Iz tiska je izašla monografija “Dubravka Lošić’ zajednički projekt Umjetničke galerije Dubrovnik i umjetnice Dubravke Lošić.
Monografija o dubrovačkoj likovnoj umjetnici Dubravki Lošić na 480 stranica donosi kritičku i kontekstualnu analizu opusa renomirane umjetnice i niz reprodukcija u boji njenih reljefa, slika, objekata, scenografija, radova na papiru, instalacija itd.
Autorica teksta monografije je Margarita Sveštarov Šimat, ugledna povjesničarka umjetnosti i vrsna poznavateljica opusa Dubravke Lošić.
Monografija je podijeljena na 7 poglavlja: Prolog; Strukture osjećajnosti i psihizma 1980. – 1988.; Haptičko lice figuralnih struktura 1980. – 1988.; Besformno i apstraktni ekspresionizam 1985. – 1987.; Labilno stanje slike, premetaljke i rebusi 1986. – 1988.; Haptičke strukture i monokultura polja 1988. – 2011.; Promjena paradigme površina i obzorje slike 1996. – 2007.; Dekonstrukcija, reinvencije i semioze 2008. – 2013.
Izdanje dvojezične monografije na hrvatskom i engleskom jeziku ograničeno je na 500 komada. Nakladnik je Umjetnička Galerija Dubrovnik, a urednica je Dubravka Lošić.
Grafički dizajn monografije potpisuje Dominic Emanuel Horn.
Autori fotografija su: Damir Fabijanić, Veronica Arevalo, Damil Kalogjera, Milo Kovač, Željko Šoletić, Nino Šolić i Željko Tutnjević. Redaktorice su: Dunja Pavlović i Dubravka Lošić.
Lektorica i korektorica je Dunja Pavlović. Graham McMaster preveo je monografiju na engleski jezik, a suradnik za engleski jezik je Davor Lilić. Monografija je izdana uz financijsku potporu Grada Dubrovnika i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.
Dubravka Lošić zauzima važno mjesto u dubrovačkom modernom slikarstvu i uopće u hrvatskoj umjetnosti kraja 20. i početka 21. stoljeća.
Specifični rukopis Dubravke Lošić lako se prepoznaje već pri samom odabiru materijala umjetničkog rada gdje primat preuzimaju trošni materijali. Papir, karton, novinski papir, tekst neprestano su podložni kontinuiranoj obradi poput skrućivanja, gnječenja, krojenja, lijepljenja i kolažiranja.
Dubravka Lošić rođena je 1964. godine u Dubrovniku. Završila je Školu primijenjenih umjetnosti u Zagrebu. Godine 1988. diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi profesora Ferdinanda Kulmera. Apsolvent je povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Izlaže od 1983. godine na samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnica je tuzemnih nagrada, a 1992. godine proglašena je u Parizu slikaricom tromjesečja Nouvel Art du Francaise. Osim slikarstva, instalacija i objekata, bavi se scenografijom i kostimografijom. Živi u Dubrovniku gdje radi kao slobodna umjetnica.
Margarita Sveštarov Šimat diplomirala je 1979. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu Povijest umjetnosti i Arheologiju. Od 1976. godine radila je u Zbirci umjetnina A. i W. Topić Mimara te u Muzejskom prostoru (današnjim Klovićevim dvorima), a od 1997. do mirovine u Kabinetu grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Osobito je posvećena zbirkama grafika i crteža starih majstora i istraživanju atributivne problema-tike, ikonografskih aspekata te povijesti i teoriji crteža. Od 2001. godine kao muzejska savjetnica radi i na izložbenim i izdavačkim projektima moderne i suvremene umjetnosti, na trijenalima crteža i grafike kao kustos, izbornik i pisac te putem kustoskih koncepata. Objavila je niz znanstvenih članaka, monografija, mnoštvo likovnih kritika, te stotinjak predgovora. Bila je glavna i odgovorna urednica kvartalnog časopisa za umjetničku grafiku i nakladništvo Grafika u kojemu je sudjelovala člancima, kritičkim osvrtima, teorijskim tekstovima i prijevodima.