-Sezona 2023. bilježi više od 370 ticanja kruzera i s ticanjima predstavlja povećanje od 20 posto u odnosu na 2022.godinu, ali i porast od skoro 40 posto u odnosu na broj putnika- ističe u rezimeu ovogodišnje kruzing-sezone ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo i pojašnjava:
-Razlog je ukidanje rigoroznog ograničenja broja putnika koji se, obzirom na koronu mogu ukrcati, što je vrijedilo tijekom 2022. godine te ne čudi veća popunjenost brodova. Taj trend nastavljamo i iduće, 2024. godine, kad očekujemo 10 posto više ticanja. No, još ne znamo koliko će to biti više u odnosu na ove godine zabilježeih više od 550 tisuća putnika. Još smo daleko od razdoblja pred koronu, kad smo bilježili skoro 800 tisuća putnika. No, odlučili smo se podržati ”Respect the City” platformu i stoga ne trčimo za rekordima, nego idemo na kvalitetno upravljanje destinacijom. Primjer je podatak kako u periodu od svibnja do listopada imamo jednako po 50 ticanja. Znači, poslujemo uravnoteženo. Uz to, imamo 15-20 ticanja i tijekom ožujka te travnja, što praktički znači cjelogodišnje poslovanje s kruzerima.
O ponovnoj uspostavi brodskog prometa i tijekom zime, ravnatelj Pezo naglašava:- Kompanija ”Costa Crociere” pokušava ove godine uvesti zimski režim plovidbe te će nam dolaziti sve do veljače, što je dobar pokušaj kojeg Lučka uprava podržava. Tek ćemo vidjeti kakav će biti rezultat, ali cilj nam je održivost, a ne više od 80 ticanja mjesečno kao prije korone. Ne želimo da nas prati loš glas, a mislim da su nam i gosti sve kvalitetniji potrošači. Posebnu pažnju posvećujemo ideji home porta gdje pokušavamo maksimalno izaći u susret kompanijama koje to žele i biti im servis. Jer, ukrcaj i iskrcaj putnika preko naše luke kao i njihov boravak u gradskim hotelima, uz kvalitetnu aerodromsku uslugu, segmenti su na kojima intenzivno radimo- kaže Pezo i o home portu pojašnjava:
-Kad govorimo o home portu, mislimo prvenstveno na ukrcaj i iskrcaj putnika jer se ne možemo nositi s nekim velikim teretnim lukama koje mogu dati opskrbu brodova namirnicama. Jer, putnici su nam vrlo važni, a povećanjem kapaciteta Zračne luke i s izgradnjom novog terminala nećemo se postidjeti i da će ta ideja biti zanimljiva mnogim kompanijama, a da će s tom idejom biti zadovoljni i putnici. Od kruzing- kompanija dominantna je Marella koja je već dovela skoro duplo veće brodove kojima kapacitet više nje oko 1700, nego 2800 putnika. Ove smo godine imali 70- 80 tisuća putnika u home portu, što je odlično. S novim terminalom i boljim prostornim mogućnostima i opremom brojke će se samo povećati. A sukladno zahtjevima Schengena, već smo nabavili dio najmodernije opreme, kao i nove kućice za kontrolu putovnica. Već smo obavili i neke preinake a pratimo i postavljene standarde za home-port operacije.