-Na Stonskoj obilaznici, odnosno poddionici pristupnih cesta Pelješkom mostu od Prapratnog do Zaton Dola upravo traju posljednje sigurnosne provjere, što se osobito odnosi na vrlo zahtjevne provjere u tunelima. Kao glavni izvođač povjerene dionice Sparagovići- Prapratno- Doli otklonili smo sve uočene primjedbe te se upravo provjerava i funkcionalnost novih rješenja na trasi.
Rekao nam je to glavni inženjer grčke tvrtke „AVAX” koja je izvođač istočne dionice pristupnih cesta Pelješkom mostu, inženjer Ivo Mušura. On nam je kao kritične čimbenike koji utječu na sigurnost spomenute poddionice, poznatije kao Stonska obilaznica, naglasio kako je riječ o kiši i buri:- Možemo reći kako je riječ o rizičnoj dionici. Nakon provedenih svih nužnih i zakonom propisanih mjerenja, projektant IPZ je zaključio kako na Mostu Ston nije potrebno ugraditi burobrane te je most tako i izgrađen. Istina, netko je objavio vijest o navodno lošoj odvodnji čvora Doli, što nije istina. Naime, sve kolne površine moraju imati valjanu odvodnju oborinskih voda koje se potom ispuštaju u separatore. Na objektu Mosta Ston je u tom kontekstu korigirana cijev koja se povezuje sa slivnikom odvodnje, sve ”štima” kao i separatori koje smo također provjerili- ustvrdio je Mušura.
I on je naglasio kako su u tijeku posljednje sigurnosne provjere dionice, osobito sustava koji će u sve izmjerene paramatre dostavljati u glavni punkt, odnosno Centar za sigurnost prometa Pelješkog mosta i pristupnih cesta u Zaradežu. Temeljem takoi prikupljenih podataka o temperaturi, skliskosti kolnika ili mogućem snijegu te brzini vjetra, u Centru Zaradeže kod Sparagovića odlučit će se o mogućem ograničavanju brzine prometovanja vozila ili u krajnjem slučaju, ako to uvjeti nametnu kao nužnost, o zatvaranju određenog dijela prometnice. Inače, svi stručnjaci koje smo kontaktirali naglašavaju kako je upravo Stonska obilaznica, odnosno njezin dio koji obuhvaća tunele Supava i Polakovica te Most Ston poseban izazov kako za izgradnju tako i za održavanje i sigurnost prometovanja, što je dodatni razlog detaljnih sigurnosnih provjera koje su u tijeku. No, jednako kao i investitor, tako i iz Avaxa ističu uvjerenje kako će se spomenuta obilaznica tijekom idućeg tjedna biti provjerena i konačno puštena u promet.
ZANIMATI ĆE VAS I OVO:
Nosivost Stonskog mosta već je ispitana,a burobrani mu ne trebaju! Doznali smo što se ‘odlužilo‘