Tržište automobila odavno je radno polje različitih kriminalaca. Taj ilegalni lanac zna biti razveden i uključivati lopove sa ceste, "skladištare", "distributere" i preprodavače koji ih "dilaju" često i stotinama kilometara daleko od mjesta krađe.
Po logici stvari, u lanac znaju biti uključene i osobe od kojih se to ne bi očekivalo, policajci, carinici, kao i djelatnici stanica za tehnički pregled, donosi Slobodna Dalmacija.
Baš su potonji protagonisti velike afere koja se ne zbiva na brdovitom Balkanu, nego u jednoj državi za koju vlada uvjerenje da je lišena korupcije, Njemačkoj.
Na tehničkim pregledima krivotvoreni su izvještaji za pregledana vozila i ona su puštana na cestu premda nisu zadovoljavala tehničke uvjete. Luksuzna mrtvačka vozila sastavljana su od više automobila i puštana u promet. Njemački inspektori za motorna vozila iz relevantnih organizacija kao što je TÜV pomagali su u krijumčarenju starih automobila povučenih u SAD-u. Pretpostavlja se da su u prometu stotine tisuća vozila koja su opasna, piše Süddeutsche Zeitung, prenosi HAK revija.
Detalji koji su izašli u javnost zaprepastili su Nijemce, ali i druge koji su vjerovali u pouzdanost njemačkog tržišta automobila. Jedan bivši, već osuđeni zaposlenik TÜV Süda odobravao je vozila trgovca automobilima samo na osnovi fotografija, a ovaj ga je vodio na luksuzna putovanja u SAD. Inspektori iz münchenske skupine mjesecima su putovali u Litvu i pregledavali automobile u radionicma pa davali dozvole za luksuzne automobile sastavljene od ukradenih dijelova, piše Süddeutsche Zeitung, prenosi HAK revija.
Neovisno o pravosudnom epilogu, koji sigurno neće izostati, ova afera ostavit će trag na cjelokupnome njemačkom automobilskom tržištu koje se pruža i do Hrvatske. Kupci će sa skespom mjerkati sve skuplje "polovnjake" pitajući se je li sve u redu s njihovim dijelovima i "papirima".