StoryEditorOCM
KulturaGOSTOVANJE IZ METROPOLE

Kerempuhov ‘Škrtac‘ otvorio sezonu u Kazalištu Marina Držića: dubrovačka publika se nakon ljetne stanke vratila u teatar

Piše Bruno Lucić Foto: Vedran Jerinić/KMD
30. rujna 2023. - 11:11

Gostovanjem predstave "Škrtac" J. B. P. Molièrea u režiji Dore Ruždjak Podolski i adaptaciji Tomislava Zajeca, započela je nova kazališna sezona u Kazalištu Marina Držića. 

image

Kerempuhov ‘Škrtac‘ otvorio sezonu u Kazalištu Marina Držića:

Vedran Jerinić/Kmd

U predstavi igraju: Hrvoje Kečkeš (Harpagon), Josip Brakus (Cléante), Maja Posavec (Élise), Filip Detelić (Valère), Iskra Jirsak (Mariane), Dražen Čuček / Vedran Mlikota (Anselme), Linda Begonja (Frosine), Borko Perić (Jacques), Luka Petrušić (La Flèche), Damir Poljičak (Sudski istražitelj) i Karlo Mlinar (La Merluche, Simon, Sudski pisar).

Scenografiju potpisuje Stefano Katunar, kostimografiju Barbara Bourek, autor glazbe je Stanislav Kovačić, oblikovatelj svjetla Miljenko Bengez, a asistentica kostimografkinje Karmen Polović.

image

Kerempuhov ‘Škrtac‘ otvorio sezonu u Kazalištu Marina Držića:

Vedran Jerinić/Kmd

- Kerempuhov Škrtac u režiji Dore Ruždjak Podolski i adaptaciji Tomislava Zajeca svjestan je istovremeno i Molièreovog komediografskog umijeća, ali i vremena u kojem ova inscenacija nastaje, te ga neprestano otvara našoj suvremenosti. Koketirajući s elementima pop kulture, stihovima dobro nam poznatim s estrade, još se dodatno naglašava situacijska komika, ali i činjenica da Molièreove likove pokreću iste strasti kao i naše suvremenike. Spominjanjem Shakespeara, Camusa, Krleže i korištenjem drugih referentnih točki izvandramske zbilje autori predstave upravo nas upućuju na to da Molièrovo ime pripada nizu bardova koji su bespoštedno kritizirali ljudsku narav, ali i da je vrijeme Molièrovih komedija bezvremensko odnosno da ono postoji upravo u onom vremenu u kojem se njegovi komadi igraju i može se ponavljati u beskonačnost. Eksplicitno poigravanje sa zakonitostima klasicističke dramaturgije unosi u predstavu dodatni humor, u kojima sve eventualne dramaturške naivnosti originalnog teksta upadaju u vrtlog metatekstualnosti suvremene dramaturgije. Klasicistički rasplet ovdje se dovodi gotovo do apsurda, onog istog apsurda koji danas živimo. Naime u posljednjem činu predstave i sami likovi postaju gledatelji koji grickajući kokice napeto prate rasplet u koji jedan po jedan upadaju. Pitanje je samo trenutka kada ćemo u Molièreov rasplet i mi sami upasti, stoji u popratnom tekstu. 

image

Kerempuhov ‘Škrtac‘ otvorio sezonu u Kazalištu Marina Držića:

Vedran Jerinić/Kmd

Nakon izvedbe, dubrovačka publika se podružila ispred zgrade Kazališta, razmijenila je dojmove, podijelila sreću zbog povratka u teatar, a sve to u opuštenoj atmosferi za koju su se na gitarama pobrinuli Bojan Beribaka i Mihael Štaka.

image

Kerempuhov ‘Škrtac‘ otvorio sezonu u Kazalištu Marina Držića:

Vedran Jerinić/Kmd

Inače, još jedna izvedba "Škrtca" u KMD-u na rasporedu je 30. rujna s početkom u 20 sati.

image

Kerempuhov ‘Škrtac‘ otvorio sezonu u Kazalištu Marina Držića:

Vedran Jerinić/Kmd
24. studeni 2024 01:50