StoryEditorOCM
Neretvasnimili ga kako juri

Mještani Krvavca uporni u zahtjevu da vlakovi sporije voze! ‘Sigurnost nam je svakodnevno ugrožena zbog nesankcioniranih Schumachera!‘

Piše dv
24. rujna 2023. - 12:21

Iako je premala brzina hrvatskih vlakova jednan od najvećih infrastrukturnih problema u Hrvatskoj, te je tema brojnih šala i viceva, mještani Krvavca i dalje inzistiraju da se utvrdi odgovornost strojovođe koji je krajem kolovoza teretnim vlakom ‘projurio‘ kroz njihovo mjesto. Po njihovoj procjeni, vozio je duplo većom brzinom od dopuštene. Tvrde naime da je vlakovođa vozio oko 60 kilometara na sat, iako je maksimalna dozvoljena brzina ograničena na 30 kilometara na sat.

Njihova zabrinutost je oprvada obzirom da se lokalna cesta i željeznička pruga križaju se u samom središtu mjesta. Brklja nikada nije postavljena premda se dogodilo više nesreća sa smrtnim ishodom.

image

Nezaštićeni pružni prijelaz u naselju Krvavac u općini Kula Norinska

Medijima su poslali i dopis u kojem ističu kako su ih, vezano za taj incident, željezničke tvrtke Enna Transporta i HŽ Infrastruktura te Agencija za sigurnost željezničkog prometa ‘pokušale na providan način, obmanuti‘

- Tog dana, kao što su već i neki od medija objavili, jedan od naših sumještana u 19,37 sati snimio je vlak privatnog željezničkog operatera Enna Transport kako se, prekoračujući dopuštenu brzinu od 30 kilometara na sat kolika je određena, kreće kroz samo središte naseljenog mjesta preko dva željezničko-cestovna prijelaza osigurana isključivo svjetlosno-zvučnom signalizacijom bez branika ili polubranika. Prema našoj procjeni vlak se kretao brzinom dvostruko većom od dopuštene, dakle između 50 i 60 km/h. Sutradan smo odmah dopise uputili na e-mail adrese HŽ Infrastrukture i Agencije za sigurnost željezničkog prometa, nadležnim institucijama kada je riječ o ovakvim ugrožavanjima sigurnosti sudionika u željezničkom i cestovnom prometu. Istraga o navedenim slučaju pokrenuta je nekoliko dana nakon naše prijave, a sami odgovor od HŽ Infrastrukture i Agencije za sigurnost željezničkog prometa dobili smo dana 20.9.2023.g. u čijem je prilogu bio i navodni zapis vožnje lokomotive 1141-302 s vlaka koji je nosio broj 48100 i kretao se s vagonima uglja iz Ploča prema Bosni i Hercegovini. Ostali smo neugodno iznenađeni činjenicom da netko nas očigledno smatra za niže inteligentnim stvorenjima kada bi mogao pomisliti da nam se onakvo nešto podvali kao "Očitanje medija za zapis vlaka 48100 od 30.8.2023."

Nakon što smo i sami ustanovili da u stanovitom dopisu nešto ne štima, na za detaljnije tumačenje morali smo se preko kanala poznanstava povezati s jednim diplomiranim inženjerom željezničkog prometa, porijeklom iz Krvavca, a koji živi i radi u Zagrebu, a koji je prihvatio odraditi onaj stručni dio za nas, zato što nitko od nas nije te struke. Naše sumnje su u konačnici poslije razgovora s njim potvrđene. Naime, u spornom "Očitanju medija za zapis vlaka 48100 od 30.8.2023." cjelokupna udaljenost koju je lokomotiva 1141-302 u dana 30.8.2023. u razdoblju od 19:19 do 19:54 napravila iznosi svega 600 metara! Cjelokupna dužina željezničke pruge između Metkovića i Ploča iznosi nekih 21 kilometar, što se ne podudara sa stanjem kilometara u gore spomenutom dokumentu. Sljedeći apsurd jeste da je lokomotiva u vremenima odlaska iz kolodvora Ploče (tog dana 19:24) prema podacima iz dokumenta (Brzina --- i tlak ---) zapravo bila isključena (19:20:02-19:29:03).

PROČITAJTE I OVO: 

Mještani Krvavca u strahu: vlakovi jure, a rampe nema, samo je pitanje dana kada će se dogoditi tragedija

