Inflacija koja poprima galopirajući ritam te prijeteća recesija koja nas ”čeka iza kantuna”, najvjerojatnije već s početkom iduće 2023. godine vjerojatno su odlučujuće utjecali na razinu začuđujuće malih, zapravo nikad manjih ”prigodnih sniženja” povodom ”Black Fridaya”. Iz razgovora s našim sugrađanima možemo zaključiti kako smatraju da je ove je godine zadnji vikend u studenom postao vlastita suprotnost, da popusti koji se nude više nisu ni sjena ne samo onih u inozemstvu nego ni „naših od prije nekoliko godina”.
Turistička djelatnica Božena Butigan je vidno razočarana:- Ovo što u ”H&M”-u daju 20 posto uz uvjet minimalne potrošnje od 229 kuna je i smiješno i žalosno...to nije nikakav ”crni pretak” i uopće nije popust! To je ”navlakuša” i zamazivanje očiju. Ne sjećam se da su ikad manji popusti bili, a najiskrenije mislim da je razlog tome pohlepa trgovaca i vlasnika koji nas žele samo operušati. A to što dio trgovaca kaže da su cijemne malo smanjene zbog potrebe ”pokrića” gubitaka nastalih uslijed nekakvih silnih krađa, i to nam samo ”mažu oči”.
U trgovini „New Yorker” mladi konobar Dario Miljić traži odgovarajući komad odjeće, ali je i on vidno razočaran:- Popusti nisu kao u ostatku svijeta po 70 ili 80 posto zbog čega se ljudi doslovce bore za određene artikle i robu. Zapravo su smiješni, da ne kažem žalosni! Ne znam zašto su nama popusti tako mali, ali se očito sve proteže iz države zbog visokog PDV-a te trgovci očito ne žele dati veće popuste da bi zaradili. Razumijem trgovce, ali ne volim njihove marketinške trikove samo da privuku kupce, a zapravo ih prvo podisaju a potom cijene kao prigodno snize na one prvobitne. Primijetio sam da je popuste više gledaju i provjeravaju stariji da bi nešto uštedjeli, dok mi mlađi tražeći brendove kupujemo impulzivnije i ne tražimo nižu cijenu.
Marijana Radičević je računovođa i u trgovinu cipela "Mass" je došla samo zbog 16-godišnje kćerke koja mora u Zagreb sa školom:- Da nije toga, ne bih ni dolazila! Ovakvi su popusti sramota, vjerojatno su prije sniženja prvo podigli cijene koje su sad, kao, snizili na stare iznose!? Ovo apsolutno nisu popusti kakvi su u normalnim zemljama. Zbog ovoga sve više i kupujemo preko interneta, a da mi nije preša prva bih iz udobnosti doma kupila što kćeri treba. Vjerojatno nove navike kupaca utiču i na razinu popusta, a jedini rizik su brojevi na koje smo već naučili. Činjenica je da bi, da imamo para, više bi trošili i u klasičnim trgovinama u kojima sam čula da se krade, ali uglavnom u onim prehrambenim. A ljudi su, nažalost, postali maheri za krađe.
Diplomirana ekonomistica Kornelija Smolčić za popuste kaže da su „samo navlačenje da ljudi dođu u butige i nešto kupe”:- Uzor nam je Amerika, ali joj nismo ni blizu! Ovo je...ništa, nisam našla ništa s pristojnom cijenom, nego su ih nedavno povećali pa sad za ”crni petak” snizili. Ako je to povod, mislim da sniženja trebaju biti najmanje 50 posto. Strašno kako gledaju na nas! Znam da nam prijeti recesija te ljudi moraju promisliti prije nego novac potroše i nismo podneblje gdje se krade po trgovinama, tako da je smiješno obrazloženje da nam zbog krađa ne mogu dati veća sniženja.
Odgajateljica Tanja Kvesić kaže da se u nekim butigama ovo ipak može nazvati „crnim petkom”:- Rijetke su butige koje su dale pošteno sniženje. Građani najviše novca troše na hranu, ali upravo na nju uopće nema popusta niti se na nju odnosi ”black friday”! Najskuplji su i najteže je u Hrvatskoj naći artikle za djecu, tako da sam kao i ostali roditelji prisiljena kupovati posredstvom interneta, na kojeg smo mi u Dubrovniku posebno upućeni jer mislim da je, uz udaljenost trgovačkih centara, svugdje povoljnije nego u našem gradu. Mi smo u zlatnom kavezu gdje plaćamo život u najljepšem i najskupljem gradu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....