StoryEditorOCM
KulturaSTIŽU VILE I ZMAJ |

Zlatno libro ponovno otvara svoje stranice - ovaj put na Velikoj sceni Kazališta Marina Držića, a stiže i Vesna Pisarović Jazz Trio "Mišolovka"

Piše Bruno Lucić
27. listopada 2020. - 14:34
Povodom izvedbi glazbeno-scenskog djela „Zlatno libro - bajke dubrovačkog kraja“ u režiji Helene Petković u Kazalištu Marina Držića, u dubrovačkom je teatru održana konferencija za medije. Praizvedba djela nastalog u koprodukciji Dubrovačkih ljetnih igara i KMD-a bila je u sklopu 71. festivalskog ljeta 1. kolovoza na igralištu Collegiuma Ragusinum.

- Najmlađu i odraslu publiku očekuje jedan duhovit i zabavni, vedri vilinski svijet gdje vile kroz niz bajki iz dubrovačkog kraja pokušavaju dječaka koji živi u suvremenom svijetu koji naš suvremenik naučiti nekim životnim vrijednostima provodeći ga baš kroz te bajke, najavila je redateljica otkrivši kako je bilo 'vratiti' se predstavi nakon više do dva mjeseca.

image
Božo Radić/Cropix


- S obzirom da smo u međuvremenu svi ušli u neke druge procese onda je malo neobično, ali kad sam upalila snimku i pogledala ponovno tekst onda mi se jako brzo sve vratilo s obzirom da smo imali jedan divan proces, pogotovo zahvaljujući glumcima, orkestru, zapravo svi koji su sudjelovali su disali kao jedno tako da, kad čovjek ima takav proces - onda se to pamti. Ambijent donosi neke svoje vrijednosti, taj autentični prostor donosi neku dodanu vrijednost, a s druge strane, Kazalište opet ima neke olakotne okolnosti zbog toga što je tu mir, tišina, rasvjeta funkcionira sigurno bolje i lakše, lakše je te neke stvari postaviti kad nisi ovisan o vanjskim uvjetima koji su uvijek nepredvidivi tako da mislim da sve ima svoj 'pro' i 'contra'. Dubrovnik i jest specifičan u svijetu, ne samo na nacionalnom nivou, baš po toj ambijentalnosti i po specifičnom tretmanu prostora koji donosi predstavi donosi nešto dodano. I jedno i drugo ima svoje prednosti i mane. Nadam se da nećemo smanjiti zaigranost, ali ćemo je možda samo malo suziti u prostoru, pojasnila je redateljica.



Glumci su lako podnijeli povratak u zatvoreni prostor.

- Nije bio toliki problem zato što smo predstavu u principu postavljali ovdje pa smo sve to malo proširili. Pretpostavljam da većina glumaca više voli kad ima veći prostor jer je to ipak omogućuje u mizansceni i interpretaciji neku širinu i lakše je tako igrati, ali mislim da neće biti problem u Kazalištu. Struktura predstave će ostati manje-više ista, ali najveća razlika je odsustvo orkestra. Radimo s matricama odnosno s unaprijed pripremljenim brojevima, a tamo smo imali mogućnost da živi orkestar odgovara glumcima i da su u suigri i orkestar i glumci, ovdje nemamo tu mogućnost, ali onda ipak imamo mogućnost tehničke kontrole tako da se opet nešto gubi, a nešto dobiva. Mislim da je živa glazba na sceni jedan vrijedni element i žao mi je što nemamo tu mogućnost i u Kazalištu da djeca to vide, ali možda opet bude prilike na Igrama., istaknula je redateljica.

image
Božo Radić/Cropix


Petković je prokomentirala kako na predstavu gleda nakon Igara.

