze rada uspjeli spasiti u zadnji čas, dok će njihovi kolege uskoro puniti statistike nezaposlenih Hrvata.
Zbog čega je propao HŽ Cargo u Pločama – pitanje je koje postavljaju ovih dana ne samo zaposlenici, već i drugi građani, to više što lokomotive i vagoni voze teret iz Luke prema BiH.
StoryEditorOCM
NeretvaGUBITAŠ|
ZA SVE OKRIVILI VIRUS HŽ Cargo šalje 32 radnika iz Ploča na burzu rada, željezničari su ogorčeni
8. kolovoza 2020. - 21:11
Kolodvor HŽ-a u Pločama, mjesto gdje je već odavno prošlo pet do podneDenis Jerković/CROPIX