Probleme rješavaju efikasno
- Ne, to je pogrešna informacija. Nikoga nisu tužili. Naravno, htjeli su ostati na tom području, a Crodux nije htio ulaziti u prostor jer Luka Dubrovnik za to područje ima ugovor o koncesiji do 2023. godine. To im je prekratak rok, a što će biti nakon 2023., hoće li koncesija na natječaj i kako će se to riješiti, pitanje je za Županijsku lučku upravu – kaže Željko Raguž, direktor Luke Dubrovnik.
Kolika je cijena podkoncesije koju im Ina plaća, ne otkrivaju Raguž ni naftna kompanija.
- Opskrba je uredna, nema nikakvih problema u isporuci. Ina uredno plaća mjesečni iznos, koji je jednak već godinama - govori direktor Luke, dioničkog društva u kojem je najveći dioničar Grad Dubrovnik, a sam iznos je, kaže, poslovna tajna.
- INA na razini Grada Dubrovnika i županije ima vrlo dobru suradnju. Sa svim administrativnim, upravnim i gospodarskim tijelima rješavamo operativne probleme efikasno i promptno, bez potreba tužbi s bilo čije strane. Namjera nam je i nadalje razvijati infrastrukturu opskrbe naftnim derivatima na tom području i poboljšavati kvalitetu usluge svim građanima i turistima, te smo zainteresirani sudjelovati u svim projektima koje grad i županija planiraju na tom području – poručuju iz Ine.
Dio pomorskog dobra gdje se nalazi skladište naftnih derivata u nadležnosti je Županijske lučke uprave. U lipnju 2011. godine s Lukom Dubrovnik potpisali su ugovor o prvenstvenoj koncesiji za obavljanje lučkih djelatnosti i korištenje i održavanje objekata lučke infrastrukture i suprastrukture na lučkom području gradske luke Dubrovnik i luke Sustjepan, na rok od dvanaest godina.
Načuo
Za razliku od Raguža, ravnatelj Županijske lučke uprave Željko Dadić kako Luka Dubrovnik koncesiju za sva područja u njihovoj nadležnosti, u Gružu i na Batahovini, plaća ukupno 35 tisuća eura te dva posto varijabilnog dijela. Za nesuglasice s Inom, Dadić kaže: „Čuo sam nešto o tome, ali to nema veze s nama, morate pitati Luku Dubrovnik“.
Podatak o rokovima ugovora o koncesiji između Lučke uprave Dubrovačko-neretvanske županije i Luke Dubrovnik javan je i stoji na njihovim službenim stranicama. Taj je podatak bio dostupan Croduxu derivati dva koji je za skladište bivšeg Shella Luci ponudio veći iznos podkoncesije nego Ina. Nakon dogovora s Lukom Dubrovnik, iz Croduxa su objavili kako će „poduzeti sve što je potrebno kako bi se u najskorijem mogućem vremenskom roku omogućilo snabdijevanje korisnika naftnim derivatima na području Batahovine u Dubrovniku“, kako će „prije početka rada biti neophodno provesti stanovita investicijska ulaganja koja će Crodux derivati dva d.o.o. i realizirati, ali ona iziskuju određeno vrijeme“, te da u Sustjepanu planiraju omogućiti snabdijevanje korisnika eurodieselom, eurodieselom plavim te loživim uljem ekstra lakim EURO.
Unatoč svemu tome, odustali su.
Istodobno, nekoliko stotina metara dalje, pored križanja u Sutjepanu, radi se na novom projektu benzinske postaje za plovila, ali i za vozila. Radi se o prostoru dužine 140 metara s objektom na čak tri etaže s trgovačkim i ugostiteljskim sadržajima.
Usporili s novom postajom
Ideja je krenula od Lukoila, koji se povukao, a izradu projekta je preuzeo upravo Crodux derivati dva. Koncesiju za ovaj dio pomorskog dobra Lučka uprava Dubrovnik trebala je raspisati još prošle zime, no sve se odužilo. Odlučili su usporiti i prije objave natječaja provjeriti kako su stvari tekle s nekim drugim sličnim projektima, poput onoga u Gaženici.
- Ne žurimo s tim jer želimo sve pripremiti do najmanjih detalja – kaže Blaž Pezo, ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik.
Koliko mu je poznato, Crodux je i dalje zainteresiran za ovaj projekt.
- Svi se raspituju kad će natječaj, Crodux, Ina, čak i Lukoil koji se svojedobno iz toga povukao. Postaja će biti na dobrom mjestu, moderna dostupnija i sigurnija, na samom početku kanala. Dugoročno to je najbolja pozicija za pružatelje ove vrste usluge i korisnike. Postaja u marini nije najprikladnija za plovila ni za samu okolinu – navodi Pezo.
Podsjetimo, Dubrovačko-neretvanska županija je 2017. istupila s mišljenjem kako je projekt u suprotnosti s Urbanističkim planom uređenja Gruški akvatorij. Upozorili su kako zahvat nije u skladu s planovima „primarno u odabiru nove lokacije, neuvažavanju prometnih rješenja prostorno-planske dokumentacije, dimenzioniranju i kapacitetu benzinske postaje i planiranih vezova u moru te pratećih sadržaja na tri etaže i neuvažavanju odredaba zaštite prirode i kulturne baštine na lokaciji“.