Nakon 32 godine Osijek je povezan direktnom željezničkom linijom sa Splitom. Za naše uvjete, zvuči gotovo nevjerojatno.
Nakon punih 13 službenih sati vožnje plus 83 minute kašnjenja na splitski kolodvor ove subote ujutro stiglo je čak devet vagona prvog sezonskog noćnog vlaka na relaciji Osijek/Vinkovci – Bjelovar – Zagreb – Split, s oko 300 putnika.
Iako su se pošteno naputovali, putnici su bili više, manje zadovoljni.
- Bilo je dugo, ali dobro je prošlo. Nama je ovo jako povoljno putovanje, pa ćemo opet koristiti ovu liniju. Djeci je besplatno, pa smo zaključili kako je ovo velika ušteda na naš standard - kaže nam jedna obitelj iz Osijeka, strpljiva kao i svi kontinentalci. Teško da bi Dalmatinci bili tolerantni na toliko kašnjenje.
Njihovi sugrađani koji su ovim vlakom krenuli na godišnje odmore imali su iste dojmove:
- Spavala sam cijelim putem i opet ću putovati ovim vlakom - veli nam jedna Osječanka produživši dalje za Stari Grad na Hvaru.
Jedino su mladi Britanci grintali zbog preduge vožnje, a ni dežurni fakin (nosač prtljage na kolodvoru, op.a.) nije baš bio sretan jer se načekao, a dočekao sve neke snažne, samosvjesne putnike koji sami nose teške torbe.
Vlakom iz Osijeka stigao je i Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽPP-a. Ispričao se odmah po silasku s vlaka novinarima koji su čekali vlak, kao i svim putnicima na kašnjenju.
- Vlak je kasnio zbog laganih vožnji na samoj infrastrukturi, ali i tehničkih poteškoća u Zagrebu kada su se vlakovi spajali iz Vinkovaca i Osijeka. Nastojat ćemo to okloniti da ne bude više ovakvih kašnjenja.
Inače, ovim vlakom pokušali smo povezati cijelu kontinentalnu Hrvatsku, svih pet slavonskih županija s Dalmacijom, nakon toliko desetljeća. Vlak je krenuo sinoć iz Osijeka u 20 sati. Drugi dio je išao iz Vinkovaca, pa su se spojili u Zagrebu i omogućili hrvatskim građanima da mogu kvalitetno putovati željeznicom. Čakovec i Varaždin smo također povezali sa Splitom, pa ove sezone imamo i od tamo direktnu liniju za Split.
Za ovu liniju prema Splitu već je prodano više od 2.500 karata. Cijene su prilagođene našim građanima pa se iz Osijeka može putovati za 160 kuna. Djeca do 19 godina imaju besplatnu vožnju.
Vlak ima vagon restoran, dobru ugostiteljsku ponudu, spavaći vagon i ostalo, pa vjerujem da će biti dosta korištena linija - rekao je Ukić uz napomenu kako i ove godine HŽ ima vlakove iz Češke, Slovačke, Austrije i Mađarske, te time potiču korištenje željeznica i podržavaju turizam.
Umjesto najavljenog župana Blaženka Bobana, na kolodvor je stigao Tomislav Opačak, zamjenik pročelnika za gospodarstvo SDŽ.
- Pozdravljam ovu akciju. Drago nam je da se sjever povezuje s Dalmacijom, pa na naeki način zaživljava zeleno-modra brazda ovim vlakom. Za mlade je besplatan prijevoz, za studente imamo poseban ugovor s HŽ-om, a uskoro i za penzionere, pa će povezanost biti izvanredna - veli Opačak.
Vlak će na ovoj liniji voziti od 1. srpnja do 29. kolovoza. Također, uvode se dnevni sezonski vlakovi na relaciji Čakovec – Varaždin – Zagreb – Split i obrnuto koji će voziti od 1. srpnja do 4. rujna.
U vlaku iz Osijeka putnici mogu kupiti kartu za spavaći vagon, vagon s ležajima i vagon sa sjedalima, a u vlaku iz Vinkovaca za vagon s ležajima i vagon sa sjedalima, uz mogućnost prijevoza bicikala na relaciji Vinkovci – Split. U sastavu vlaka iz Osijeka bit će i vagon-restoran. Vlakovi se u Zagrebu spajaju i nastavljaju vožnju kao jedan vlak do Splita. Putnici mogu putovati i prema Šibeniku, uz presjedanje u Perkoviću.
Također, iz Čakovca će voziti nagibni vlak, te putovati do Šibenika uz presjedanje u Perkoviću.
Još da je dotjerati splitski kolodvor pa da 'lege' dočekamo kako spada...