StoryEditorOCM

Ovo je najduži most u Hrvatskoj, ima više metara i od Pelješkog, evo zašto su mu se godinama rugali

Piše dv
30. listopada 2023. - 08:54

Most je izazivao podsmjehe u javnosti jer je dovršen još 2016. godine, a vodio je ravno u polje. Međutim to se promijenilo lani kada je otvorena dionica autoceste od Osijeka do Belog Manastira, javlja Jabuka TV

image

Most po noći

Vlado Kos/Cropix/Cropix

Iako je Pelješki most bio jedan najskupljih i najvećih projekata u Hrvatskoj s duljinom od 2.404 metara ipak nije najduži most u Hrvatskoj. Most preko rijeke Drave kod Petrijevaca, mjesta nedaleko od Osijeka, za 81 metar duži je od Pelješkoga i time je najduži most u Hrvatskoj. Riječ je o Mostu 3. gardijske brigade Kune na Koridoru 5C, a koji je u promet pušten prošle godine. Most je godinama izazivao podsmjehe u javnosti jer je dovršen još 2016. godine, a vodio je ravno u polje. Ipak, to se promijenilo lani kada je otvorena dionica autoceste od Osijeka do Belog Manastira.

image

To je najduži most u Hrvatskoj, dugačak je 2485 metara, a glavni raspon mu je 420 metara

Vlado Kos/Cropix/Cropix

Most se proteže na 2485 metara. Sastavljen je od dva pristupna pilona, slavonskog te baranjskog, koji se izdižu 75 metara u visinu. Glavni je raspon preko Drave dugačak 420 metara, a ovješen je o pilone čeličnim zategama, po kojima je most i poseban. Sklop preko korita rijeke ima središnji raspon od 220 metara kako bi se ispunili uvjeti plovidbe, odnosno osigurao plovni put širine 50 metara, a visine je 5,25 metara iznad visokog vodostaja Drave.

Most je projektirao Institut IGH. Most se nalazi na autocesti A5, u mreži međunarodnih pravaca na koridoru Vc, koji spaja Mađarsku (Budimpeštu), s istočnom Hrvatskom (Osijek), Bosnu i Hercegovinu (Sarajevo, Mostar) s lukom Ploče na jugu Hrvatske te čini važnu točku u mreži međunarodnih pravaca.

Radovi na gradnji dionice autoceste do Belog Manastira bili su vrijedni 443 milijuna kuna (bez PDV-a), a preostalih pet kilometara do mađarske granice, odnosno svih 88 kilometara koridora kroz Hrvatsku, u cijelosti će, prema najavama, biti izgrađeno tijekom 2024. godine, zaključuje Jabuka TV. 

 

08. studeni 2024 00:46