- Čovjek kad ima odmak uvijek vidi što se moglo bolje ili što se moglo drukčije, ali treba sebi priznati, u umjetničkom radu, da si to ti u tom trenutku i u tim mogućnostima. Da, neke sitne korekcije uvijek mogu ići i dobro dođu, ali mislim da nije nužno. Mislim da je 'ok' zadržati ono što se postiglo u nekom trenutku jer naravno, za deset godina niti bih ja napravila takvu predstavu niti bi oni napravili predstavu, ali s druge strane, ta predstava ima kvalitetu neke svoje mladosti, zaigranosti, svježine tako da sam sve u svemu zadovoljna. Pozvala bih svu djecu i odrasle i tinejdžere, mislim da svatko može pronaći nešto za sebe u ovoj predstavi tako da pozivam sve da nam se pridruže u Kazalištu Marina Držića, poručila je Petković na kraju u šali dodavši kako je zmaj iz predstave i dalje strašan.

U komadu glume: Ivana Gulin (Vila 1), Hrvoje Sebastijan (Vila 2), Mirej Stanić (Vila 3), Zdeslav Čotić (Vila 4), Bojan Beribaka (Vila 5), Dario Gverović (Jan) i Dan Vukelić (Dječak).

Skladatelj je Ivan Končić, dramatizaciju teksta i dramaturgiju potpisuju Marin Lisjak i Filip Jurjević, scenografkinja i kostimografkinja je Irena Kraljić, oblikovatelj svjetla Marko Mijatović, suradnik scenografkinje Denis Rubinić, a oblikovateljica oglavlja i dekoracija Ana Mikulić.

image
71. Igre | Zlatno Libro - bajke iz dubrovačkog kraja


- Predstava „Zlatno libro” nastala je prema odabranim bajkama iz dubrovačkog kraja koje su Aleksandra Piteša i Ivica Kipre sakupili i adaptirali u istoimenoj knjizi u izdanju Dubrovačkih muzeja. Ove bajke pripadaju klasičnim primjerima narodnog usmenog stvaralaštva te su bogate fantazmagoričnim likovima, napetim „dramskim” situacijama u kojima se na različite načine iskušavaju i nagrađuju kvalitete protagonista, prepune su arhetipskih elemenata koji, čitani iz suvremene vizure, otvaraju prostor za duhovitu i zanimljivu teatralizaciju. Također, priče obiluju zanimljivim akustičnim slikama i elementima. U dramatizaciji se isprepleću fabule, motivi i likovi iz različitih priča ("Djevojčica iz ružmarina", "Tri brata i zlatna jabuka", "Vilenik") kako bi se na sceni stvorio originalan svijet, zanimljiv i privlačan najmlađoj publici. Predstava je ostvarena uz potporu zaklade Caboga Stiftung, stoji u popratnom tekstu.
Izvedbe su na rasporedu 30. i 31. listopada, 7. i 14. studenog, 18., 19. i 20. prosinca - sve s početkom u 19 sati.

Vesna Pisarović Jazz Trio „Mišolovka“ u KMD-u
Ivar Roban Križić, Krunoslav Levačić i Vesna Pisarović predstavit će dubrovačkoj publici 29. listopada s početkom u 20.30 sati u Kazalištu Marina Držića izvrnute jazz standarde, stare šlagere, te nekolicinu klasika free jazza. Glas, bas i bubnjevi pritom su sasvim dovoljni da pruže jednu zaokruženu cjelinu: vrebajući ne sentimentalne i sladunjave note, već razigrane i odvažne, često začudne, ili pak satirične, ali nadasve originalne izraze.

Pisarović u Dubrovnik stiže u pratnji bubnjara Krunoslava Levačića, vrsnog pedagoga te autora udžbenika bubnjarskih tehnika. Čest je gost međunarodne jazz scene u Europi te dobitnik nagrade Status HGU za najboljeg jazz bubnjara u 1997. i najboljeg jazz i rock bubnjara u 1998. godini. Uz Pisarović i Levačića, trio “Mišolovka” zaokružuje kontrabasist Ivar Roban Križić. Stekao je magisterij iz kontrabasa na jazz akademiji u Grazu. Član je bivšeg HGM Big Banda, te Zagreb Jazz Orkestra s kojima je imao prilike surađivati s raznim imenima internacionalne jazz scene (Miguel Zenon, Luis Bonilla, Fay Claasen, Don Menza, Jim McNeely, etc.). 



 
17. studeni 2024 05:21