Bez obzira na veliki optimizam, postoji i određeni strah,” bile su to uvodne riječi sa sastanka na Zoomu prošli tjedan. “Cjepivo može preokrenuti ovu situaciju, ali postoji puno “ali”, ništa još nije sigurno,” čulo se dalje na sastanku. Na spomenutoj konferenciji bile su prisutne neke od najvećih putničkih agencija i zrakoplovnih tvrtki iz Velike Britanije, a s obzirom da su Britanci najbrojniji turisti u našem gradu, pažljivo sam poslušao što se govorilo o predstojećoj sezoni. Riječ C(jepivo) ponovila se nebrojeno puta.
Volio bih da mogu prenijeti kako će ove godine sezona biti odlična, da ćemo se vratiti u dane turističke “slave”. Iako bez sumnje postoji veliki interes za Dubrovnik i općenito Hrvatsku, postoji oprez. Za nekoliko dana, 25. veljače, obilježit ćemo godinu dana od pojave prvog potvrđenog slučaja Covidom-19 u našoj zemlji. Jeste li gledali film Beskrajni dan s Billom Murrayom? On tu cijelo vrijeme proživljava jedan te isti dan. Mi smo upravo prošli cijelu godinu poput beskrajnog dana. Ja stvarno ne mogu proć ‘ još istih 12 mjeseci!
Zahuktalo se cijepljenje
“Velika Britanija troši cjepivo nevjerojatnom brzinom, dosegnut je cilj od 15 milijuna procijepljenih tako da se nadamo da ćemo ožujak dočekati s popuštanjem mjera za Covid-19,” rečeno je nadalje na konferenciji. Nada je druga riječ koja se spomenula puno puta. Nadao sam se da ću vam moći prenijeti ekskluzivu kako će britanski turisti pohrliti k nama već u svibnju, no nažalost to nije slučaj. Da sam prognozer, a nisam, rekao bih da bi sredinom lipnja mogli pomalo početi dolaziti turisti iz Velike Britanije. Bez imalo sumnje nestrpljivi su da počnu putovati.
Na samom početku 2021. godine najveći zračni promet bio je na relaciji London-Dubai. Preciznije, u prvom tjednu siječnja za tu je rutu prodano nevjerojatnih 190.000 avionskih karata. Naravno, sve se to promijenilo kad su počele restrikcije u prometu između Engleske i Ujedinjenih Emirata. Sve to govori nam koliko su Britanci zapravo željni putovanja i sunca. To sam primijetio i na licima predstavnika zrakoplovnih kompanija koji su bili na konferenciji. U potrazi su za sigurnim rutama, za rutama na kojima mogu zaraditi novac.
Niskobudžetni avio-prijevoznik Ryanair u cijeloj je situaciji “malo” pretjerao s tv reklamom u kojoj je putnicima nudio putovanje odmah nakon primljene prve doze cjepiva po principu Jab&Go (cjepi se i putuj)! Stigao je veliki broj pritužbi pa su vlasti zabranile taj oglas. Bio je to još jedan pokazatelj koliko su zapravo avio-kompanije očajne. Sve nade polažu se u cjepivo i ono što će se zvati “zelena putovnica”.
Moja obitelj u Velikoj Britaniji također je započela s cijepljenjem. Moja se majka prva cijepila i sad se osjeća puno sigurnije. Rekla je “odgovaranje na pitanja trajalo je puno dulje od samog cijepljenja”. Slijedila ju je zatim moja sestra, koja radi za Nacionalni zdravstveni servis pa je bila visoko u redu za cjepivo.
Znači li to da će mi uskoro moći doći u posjetu? Iskreno se nadam! Zato, prema svemu viđenom na konferenciji, držimo fige da već polovicom lipnja vidimo prve turiste iz Britanije u Dubrovniku. Budimo realni, bez njih sezone neće biti, samo pogledajmo što se dogodilo lani kad je nastupila zabrana putovanja. Također imam osjećaj da će biti cjenkanja i da bi sezona mogla biti dulja nego inače.
Sve dok budemo vodili računa o tome da držimo situaciju s Covidom-19 pod kontrolom i da se procijepi dovoljan broj ljudi, kolovoz bi mogao biti vrhunac sezone. Ako, i to veliki ako, bismo mogli napraviti i sadržaje izvan sezone onda bi ona trajala cijelu godinu. Na tu sam temu stvarno potrošio jako puno glasa i lobiranja pa neću još računati da bi se to moglo dogoditi. Ako ste se nadali ranom početku sezone kako biste nadoknadili gubitke, žao mi je. Ali, nada umire posljednja. Nakon cijele godine “beskrajnog dana” veliko će olakšanje biti da prepreke krenu padati. Na kraju, ja znam bar dvoje britanskih turista koji će sigurno doputovati!