Avion Croatia Airlinesa Airbus A319 - registracijske oznake 9A-CTL - sinoć je na letu OU491 iz Londona u Zagreb sletio s četiri i pol sata zakašnjenja. Umjesto direktnim letom, putnici su na putu prema Zagrebu prvo neplanirano sletjeli u Dubrovnik, a potom krenuli prema Zagrebu. U medijima su se ubrzo pojavile informacije da zbog vremenskih uvjeta u Zagrebu i nespremnosti pilota avion nije mogao sletjeti u Zagreb, piše Jutarnji list.
Portal AvioRadar.hr tako je objavio kako je pri dolasku u zonu zagrebačke zračne luke, posada obaviještena o uvjetima smanjene vidljivosti, a prema njihovim informacijama piloti na ovom letu nisu bili certificirani za operacije u ovakvim uvjetima te je avion kružio kod Zagreba dok se tražilo alternativno rješenje.
U tom trenutku aerodrom Split bio je zatvoren zbog potresa koji je ranije pogodio splitsko područje. Naime, u zračnoj luci u tom trenutku nisu imali informaciju da li je pista uslijed potresa oštećena te avion nije mogao sletjeti. Avion je potom preusmjeren prema Dubrovniku gdje je sigurno sletio.
Iz Croatia Airlinesa danas u ranim poslijepodnevnim satima pojasnili su što se dogodilo na ovom letu i naglašavaju kako su poštivali sve međunarodne, hrvatske i kompanijske regulative.
Prema njihovim tvrdnjama na letu iz Londona u cockpitu zrakoplova bila su dva kapetana, koji imaju važeće certifikate za slijetanje u uvjetima smanjene vidljivosti, odnosno potrebna znanja obavljanje dužnosti u takvim uvjetima.
Međutim, taj certifikat prema novoj zakonskoj regulativi nije važeći kada kapetan leti na kopilotskoj poziciji.
"Prilikom planiranja leta vremenska prognoza predviđala je maglu tek iza ponoći, a planirano slijetanje zrakoplova na letu OU491 u ZL Zagreb bilo je u 20 sati. Vremenske okolnosti u međuvremenu su se promijenile te je zrakoplov zbog guste magle nad Zračnom lukom Zagreb uoči planiranog slijetanja, kao i zbog striktnog pridržavanja zakonske regulative, preusmjeren u ZL Dubrovnik s obzirom na to da je ZL Split bila zatvorena zbog potresa", navode iz Croatia Airlinesa.
Iako su aerodromi Pula, Rijeka i Zadar bliži Zagrebu oni nisu odabrani kao lokacija za preusmjeravanje aviona.
Prema neslužbenim informacijama tijekom zimskih mjeseci te Zračne luke nemaju zadovoljavajuću infrastrukturu za prihvat izvanrednih slijetanja aviona. To se prije svega odnosi na nedostatak autobusa za prijevoz putnika ali i logističku potporu za brzo okretanje aviona. Stoga je avion prvo preusmjeren prema Splitu a potom u Dubrovnik.
U CA navode da su u međuvremenu u Dubrovnik poslali kopilota kao zamjenu za kapetana koji je na letu OU491 sjedio na kopilotskoj poziciji, te je posada u tom standardnom sastavu obavila let Dubrovnik – Zagreb kojim su putnici iz Londona u Zagreb stigli s kašnjenjem od 4 sata i 30 minuta.