StoryEditorOCM
KulturaKONFERENCIJA ZA MEDIJE

Nova premijera u KMD-u donosi sasvim drugačijeg ‘Arkulina‘: ‘Postavljamo Držića u svijetu mrtvih, a nastala je vrlo reprezentativna predstava!‘

Piše Bruno Lucić
2. listopada 2024. - 15:51

Nakon premijere autorskog projekta "Haiku iz bolnice" Srđane Šimunović, kazališna sezona u dubrovačkom teatru nastavlja se izvedbom Držićevog "Arkulina" u režiji Marine Pejnović. Nova premijera najavljena je na konferenciji za medije na kojoj su, pored redateljice, govorili i dramski umjetnici Marjan Nejašmić Banić te Angela Bulum. Uvodno je okupljene predstavnike medija pozdravio glasnogovornik KMD-a, Nikša Sentić. Premijera predstave je 4. listopada na Velikoj sceni KMD-a s početkom u 20 sati.

image
Vedran Jerinić

- Za "Arkulina" smo se odlučili zato što smo se Paolo i ja tijekom studija dugo time bavili, zajedno smo bili generacija na godini, na Akademiji i postavila sam to kao svoju ispitnu produkciju. Imala sam dugo želju to opet postaviti jer me nije zadovoljilo da se to vidi samo na jednom ispitu, nego sam imala potrebu neke stvari popraviti i taj svijet dodatno izmaštati. Lijepo smo, kratko i intenzivno radili, pet tjedana je duplih proba iza nas, umorni smo ali uzbuđeni što ćemo konačno to pokazati. Neki razlog zašto je meni "Arkulin" najdraži Držić, jest to zato što je nedovršen, nije nedovršen, nego je izgubljen prvi čin i postoje naznake nekih rupa kroz sljedeća četiri čina i samim tim traži od redatelja da ga dovrši, traži da osmisli nešto dodatno jer upravo te rupe u njemu otvaraju prostor režiji. U prva tri čina je to klasična commedia dell‘arte, a u zadnja dva čina možemo govoriti o commediji eruditi. Prva tri čina su dramaturški komična, tri čina u kojima imamo klasičnu galeriju Držićevih likova koje vidimo i u ostalim njegovim komadima, te postoje klasični likovi - tipovi: hvalisavi vojnici, kukavice, škrci, inteligentne sluge od gospodara... Mi redateljski postavljamo Držića u svijetu mrtvih, postavljamo ga na groblje a to groblje dodatno potencira upravu tu galeriju likova. U smrti bi se te materije ustvari trebali odreći, ali time što su oni i u smrti materijalistički orijentirani i nastrojeni, upravo potenciramo njihove karaktere, izjavila je Pejnović koja je otkrila da predstava traje jedan sat i deset minuta.

image

Marjan Nejašmić Banić, Angela Bulum, Marina Pejnović i Nikša Sentić 

Vedran Jerinić

Gostujući glumac Nejašmić Banić rekao je više o pozadini projekta.

- Ogromna mi je čast i privilegija igrati Arkulina, pogotovo nakon ovog ljeta i gospara Lukše. Nekako mi je ova godina dosta uspješna što se tiče toga. Hvala Marini! Glumac koji je igrao i Marininoj predstavi na Akademiji, moj dragi kolega Ivan Magud, nažalost je slomio nogu na nogometu tako da sam nenadano uletio u tu priču, što mi je drago. S Marinom sam već trebao raditi u dva navrata pa se nekako nije potrefilo, a ovo je neka ‘treća sreća‘. Lik Arkulina je poprilično slojevit, nisam to mislio na početku, ima tu i elemenata Skupa... Htio sam potencirati tu škrtost, ali smo u dogovoru htjeli potencirati i ljudsku zloću i patologiju koja je apsolutno prisutna u današnjem društvu i to ludo htjenje za moći i ostvarenjem, za novcem... Pa i nakon smrti! Taj koncept mi se jako sviđa. Za kraj bih rekao da je Kazalište Marina Držića dobilo jednu vrlo reprezentativnu predstavu i nadam se da će moji divni kolege pokazati kako KMD igra Marina Držića, naravno, uz moju malu pomoć i pomoć autorskog tima, poručio je Nejašmić Banić.

image
Vedran Jerinić

Članici ansambla KMD-a, Angeli Bulum, ovo je druga suradnja s Pejnović.

- Jako mi je drago da smo imali priliku ponovno surađivati. Meni se jako svidjela njezina vizija "Arkulina", prvenstveno zbog tog groblja i tih živih mrtvaca. Tome je puno pridonijela scenografija koja je odlična, meni vrlo zabavna i inspirativna... Šminka, kostimi, mislim da to sve skupa stvara poseban dojam... Nadam se da smo uspjeli ostvariti njezinu viziju i možda je negdje nadograditi, možda utkati nešto novo u to. Ona je stvarno redateljica koja ima viziju, ali daje puno prostora glumcu da može probati i predložiti i to jako, jako cijenim kod redatelja. Što se tiče same Vukave, ona je Arkulinova sluškinja, ona je isto tako njegova podstanarka koja plaća stanarinu za svoj ‘stan‘ a to je ovdje grob, to su njihove ‘kuće‘ i ‘stanovi‘... Ona mu povlađuje, pomaže, ali odmah na početku postaje posrednik između Arkulina i udovice Ančice i njezine familije. Ona je samo posrednica koja mu želi priopćiti vijest o kontradoti za koju on ne želi čuti. Kad to i uspije priopćiti, biva izopćena i završava na ulici, kao i svi likovi koji se suprotstavljaju Arkulinu. Tada mu se svi zajedno, udruženi, mogu suprotstaviti, fizički ga zaposjedaju, uzimaju mu tijelo, oduzimaju imovinu... On je suočen sa sobom i tek tad je moguća neka promjena. Na kraju dobiju ono što su htjeli, ali danas imamo puno Arkulina, a negromancije je malo, istaknula je Bulum a njezin kolega je nadopunio:

- Negromancija bi bila društvena, građanska odgovornost!

image

Angela Bulum

Vedran Jerinić

Uz redateljicu Marinu Pejnović, autorski tim čine: Petra Pavičić (kostimografija), Zdravka Ivandija Kirigin (scenografija), Ivan Josip Skender (glazba), Nikolina Kuzmić (asistentica scenografkinje, slikarski radovi), Maro Martinović (jezični savjetnik) i Anita Bubalo (inspicijentica).

U predstavi igraju: Marjan Nejašmić Banić (Arkulin), Angela Bulum (Vukava), Glorija Šoletić (Ančica), Antonio Agostini (Vinculin), Bojan Beribaka (Marić), Hrvoje Sebastijan (Vlah Kučivrat), Izmira Brautović (Milica), Boris Matić (Milov), Nika Lasić (Kotoranin), Nikola Radoš (Kandžiljer), glasom Mirej Stanić (Grk Albanez), a Negromant je pak cijeli ansambl!

Reprize predstave su na rasporedu 5. i 31. listopada te 2. studenog.

22. studeni 2024 08:37