Dubrovnik je još lani bio prva kruzerska luka na hrvatskom dijelu Jadrana, i po broju ticanja brodova na kružnim putovanjima, i po broju putnika koje su ti brodovi doveli. Ove godine je, na žalost, jasno da se nećemo ni približiti toj brojci. Koliko kruzera i putnika očekujete ove godine u odnosu na lani i kada bi mogli početi dolaziti?
Prošle godine kruzeri su uobičajeno najviše dolazili u Dubrovnik, odnosno luke Dubrovačko-neretvanske županije, gdje je ostvareno 59,4 posto svih kružnih putovanja u Republici Hrvatskoj. Ove godine, s obzirom na neizvjesnu situaciju razvoja pandemije COVID-19, teško je prognozirati brojke koje su uvjetovane stanjem na tržištu kružnih putovanja Mediteranom. Cruise turizam posebno je pogođen korona krizom. Otkazana su uplovljavanja brodova na kružnim putovanjima, prema sadašnjem stanju, do kraja srpnja 2020. Uvjet za normalizaciju putovanja je stabilnost u našem gradu i državi, ali i u emitivnim tržištima odakle dolazi najviše gostiju s kruzera. Brodske kompanije rade na pripremi mjera i protokola kako bi bili spremni u trenutku kada se cruise tržište ponovno otvori. Neizvjesnost je uzrokovana pojavom COVID-19 i zahtijeva kontinuiranu prilagodbu uvjetima na tržištu. Novim propisima će se definirati sve mjere i protokoli na brodovima, od trenutka ukrcaja do iskrcaja putnika i posade kako bi se sigurnost boravka na brodovima podigla na najveću moguću razinu. Smatram kako će u trećem kvartalu ove godine cruise tržište pomalo zaživjeti. Luka Dubrovnik je spremna za prihvat brodova na kružnim putovanjima u trenutku kada se za to ispune potrebni uvjeti.
Kako u Lučkoj upravi dočekujete ovu sezonu opterećenu korona krizom, čiji će se gubici moći zbrojiti tek na jesen, s obzirom da okosnicu razvoja luke predstavlja kruz turizam? Jeste li činjeničnom stanju prilagodili visinu lučkih pristojbi, plaće djelatnicima i troškove Luke i na koji način?
S obzirom na ostvareni promet i prihode iz prošle godine, ukupno financijsko stanje Lučke uprave Dubrovnik je zadovoljavajuće. Uredno se obavlja servisiranje tekućih obveza i poslovanja, koje je na žalost u ovoj sezoni opterećeno korona krizom. Što se tiče visine lučkih tarifa i pristojbi za upotrebu obale za brodove u raspremi i privremenom mirovanju brodova na lučkom području luke Dubrovnik – Gruž, nastojimo maksimalno izaći u susret brodarima i odobravamo odgovarajuće popuste za ove posjete. Raspolažemo s oko 800 metara operativne obale za prihvat jahti, brodica, manjih i većih brodova na kružnim putovanjima bez putnika koji u Republiku Hrvatsku uplovljavaju na vez radi raspreme ili privremenog mirovanja. Osnovna svrha raspreme je omogućiti repatrijaciju HR i EU članova posade. Izuzetno smo zadovoljni da na ovaj način možemo izaći u susret našim dugogodišnjim partnerima - brodskim kompanijama u ovim teškim trenucima tijekom trajanja pandemije COVID-19.
Krajem 2014. godine Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik objavilo je međunarodni natječaj za koncesiju za izgradnju i gospodarsko korištenje 25.096 kvadratnih metara lučkog područja, odnosno izgradnju lučkog terminala, no ugovor s potencijalnim koncesionarom, tursko-francuskim konzorcijem, nije potpisan. Je li Lučka uprava morala platiti odštetu potencijalnom investitoru? Kakav je danas status planiranog terminala?
Budući da u ugovorenim rokovima nisu ispunjeni svi uvjeti za sklapanje Ugovora o koncesiji, Odluka o dodjeli koncesije tursko-francuskom konzorciju je postala nevažeća u listopadu 2017. godine. Lučka uprava Dubrovnik nije tursko-francuskom konzorciju platila nikakvu odštetu niti je pokrenut bilo kakav postupak pred domaćim ili međunarodnim sudovima za
isplatom odštete po bilo kojem osnovu. Lučka uprava Dubrovnik nastavlja s razvojem ovoga projekta, ali uvažavajući smjernice i duh programa Respect the City i u opsegu kakav je primjeren gradu Dubrovniku, njegovom značaju i potrebama kao predvodnika održivog turizma na širem području Mediterana. Cilj Lučke uprave Dubrovnik je modernizacija luke i izgradnja novog putničkog terminala za brodove na kružnim putovanjima u luci Gruž koji bi se omogućilo da Dubrovnik postane home port destinacija, što bi imalo višestruke dugoročne pozitivne učinke na dubrovačko gospodarstvo.
Koji su projekti za razvoj Luke prioritetni i nastavlja li se njihova realizacija usprkos korona krizi?
Lučka uprava Dubrovnik, unatoč krizi uzrokovanoj virusom Covid-19, nastavlja s projektima kojima se unapređuje stupanj sigurnosne zaštite lučkog područja i ekološkog utjecaja lučkih aktivnosti na šire gradsko područje, od kojih su najznačajniji rekonstrukcija ogradnog zida lučkog područja sukladno ISPS standardima zaštite luka, koji je završen u siječnju ove godine; pri kraju su radovi rekonstrukcije i sanacije zaobalja vezova 7 i 8 kojima je sanirano oštećenje obalnog zida i zaobalnog platoa na vezovima 7 i 8, odnosno ispred upravne zgrade LUD; izveden je jedan dio građevinskih radova iz projekta energetske
obnove upravne zgrade; u sklopu EU projekta SUSPORT zamijenit će se elementi vanjske rasvjete lučkog područja LED tehnologijom, čime će potrošnja električne energije biti smanjena za 50 posto, kao i razina svjetlosnog onečišćenja, a u tijeku je i izrada dokumentacije, odnosno glavnog projekta Batahovina, za nastavak izgradnje nove operativne obale na području
Batahovine, za koju planiramo do kraja ove godine podnijeti zahtjev za izdavanje građevinske dozvole.
Primili ste dva kruzera kompanije Carnival koji su iskrcali dio osoblja u Dubrovniku. Kako su tekli ti pregovori, zašto ih je primio baš Dubrovnik i hoće li biti još ovakvih 'kriznih' uplovljavanja u grušku luku?
Lučka uprava Dubrovnik zaprimila je veliki broj upita o mogućnosti prihvata brodova i obavljanja operacija repatrijacije pomoraca s brodova na kružnim putovanjima. Tako su u luci Dubrovnik uspješno ostvareni procesi repatrijacije pomoraca s dva broda Carnival Cruise Linesa: Carnival Magic 20.-29.05.2020. i Carnival Breeze 26.-28.05.2020. Radi se o uplovljavanjima brodova i operaciji repatrijacije 1.866 pomoraca, članova posade iz Hrvatske i država u okruženju koja se obavila u koordinaciji sa Stožerom civilne zaštite DNŽ, PU DNŽ, Lučkom kapetanijom Dubrovnik i Sindikatom pomoraca Hrvatske. Pomorci s brodova su ovisno o destinacijama do svojih kuća transportirani autobusima i charter letovima. Luka Dubrovnik je spremna, kao i u razdoblju do sada, primiti pomorce koji se nastoje vratiti u matične zemlje iz raznih krajeva svijeta, poštujući sve propisane protokole, uključujući i testiranje na koronavirus.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....