Proslavljeni francuski pijanist Pierre-Laurent Aimard, kojeg Wall Street Journal naziva briljantnim glazbenikom i izvanrednim vizionarom, sinoć je u prepunom Dvoru melodičnim zvukom klavira zadivio festivalsku publiku svojom virtuoznošću.
„Predivna sjećanja vežu me za ovaj grad, Dubrovačke ljetne igre i ovo mjesto u atriju Kneževa dvora gdje osjećam povezanost s publikom“, istaknuo je ovaj renomirani pijanist, nadaleko hvaljen kao autoritet u glazbi, koji se nakon dugog niza godina vratio na festivalsku pozornicu. Naime, na istom mjestu nastupio je još 20212. godine, na tadašnjim 63. Dubrovačkim ljetnim igrama, a sinoć je u ovoj jubilarnoj festivalskoj sezoni izveo program nadahnut Mediteranom, u sklopu kojeg smo imali priliku čuti djela velikih Brahmsa, Schumanna, Schönberga, Skrjabina, Messiaena i Ravela.
Pierre-Laurent Aimard prepoznat je po rasvjetljavanju i unošenju svježine u glazbu prošlosti, a njegov međunarodni raspored kreativno osmišljenih koncerata, emitiranja i snimanja nadopunjen je predanošću podučavanju, održavanju koncertnih predavanja i radionica diljem svijeta. Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja od kojih se izdvajaju prestižna Međunarodna glazbena nagrada Zaklade Ernst von Siemens 2017. godine kao priznanje za život posvećen glazbi te nagrada Leonie Sonning, najistaknutija danska nagrada svoje vrste iz 2022. godine.
Pierre-Laurent Aimard bilježi bliske suradnje s brojnim vodećim skladateljima među kojima su Helmut Lachenmann, Elliott Carter, Harrison Birtwistle, György Kurtág, Karlheinz Stockhausen, Marco Stroppa, Pierre Boulez i Olivier Messiaen. U sezoni 2023./2024., on projektima diljem Europe, Sjeverne Amerike, Japana i Kine slavi glazbu Györgya Ligetija, a njegova koncertna gostovanja uključuju Češku filharmoniju, Sasku državnu kapelu Dresden, milansku Scalu, Francuski nacionalni orkestar, Danski nacionalni simfonijski orkestar i Njujoršku filharmoniju. Na rasporedu njegove opsežne turneje ove sezone nalaze se recitali u dvoranama kao što su Southbank Centre u Londonu, Elbphilharmonie u Hamburgu, bečki Musikverein, luksemburška Filharmonija i amsterdamski Concertgebouw, a nastupit će i u Philadelphiji, Chicagu i San Franciscu. U pariškom héâtre des Champs-Elysées u suradnji s francuskim glumcem Denisom Podalydèsom istraživat će Kertészov roman Čovjek bez sudbine kroz glazbu Ligetija, Kurtága, Schönberga i Cagea. Kao komorni glazbenik, Aimard nastavlja dugogodišnju suradnju s Tamarom Stefanovich, s kojom će nastupiti u Tonhalleu u Zürichu i Centro Nacional de Difusión Musical u Madridu, i s jazz pijanistom Michaelom Wollnyjem, s kojim će nastupiti u Alte Oper u Frankfurtu.
Na festivalu Acht Brücken u Kölnu praizvest će koncert za klavir Clare Iannotte, a slijedi i portugalska premijera djela Se da contra las piedras la libertad Klausa Ospalda, koje su naručili Casa da Música iz Porta i Simfonijski orkestar Sjeverozapadnonjemačkog radija iz Kölna. Aimard iza sebe ima praizvedbe Carterova posljednjeg djela Epigrams, kao i Responses: Sweet Disorder and the Carefully Careless i Keyboard Engine za dva klavira Sir Harrisona Birtwistlea.
Sezona 2023./2024. započela je izlaskom njegova novog nosača zvuka u rujnu, s kompletnim Bartókovim klavirskim koncertima koje je snimio s Esa-Pekkom Salonenom i Simfonijskim orkestrom San Francisca. Ovaj je album posljednji u nizu Aimardovih hvaljenih suradnji s diskografskom kućom Pentatone, nakon Visions de l’Amen (2022.) s Tamarom Stefanovich, Beethovenovih Hammerklavier Sonata & Eroica Variations (2021.) i albuma s Messiaenovim najznačajnijim djelom, Catalogue d’oiseaux (2018.), za koji je osvojio više nagrada, uključujući prestižnu Nagradu njemačkih diskografskih kritičara.
Aimard je poznat kao inovativan kreator programa i jedinstven interpret klavirskog repertoara svih razdoblja, što mu donosi brojne pozive na rezidencije u svojstvu voditelja i izvođača, kao primjerice nedavno u Musikkollegium u Winterthuru, gdje je tijekom sezone slavio različite skladatelje, otvorivši je kompletnim ciklusom Beethovenovih klavirskih koncerata. Drugdje je realizirao revolucionarne projekte, primjerice u Casa da Musica u Portu, Carnegie Hallu i Centru Lincoln u New Yorku, Konzerthausu u Beču, Alte Oper u Frankfurtu, Festivalu u Luzernu, Mozarteumu u Salzburgu, Cité de la Musique u Parizu, Festivalu Tanglewood, Festivalu u Edinburghu te kao umjetnički direktor Festivala u Aldeburghu od 2009. do 2016. godine.