Dalje, u vremenu kada je videozapis spornog prolaska snimljen (19:37) prema podacima iz dokumenta, lokomotiva je i tada bila isključena (19:31:01-19:54:18). I još najveći apsurd od svih u ovom slučaju jeste taj da je maksimalna brzina tijekom ovog cijelog razdoblja bila 32 km/h što nikako ne može biti maksimalna brzina vožnje vlaka na otvorenoj pruzi, zato što je na dionici Metković-Ploče maksimalna brzina za teretne vlakove (osim za one koji prevoze rasute terete) 80 km/h, a za putničke 110 km/h. Ali, gospodi iz HŽ Infrastrukture podatak da je maksimalna brzina bila 32 km/h, bez obzira što je ta brzina očitana u periodu 19:30:12-19:3018, bio je sasvim dovoljan dokaz da povoda za izvanredni događaj nema, bez obzira što je vlak kroz Krvavac prošao u 19:37, dakle 5 minuta nakon što je ta brzina od 32 km/h očitana. Mi se zaista pitamo postoji li u nadležnim institucijama itko dovoljno matematički pismen da logički zaključi da ovdje stvari dobro ne štimaju. Osim ovog prekoračenja brzine, dotični naš je inženjer želj.prometa upozorio na još jednu stvar, a to je prekoračenje maksimalne dopuštene brzine od 50 km/h koja vrijedi na pruzi za sve vlakove koji prevoze rasute terete. Dokaze za spomenuti prekršaj tog dana, odnosno lekciju iz matematike i fizike za 7.razred osnovne škola dostavljamo Vam u dokumentu u prilogu.

image

Mještani Krvavaca priložili su dokumente o brzini vlaka

Mještani Krvavac/

Iz svih ovih argumenata, jasno je vidljivo da se ovdje netko nastavlja igrati sa strpljenjem stanovnika naselja Krvavac čija je sigurnost svakodnevno ugrožena zbog Schumachera koji su još uvijek nesankcionirani, a za te prekršaje postoje jasni dokazi! Jučer smo snimak vožnje vlaka od dana 30.8.2023.g. objavili na Youtube-u tako da je sada apsolutno svima javno dostupan.Napominjemo da smo tek nakon ovakvog sramotnog ponašanja nadležnih institucija spremni ići do kraja i saznati tko su ti prekršitelji koji se igraju s našom sigurnošću i tko ih zapravo štiti. Žalosno je ovakve stvari konstantno prolaze u Lijepoj našoj i da bez istupa u medijima pokretanje neke ozbiljnije istrage nije moguće, no mi drugog izbora nemamo. Naš je jedini cilj sigurnost naše djece i svih stanovnika Krvavca koji svakodnevno "imaju glavu u torbi" prelazeći pješke ili automobilom preko dva željezničko-cestovna prijelaza dok su za upravljačem vlakova od 2000 tona strojovođe koje svjesno krše sigurnosne propise, a prolaze nekažnjeno. Osim Vas, u narednim danima obratit ćemo se kako Ministarstvu pomorstva prometa i infrastrukture, tako i Ministarstvu unutarnjih poslova, a sve u cilju da se sve činjenice od spornog dana rasvijetle a prijestupnici sankcioniraju.

image

Jedna od prometnih  nesreća u Krvavcu  u kojoj je jedna osoba poginalu u sudaru vlaka i automobila

Cropix/

Ako se vozače automobila koji kroz naseljeno mjesto prođu brzinom od 61 km/h prekršajno kazni kaznama od više stotina eura, koliko bi se tek trebalo kazniti strojovođe koje, upravljajući vlakovima od po 2000 tona, kroz mjesto gdje je određena maksimalna brzina 30 km/h prolaze ne 5 ili 10 km/h više, nego čak dvostruko više od dopuštene brzine! – poručuju za svoju sigurnost zabrinuti mještani Krvavca koji dostavljaju odgovor iz HŽ infrastrukture na njihovu primjedbu.

image

Mještani Krvavaca priložili su dokumente o brzini vlaka

Mještani Krvavac/

- Sukladno niže navedenoj primjedbi mještana naselja Krvavac, a prema čijoj je procjeni 30. kolovoza 2023. u 19.37 sati vlak br. 48100 prometovao brzinom većom od dopuštenih 30 km/h, HŽ Infrastruktura reagirala je odmah te je od željezničkog prijevoznika ENNA Transport d.o.o. zatražila očitovanje odnosno skidanje registrirajućeg uređaja lokomotive 1141 302 koja je navedenog dana vozila vlak br. 48100. S obzirom na to da je po izjavi ENNA Transporta navedena lokomotiva u vlasništvu HŽ Putničkog prijevoza d.o.o., a skidanje i očitanje trake ne može se obaviti u Pločama, isto je obavio HŽ Putnički prijevoz 13. rujna 2023. te je očitana brzina vlaka br. 48100 na toj dionici iznosila 32 km/h. Prema Uputi o rukovanju brzinomjernih uređaja (Uputa 230) tolerancija između pokazivanja i registriranje brine može biti +/- 3 km/h. S obzirom na dostavljeno očitovanje HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. i ENNA Transporta, na navedenoj dionici nije bilo nedopuštenog prekoračenja brzine vlaka br. 48100 te HŽ Infrastruktura nije imala elemenata za pokretanje izvanrednog događaja. Nastavno na sve navedeno, HŽ Infrastruktura je još jednom upozorila željezničkog prijevoznika ENNA Transport da je obvezan striktno se pridržavati one brzine koja je određena važećim voznim redom – stoji u odgovoru HŽ Infrastrukure.

22. studeni 2024 20:37