StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoBudi kotačić promjene

Kako gostima ponuditi više? Centar za poduzetništvo organizira konferenciju o diversifikaciji dubrovačkog turističkog proizvoda

Piše Maja Rilović Koprivec
23. studenog 2021. - 14:40

Centar za poduzetništvo Dubrovačko – neretvanske županije 26. studenog 2021. godine organizira konferenciju pod nazivom Budi Kotačić promjene – Diversifikacija dubrovačkog turističkog proizvoda. Konferencija će se održati u hotelu Adria s početkom u 9 sati.

Svake godine, Dubrovnik se susreće s značajnim porastima u broju dolazaka. Samo u razdoblju od 2015. do 2019. taj broj je porastao za 62%. Konkretnije, 2015. godine Dubrovnik je imao 0,89 milijuna dolazaka, dok je 2019. taj broj bio 1,44 milijuna. Ukoliko razmišljamo samo brojkama, svakako možemo biti ponosni na globalni interes za posjetom Dubrovniku. Međutim, ako želimo raditi na održivom i otpornom turizmu,brojke su samo jedan od faktora koji je relevantan. Potrebno je detektirati slabosti postojećeg sustava i ponuditi konkretna i provediva rješenja kako bi Grad i dalje mogao primati brojne goste koji ga žele posjetiti, a u isto vrijeme ponuditi im posebno iskustvo koje će moći preporučiti svima, navode iz dubrovačkog Centra za poduzetništvo.

Izazov koji smatramo gorućim, a posebno je istaknut kroz epidemiju Covida 19, je upravo ta brojnost turista koji se u isto vrijeme slijevaju u staru gradsku jezgru i stvaraju nesnosne gužve a samim tim gube prilikuza doživljaj Dubrovnika u pravom svjetlu. Osim kratkoročnog i individualnog iskustva, to značajno utječe na dugoročnu globalnu percepciju destinacije.Također, Dubrovnik kao destinacija ne smije ovisiti o nepogodama koje svake sezone pogađaju neku od konkurentnih destinacija te dobivati njihove goste na račun toga. Dubrovnik kao destinacija mora pridobiti posjetitelje na temelju svojih konkurentskih prednosti i biti njihov prvi izbor. Postavljaju se pitanja kako ponuditi „nešto više“? Koju priču želimo ispričati svojim posjetiteljima? Kakvo iskustvo želimo da ponesu sa sobom i podijele s drugim ljudima? Centar za poduzetništvo u tom smislu smatra svojim zadatkom usmjeriti napore na dijalog s malim i srednjim poduzetnicima čije je uključivanje u rješavanje navedenih izazova od krucijalne važnosti.S tim ciljem, Centar za poduzetništvo organizira konferenciju pod nazivom Budi Kotačić promjene –Diversifikacija dubrovačkog turističkog proizvoda. Kroz predavanja i panel

raspravu eminentnih hrvatskih stručnjaka u turizmu, želimo predložiti smjer razmišljanja i neka rješenja za izazove koje ističemo. Neka od rješenja su već pokrenuta i pokazuju da se Dubrovnik kreće u pravom smjeru. Međutim, sama opća turistička strategija nije dovoljna ukoliko je više poduzetnika svojim djelovanjem ne potiče.Prijedlozi koji će se predstaviti na konferenciji ići će u smjeru disperzije ponude van stare gradske jezgre kako bi boravak u Dubrovniku i okolici bio sadržajniji i poticao posjetitelje da tek jedan dio svog vremena provedu u samom gradu, a ostatak posvete istraživanju županije. Savršen primjer takvog plana prikazat će u svom predavanju Jan de Jong koji će govoriti o programu za digitalne nomade, cijelom procesu koji je prethodio uvođenju viza za takvu vrstu posjetitelja, trenutnoj ponudi kao i budućim ciljevima.

Kao primjer dobre prakse, Barbara Lončarić Lučić će predstaviti svoju agenciju Adriatic Seachange koja cilja upravo digitalne nomade te im pruža iskustva van utabanih turističkih ruta i omogućuje im upoznavanje destinacije kroz interakciju s lokalnim stanovništvom, tradicijom i poviješću te upoznavanje s današnjim načinom života, uz pružanje podrške u dobivanju vize, pronalasku smještaja, prostora za rad te asistencijom u svakodnevnim izazovima i potrebama.

Goran Rihelj će se u svom predavanju usmjeriti na sličnu temu prikazujući pozitivne primjere iz Hrvatske koji mogu usmjeriti poduzetnike ka udruživanju i okrupnjavanju ponude određenih lokaliteta kako bi se zajednički usmjerila marketinška kampanja i prikazala šira ponuda destinacije. To bi potaknulo na pozicioniranje dubrovačko-neretvanske županije kao long stay destinacije.

Panel rasprava u kojoj će sudjelovati stručnjaci za razvoj turističkih proizvoda Zoran Pejović i Duje Bralić te predsjednica Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Dubrovačko-neretvanske županije Nikolina Farčićima za cilj analizirati turističku strategiju i dati smjernice kako poduzetnici svojim radom mogu razviti proizvode koji će istu poduprijeti. Planirane su i konkretnije teme koje će se obraditi:

•Potencijali i ograničenja rasta određenih grana turizma u Dubrovniku i DNŽ

•Projekcije rasta određenih grana turizma i mjesto DBK i DNŽ

•Komparativni primjeri regija i destinacija te pripadajući pipeline projekata

•Vrste usluga i proizvoda koje su potrebne za diversifikaciju proizvodnog miksa destinacije

•Ostali relevantni indikatori (demografski, infrastrukturni, socio-ekonomski) kao podloga za razvo

j•Umrežavanje subjekata u ''ekosustavu'' kojemu pripadaju mali poduzetnici (javna uprava, privatni sektor, obrazovne ustanove, razvojni centri i sl.Kroz primjere dobre prakse koje će predstaviti lokalni poduzetnici prikazat će se potencijali i načini kako je diversifikacija moguća i koliko benefita je donijela svojim vlasnicima ali i održivom razvoju destinacije. Poduzetnici koji će se predstaviti su: -Nino Dubretić, Direct Booker

-John Daničić, Eco Tuk Tours

-Vesna Čelebić, Green Sea safari.

Duboko vjerujući da gospodarstvo, a za Dubrovačko-neretvansku županiju posebno turizam, počivaju na ponudi malih i srednjih poduzetnika direktno ili indirektno povezanih s turizmom, ovom konferencijom želimo iste potaknuti na promišljanje o dodatnim mogućnostima razvoja svojih proizvoda te formiranju ponude koja slijedi turističku strategiju ka održivom i otpornom turizmu, pišu iz Centra.

28. studeni 2024 17:49