![<p>Bit će to ukupno deseto križanje Velebitske ulice, jedne od dužih pod Marjanom, na koje će biti postavljeni semafori</p>](https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/06/11/o_27319288_1024.jpg)
‘Može li mi netko objasniti onaj semafor na Ilijinoj Glavici. Traje toliko kratko da jedna normalna osoba, dakle ne starac ili dijete, ne stigne prijeći s jedne strane na drugu. Mislim ne više od 6 ili 7 sekundi. Zašto je to tako?‘, pitao je sugrađanin u jednoj viber grupi.
I zaista, nije jedini koji je primijetio da zeleno svjetlo za pješake na pješačkom prijelazu na Ilijinoj Glavici ne traje dovoljno dugo da bi se pješaci sigurno ‘dočepali‘ druge strane ceste, preko čak četiri prometne trake. Normalnim hodom zdravoj osobi nedostaje sekunda ili dvije da zakorači na pločnik prije nego se upali crveno svjetlo, što je vidljivo i na našim snimkama. A neki vozači, posebno oni koji sad u sezoni žure po goste, jedva dočekaju stisnuti gas već na žuto na semaforu. Srećom da su ljudi toliko obzirni pa paze, kako oni za volanom, tako i pješaci koji ubrzaju korak.
JAO STARCIMA
Ovim pješačkim prijelazom na dnevnoj bazi prolazi i jako puno učenika obližnje Osnovne škole Marin Držić. U petak je zadnji dan škole, što je još jedna olakotna okolnost. Ali ostaju stranci koji ne znaju da na tom potezu valja požuriti preko pješačkog prijelaza, posebno ako su stariji ili vode sobom manju djecu.
Poslali smo upit Gradu Dubrovniku mogu li nešto učiniti po pitanju trajanja semafora, njihov odgovor još čekamo i čim ga dobijemo, objavit ćemo ga. Grad je taj koji naručuje projekt, pojasnio nam je dubrovački prometni stručnjak koji je želio ostati anoniman.
VALJALO BI NEŠTO PODUZET‘
- Projektant napravi projekt temeljem snimanja prometa i donese rješenje za semafore. Nigdje nije propisano da zeleno mora trajati 10 ili 15 sekundi, nego se ono namjesti prema situaciji na terenu. Projekt se radi temeljem analize prometa kroz raskrižje. Nekome treba više, nekome manje za prijeći cestu, valjda uzimaju neki prosjek - rekao je. - Postoji mogućnost da se intervali produže ili skrate, ali je na Gradu da obavijesti projektanta kakva je tu situacija i da nešto poduzmu - naglasio je.
Trajanje i slijed semafora se unaprijed programira s obzirom na dnevne i tjedne oscilacije gustoće prometa, sigurnost njegova odvijanja i najveću protočnost raskrižja. Projektant bi stoga trebao ponovo procijeniti sigurnost prelaska ovog pješačkog prijelaza i produžiti vrijeme trajanja zelenog svjetla pješacima za par sekundi, zaključio je.
Pogledajte kako to izgleda u praksi:
Snimili smo situaciju i s druge strane: