Svi su u Londonu puni optimizma! Odjeci su to sa sajma World Travel Market (WTM) jednog od najvećih svjetskih turističkih sajmova koji se upravo održava, ove godine ponovno uživo, a na kojem se hrvatska turistička ponuda predstavlja se na velikom štandu HTZ-a i 16 suizlagača, među kojima i turistička zajednica županije Dubrovačko-neretvanske.
Vladimir Bakić, direktor Županijske turističke zajednice također govori o optimističnim očekivanjima koje su iznosili tijekom razgovora partneri na sajmu u Velikoj Britaniji, odakle je prije pandemije COVID-a 19 dolazilo najviše gostiju na dubrovačko područje.
Zadovoljni s najavama
- Razina sajma razumljivo nije na razini onoga što je bilo prije, puno je manje i izlagača, a onda i poslovnih posjetitelja, no naši najvažniji partneri su bili na štandu i obavili smo s njima najvažnije razgovore. Svi očekuju da će krajem ožujka i početkom travnja sve krenuti u punom ritmu, približno, ili malo ispod onoga što je bilo ostvareno u 2019. godini. Naravno, ako okolnosti ne budu išle prema goremu, za očekivati je povratak tržišta uz nešto niži intenzitet nego je bio 2019. godine, no ne toliko da ne bi već sada bili zadovoljni s najavama – govori Vladimir Bakić.
- Očekuje se da mjere za turistička putovanja neće biti strože nego su to sada i da u tom kontekstu svi planiraju početak letenja krajem ožujka početkom travnja što je uobičajeni ritam iz Engleske. Vjerujem da će se to tako i ostvariti – kaže Bakić.
Da će ove godine biti i turističke predsezone pohvalili su se već prvoga dana WTM-a i iz HTZ-a i to odličnim najavama i većim brojem aviolinija za iduću godinu, od predstavnika Jet2.com-a, i TUI-a najvažnijih partnera na britanskom tržištu, koji dovodi najveći broj britanskih turista. Očekuje se nastavak pozitivnih trendova i daljnji oporavak turističkog tržišta u 2022. godini.
Zanimanje postoji, naši su partneri realno optimistični i svi se nadamo da će sljedeća sezona uspjeti - govori i Stanko Ljubić iz Londona. Bookinga ima, uz cijepljene, preboljele i testirane realno je biti optimističan da će iduća sezona biti dobra, kaže on.
- Prema ugovorima koje imamo i dogovorima koje smo održali očekujemo da sezona bude kao 2019. godine, a to znači da početak bude oko Uskrsa, krajem ožujka i da se onda promet povećava prema sezoni. Uglavnom, svi su nas stavili u svoje programe za 2022. za razliku od 2020. i 21. i očekujemo da će uz procjepljivanje, a u Velikoj Britaniji će biti dosta i onih cijepljenih trećom dozom i cijepljenih mlađih osoba, putovati bez straha. U odnosu na dosadašnje pokazatelje pa i samo time što se sajam u Londonu održava, sve ukazuje da se ide prema nekakvom normalnoj sezoni i da je optimizam bez nekih euforija realan.
Pred sezona i posezona je ono gdje se zarađuje, a za sezonu računamo sa 110 posto, dodaje Ljubić i kako se turistički djelatnici nadaju da će u našoj Županiji dogodine biti otvoreni svi oni hoteli koji su ove sezone ostali zatvoreni jer je to nedostajalo naročito u punoju sezoni.
Booking bolji nego 2019.
Londonski sajam imat će i svoje virtualno izdanje koje će se održati od 8. do 9. studenoga na online platformi sajma, na kojem će svakako biti i više sudionika iz Hrvatske, koji možda nemaju potrebe za poslovnim susretima na WTM-u no svakako cijene događanja na WTM-u kao procjenu buduće sezone.
Nino Dubretić, iz Direct Bookera, čija platforma okuplja male iznajmljivače privatnoga smještaja nije u Londonu jer to njegova platforma ne traži, no svakako ih raduju najave iz Londona kako će turistički avioni krenuti već krajem ožujka.
- Što se tiče najava i rezervacija za iduću sezonu kada se gleda dinamika rezerviranja najave su dobre - govori Dubretić - možda čak i bolje u odnosu na 2019. i na sezonu 2020. što je iznenađujuće budući da je veliki last booking. Kako sada stvari stoje sezona bi mogla biti bolja od on kakva je trebala biti 2020., ali naravno sve je to na dugom štapu. No po ulazu rezervacija jasno je da gosti žele putovati i za rezerviranje se ne čeka sama sezona nego sve vrijeme ima rezervacija – dodaje Dubretić.