StoryEditorOCM
DubrovnikISTRAŽILI SMO|

ČUDO NA DUBROVAČKIM KOLNICIMA: Kamioni laki k‘o perce, a asfalt udubljen i grbav?!

Piše Gabrijela Bijelić
22. listopada 2020. - 15:27
Razrovani asfalt, grbe i udubljenja na kolniku, oštećeni slivnici uz prometnice...sve su to posljedice učestalih prolazaka teških kamiona, tegljača, bagera, pumpa za beton i drugih motornih grdosija kakve od 'eksplozije' građevinskih radova svakodnevno viđamo po dubrovačkim cestama, još i više u pokrajnjim nerazvrstanim cestama, posebno osjetljivima na prekomjernu tonažu.
U sezoni građenja motorizacije je sve više, ali kronično manjka prometne signalizacije s ograničenjem težine vozila koja smiju prolaziti preko asfaltne trake.
 

Znak u Solinskoj


Posljednja u javnosti spomenuta tabla nalazi se u Solinskoj ulici, a postavio ju je Grad Dubrovnik:
- U tom je slučaju, kod izvođenja radova privatnog investitora utvrđeno da je iskopom dovedena u pitanje stabilnost ceste, što je i potkrijepljeno dokazima sudskog vještaka. Zbog toga je bilo neophodno ograničiti najveću dopuštenu masu vozila na 3 i pol tone, kako bi se osigurala sigurnost prometovanja – ističu iz gradske uprave.

image
Grad Dubrovnik


Na upit o 'težinskoj' vertikalnoj signalizaciji i aktima za njezino postavljanje odgovaraju kako putem nadležnog komunalnog redarstva prate stanje ceste i izvođenja radova te u slučaju oštećenja nalažu investitoru, odnosno izvoditeljima radova sanaciju eventualnih oštećenja. Problematika je, dodaju, regulirana i kroz izdavanje dozvola za prekomjernu uporabu javnih prometnih površina. - Ograničavanjem prolaza određenoj kategoriji vozila bez uporišta u vidu možebitnog štetnog događaja dovodimo u nepovoljan položaj Grad Dubrovnik, a i druge uključene strane. Postupa se sukladno Odluci o nerazvrstanim cestama te se naplaćuje ulaz vozila težim od 7,5 tona u Grad – pojasnili su iz Grada Dubrovnika.
 

Bez papira - do dva sata


Odlukom o nerazvrstanim cestama na području Grada Dubrovnika precizirana je i naknada za njihovu prekomjernu uporabu koja za vozila ukupne težine 7,5 tona naviše dnevno iznosi 600 kuna, tjedno 2000, a na mjesec 6000 kuna. Graditelji koji se upuste u veće zahvate, plaćaju namjensku naknadu za jednogodišnje razdoblje od najmanje 250 tisuća kuna.

image
Srđan Vrančić/CROPIX


Nerazvrstana cesta može se uz postavljanje odgovarajuće signalizacije 'zauzeti' do dva sata bez pisanog odobrenja gradskog odjela za promet, no potraje li zauzeće dulje, uz prometni odjel, o svemu treba obavijestiti i policiju. Kod prekapanja radi popravaka ili ugradnje i priključenja komunalnih i drugih instalacija, korištenje je moguće uz odobrenje nadležnih i naknadu od 100 kuna po metru četvornom ili metru dužnom prometne površine nerazvrstane ceste koja će se prekopavati.
Nerazvrstanom cestom se inače smatra cesta na području Grada u općoj uporabi i vlasništvu Grada koja se koristi za promet vozilima.

Za udarne jame kazna 10 tisuća kuna
Gradska Odluka o nerazvrstanim cestama predviđa kaznu od 10 tisuća kuna za prekršaj izvoditelju radova koji ne osigura redovito održavanje nerazvrstanih cesta, ne popravlja udarne jame, oštećenja i druga opasna mjesta na nerazvrstanim cestama, ne prijavi radove ili ne poduzme mjere za otklanjanje opasnosti za oštećenje nerazvrstane ceste i sigurnosti prometa. Za prekršaj se novčano sankcionira i odgovorna osoba izvođača radova s 2 tisuće kuna.
22. lipanj 2024 12:38