Julijo Srgota, novi je direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije. Na ponovljenom natječaju on je na današnjoj sjednici Turističkog vijeća kojim predsjedava župan Nikola Dobroslavić dobio najviše glasova članova. Izabran je na mandat od 4 godine, a evo što je za Dubrovački vjesnik rekao nakon što je njegov izbor i službeno potvrđen.
- Hvala predsjedniku Turističke zajednice i cijelom Turističkom vijeću TZ-a na ukazanom povjerenju. U turizmu sam jako dugo, volim ga i nadam se da je i taj COVID koji je naš turizam koštao jako puno, sada iza nas. Ova sezona je to i pokazala, rezultati su dobri sve ide u dobrom smjeru i mislim da jako puno možemo napraviti dalje u istom pravcu. Veselim se novim izazovima, a ne sumnjam da će ih na ovom radnom mjestu biti.
Koje su glavne smjernice programa kojeg ste predstavili Turističkom vijeću Županijske TZ?
Svi znamo kako je Dubrovnik svjetski poznat i da su ga strategije odredile kao elitnu destinaciju. Da bi se to ostvarilo mi moramo sve ove naše neiskorištene hotelske kapacitete u Županiji, što prije staviti u funkciju. Mislim da i Turistička zajednica tu mora pomoći, promovirati koliko god može da se svi ti postojeći objekti obnove. Dubrovnik treba biti elitna destinacija, ali ima puno prostora i za razvoj čitave županije. Mislim da ima puno prostora za Lastovo i Korčulu i Pelješac, a da ne govorimo o Neretvi koja je sada puno bliža od kada imamo Pelješki most. Benefiti izgradnje mosta već se vide i mislim da ćemo i iduće godine kada poradimo na tržištima europskih zemalja i most biti dodatan poticaj za turističke dolaske ovdje.
Također, a o tome sam dosta govorio i na Vijeću, mislim da trebamo nastaviti razvijati nautički turizam. Taj je segment do COVID-a rastao po dvoznamenkastim stopama, ali mislim da je naša obala još nebrušeni dijamant. Imamo razvedenu i lijepu obalu u cijeloj Županiji, a koju nismo do sada maksimalno iskorištavali. Mislim da prelijepe vale Mljeta i Lastova pružaju ogromne mogućnosti za veći razvoj nautičkog turizma.
Na koja tržišta će se u vašem mandatu na čelu županijske TZ staviti naglasak u promociji Županije?
- Mi smo do 2019. godine četvrtinu svih dolazaka ostvarivali s drugih kontinenata. Veći dio Županije, ovaj dubrovački bazen je izrazita avio destinacija i toga smo svjesni, pa ako se prilike s Ukrajini s COVD-om ne pogoršaju, a nadam se da neće, radit ćemo promocije za povratak gostiju tih dalekih tržišta Azije, a posebno Amerike. Uz goste iz Ujedinjenog Kraljevstva to su gosti koji su odlični potrošači i garantiraju elitni turizam za cijelu županiju jer tko dođe u Dubrovnik posjetit će i Korčulu, Mljet, Neretvu.